Problem z regulacją gazu 1.8 20V

Instalacje gazowe w naszych Volkswagenach. Problemy z eksploatacją, wybór, modyfikacje.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
bikerxc
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 174
Rejestracja: pt lis 26, 2010 19:37

Problem z regulacją gazu 1.8 20V

Post autor: bikerxc » pt kwie 03, 2015 16:26

Hi. Ostatnio robiłem u siebie regulację gazu i problem mam taki że po regulacji wychodzi mi praktycznie pełne pokrycie mapy benzynowej i gazowej, ale juz po nakręceniu paru kilometrów mapy zaczynają się rozjeżdżać(wczoraj po 100km odchyłka z <5% wskoczyła mi na 15%). Instalacja na stag 4 eco. Dzisiaj zrobiłem nowe mapy, tym razem już na identycznym odcinku i w tych samych warunkach, bo wczoraj nie do końca było to samo. Robione w zakresie 2-3tyś obr. Mapy się pokryły ale 3km póżniej jak sprawdziłem ponownie to już lekko całość zjechała w dół.



jameess
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 453
Rejestracja: pt mar 24, 2006 16:52
Lokalizacja: zg

Problem z regulacją gazu 1.8 20V

Post autor: jameess » pt kwie 03, 2015 22:00

Jaki silnik, ile koni, jaki reduktor, jakie wtryski? Co pokazuje VAg? jakie sa korekty krótko i długoterminowe?



Awatar użytkownika
bikerxc
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 174
Rejestracja: pt lis 26, 2010 19:37

Re: Problem z regulacją gazu 1.8 20V

Post autor: bikerxc » sob kwie 04, 2015 18:23

Korekt jeszcze nie sprawdzałem. Może dzisiaj jeszcze zobaczę co tam z nowa mapa się na majstrowało. Silnik 1.8 20V ADR 125, reduktor tomasetto alaska (są różne wersje tego modelu?), wtryski czerwone valteki. Ogólnie czasy wtrysku gazu mam sporo wyższe od benzyny, tak było od początku jak go kupiłem i chyba tego się nie zmieni(kwestia wydajności instalacji?), Wszędzie piszą że mają być np. o 1ms większe, u mnie np. na jałowych bena 3.5ms gaz 6,4ms. Maksymalne czasy wtrysków gazu dochodziły chyba do 21ms z tego co kiedyś mierzyłem. Mnożnik start od 1.4 koniec około 1.25. Ciśnienie gazu na jałowych 1,14bar/czasami 1.3bar(to chyba na zimno), pod obciążeniem 0.95-1.05bar

Chętnie bym też posłuchał na temat wydajności komponentów i ew. gdy już któryś poleci to jakie powinno się zapodać do tego silnika.



Awatar użytkownika
bikerxc
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 174
Rejestracja: pt lis 26, 2010 19:37

Problem z regulacją gazu 1.8 20V

Post autor: bikerxc » sob kwie 04, 2015 20:15

Tak wyglądają obecnie mapy. Pierwsza fota zaraz po regulacji, kolejna + odchyłka po jakichś 30km w mieście.

ObrazekObrazekObrazek



Awatar użytkownika
Pioteros
Jeżdzem szypko!
Jeżdzem szypko!
Posty: 132
Rejestracja: sob sie 04, 2007 17:09
Lokalizacja: WS
Kontakt:

Re: Problem z regulacją gazu 1.8 20V

Post autor: Pioteros » sob kwie 04, 2015 20:41

Opusc 2 3 4 kropkę od końca o 1 punkt, podnies 1 i 2 od lewej i to tyle, będzie idealnie,


Było 97" Mk3 AFN -> Było 98" A4 B5 Avant 1.8 T Quattro -> Jest 98" A8 D2 4.2 Quattro :) :)

Awatar użytkownika
Pioteros
Jeżdzem szypko!
Jeżdzem szypko!
Posty: 132
Rejestracja: sob sie 04, 2007 17:09
Lokalizacja: WS
Kontakt:

Re: Problem z regulacją gazu 1.8 20V

Post autor: Pioteros » sob kwie 04, 2015 20:42

A to ze po 30km się deko zmieniła to normalne, lepiej sie uksztalcila


Było 97" Mk3 AFN -> Było 98" A4 B5 Avant 1.8 T Quattro -> Jest 98" A8 D2 4.2 Quattro :) :)

jameess
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 453
Rejestracja: pt mar 24, 2006 16:52
Lokalizacja: zg

Problem z regulacją gazu 1.8 20V

Post autor: jameess » ndz kwie 05, 2015 10:36

Reduktor za mały, wtryski masz najgorsze z mozliwych, sa przede wszystkim za wolne, a z gówna bata sie nie ukreci



Awatar użytkownika
bikerxc
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 174
Rejestracja: pt lis 26, 2010 19:37

Re: Problem z regulacją gazu 1.8 20V

Post autor: bikerxc » pn kwie 06, 2015 21:57

Pioteros pisze:Opusc 2 3 4 kropkę od końca o 1 punkt, podnies 1 i 2 od lewej i to tyle, będzie idealnie,
poprzednio specjalnie podnosiłem bo w tych miejscach wykres zjechał w dół(przy strojeniu), teraz znowu jest za dużo. Czy po zmianie mnożnika mapa skoryguje się po kilku kilometrach sama czy trzeba ją ponownie zresetować i pozbierać?


Wiem że zestaw skąpy bo przynajmniej tyle wyczytałem z sieci ale dopóki się coś nie spapra to zostanie, póżniej zmiana na coś lepszego. Wtryski i reduktor jak rozumiem można bez problemu wymieniać na inny i nie będzie problemu z obsługa tego przez staga?

Czy ciśnienie pod obciążeniem 1bar jest ok, czy nie lepiej ciut więcej?



ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG-dotyczy tylko inst.lpg”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości