Odpalanie , wina gazu..
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Odpalanie , wina gazu..
Witam !
Mam problem z odpalaniem po postoju np po 2,3 godzinach . Po odpaleniu i zgaszeniu auto odpala normalnie . Problem "chyba" tkwi w instalacji gazowej posiadam brc sequent light 24( bora 1.6) , ponieważ po zakręceniu butli i wyjechaniu gazu do końca auto nawet po całej nocy odpala od kopa . Wymieniłem wtryski gdyż tak sądził mechanik (w pobliżu 50 km odemnie nie ma dobrego gazownika) i niestety problem pozostał . Co mógłbym jeszcze zrobić(reduktor jakiś zawór ?) . Z góry dziękuje za wszelkie sugestię
Mam problem z odpalaniem po postoju np po 2,3 godzinach . Po odpaleniu i zgaszeniu auto odpala normalnie . Problem "chyba" tkwi w instalacji gazowej posiadam brc sequent light 24( bora 1.6) , ponieważ po zakręceniu butli i wyjechaniu gazu do końca auto nawet po całej nocy odpala od kopa . Wymieniłem wtryski gdyż tak sądził mechanik (w pobliżu 50 km odemnie nie ma dobrego gazownika) i niestety problem pozostał . Co mógłbym jeszcze zrobić(reduktor jakiś zawór ?) . Z góry dziękuje za wszelkie sugestię
Odpalanie , wina gazu..
Elektrozawór w butli, trochę puszcza, masz w układzie gaz, rano odpalasz a gaz + benzyna się nie zapala
Odpalanie , wina gazu..
czyli elektrozawór wymienić ? tak ? Można by było to jeszcze jakoś sprawdzić czy dostać gdzieś taki plus ew. wymiana samemu ? Dzięki wielkie za pomoc i odpowiedź
-
- Forum Master
- Posty: 1065
- Rejestracja: wt paź 21, 2008 18:18
- Lokalizacja: SRC
Odpalanie , wina gazu..
lpg-forum.pl -tam znajdziesz dobrego gazownika w dziale polecane warsztaty
Był Golf mk3 1.6 & 1.8...jest Passat B5FL 2.0AZM
Re: Odpalanie , wina gazu..
Zbiera Ci się gaz w kolektorze i przy próbie odpalenia masz dwa paliwa dlatego musisz dłużej kręcić.
Drogi dostania się gazu do kolektora masz dwie, przez wtryskiwacze i podciśnienie reduktora.
Skoro wtryski miałeś wymienione zostaje podciśnienie. To taki cienki wężyk idący od reduktora do kolektora.
Na próbę możesz go zdjąć i zaślepić i sprawdzić jak będzie odpalał.
Drogi dostania się gazu do kolektora masz dwie, przez wtryskiwacze i podciśnienie reduktora.
Skoro wtryski miałeś wymienione zostaje podciśnienie. To taki cienki wężyk idący od reduktora do kolektora.
Na próbę możesz go zdjąć i zaślepić i sprawdzić jak będzie odpalał.
Re: Odpalanie , wina gazu..
Tak jak piszesz drogi są dwie . Ściągałem ten wąż i efekt był dobry auto paliło odrazu . Tylko co jest odpowiedzialne za trzymanie reduktor czy elektrozawór ... czy wtryski bo już się pogubiłem
Odpalanie , wina gazu..
dami21, często w instalacjach BRC reduktor puszcza gaz podciśnieniem. Zapal samochód żeby się zagrzał i pochodził na gazie. Następnie zdejmij wężyk podciśnieniowy z kolektora, który łączy się z reduktorem i włóż do szklanki z wodą - jak pokażą Ci się bąbelki, to masz uszkodzony reduktor i wtedy pozostaje Ci regeneracja (o ile obudowy reduktora są dobre w środku), bądź wymiana na nowy
Reduktor i wtryskiwacze muszą trzymać gaz w innym wypadku, tak jak kolega wyżej pisał silnik dostanie 2 paliwa i nie ma opcji żeby odpalił za pierwszym razem

Reduktor i wtryskiwacze muszą trzymać gaz w innym wypadku, tak jak kolega wyżej pisał silnik dostanie 2 paliwa i nie ma opcji żeby odpalił za pierwszym razem

Odpalanie , wina gazu..
dzięki wielkie za odpowiedź , reduktor kupić lepiej nowy czy używka może się sprawdzić lepiej z elektrozaworem czy sam ?
Odpalanie , wina gazu..
Pierwsze sprawdź, czy to na pewno wina reduktora
Jak już to kup nowy, przynajmniej masz gwarancję, a z używkami różnie bywa
Oryginalnie w BRC Sequent24 reduktor nie jest zintegrowany z elektrozaworem (elektrozawór występuje osobno) 



Re: Odpalanie , wina gazu..
Rozbiłem jak pisałeś pojeździłem , zdjąłem ten wężyk ( najmniejszy średnicą od reduktora) zgasiłem auto odpiąłem go od takiego trójnika obok pierwszego cylindra i zanurzyłem bąble duże pojawiały się co chwile , co mnie martwi to to też to że jak wymieniałem filtr ten przy wtryskach lotny i wyciągałem wąż auto odpaliło od kopa po tej wymianie . Czy można już coś wywnioskować z tego eksperymentu ?
Jeszcze raz bardzo dziękuje

Odpalanie , wina gazu..
dami21, ewidentnie reduktor puszcza Ci gaz podciśnieniem
Wymień go i będzie po problemie. Jak wymieniałeś filtr fazy lotnej, to tym samym spuściłem gaz który pozostał w reduktorze (ten sam gaz, który ucieka Ci podciśnieniem) i dlatego odpaliłeś samochód za pierwszym razem.
Nie ma za co dziękować


Nie ma za co dziękować

Odpalanie , wina gazu..
Jest jest hehe:) jak bym mógł jeszcze zapytać
) . Jak zmieniłem wtryski na nowe(wcześniej problemu nie było) , a robiłem to sam , to teraz jak przełączam z benzyna lpg lub lpg benzyna to obroty spadają i jak nie utrzymam gazem powyzywaj tysiąca obrotów to zgaśnie ... , drugi taki mały problem mam tą instalację od 2 lat wcześniej miałem w innym aucie II gen, i jestem pewny że lepiej się jeździło niż na tym , co do benzyny auto ma kopa jest super ale na lpg hymm czuje połowę tej mocy , byłem u gazownika twierdzi że nie może w to ingerować bo to sekwencja ( tak jak pisałem powyżej nie ma poniżej 50 km dobrego gazownika u nas) auto jest słabe da się przyzwyczaić ale pod większą górkę i podczas wyprzedzania przełączam na PB bo inaczej się nie da .
Oczywiście temat mocy na gazie już próbowałem rozwiązać jednak bez poprawy , czyli NOWE wtryski , przpustnica czyszczona , wymiana świec kabli cewki wszystko NGK zapłaciłem ponad 1,5 tyś bez efektów znacznych ...


Oczywiście temat mocy na gazie już próbowałem rozwiązać jednak bez poprawy , czyli NOWE wtryski , przpustnica czyszczona , wymiana świec kabli cewki wszystko NGK zapłaciłem ponad 1,5 tyś bez efektów znacznych ...
Odpalanie , wina gazu..
Wymień pierwsze reduktor, a później musisz sprawdzić, czy instalacja jest dobrze ustawiona - sam niestety tego nie zrobisz, chyba że masz interfejs do BRC, map sensor i program + jakieś pojęcie na ten temat
Zmień gazownika, bo jak twierdzi, że nie może w to ingerować to dramat
Sekwencję da się ustawić bardzo dokładnie, tylko potrzeba na to dobrego fachowca i czasu
BRC wcale nie jest takie oporne w ustawianiu 




Odpalanie , wina gazu..
a jak myslisz z tymi wtryskami i spadkiem obrotow podczas przelanczania? moze zmienic sie spowrotem na stare? zauwazylem rowniez ze jak mam pelna butle jedzie o wiele lepiej jak spada lub jest jedna kropka jedzie o dozo gorzej... a co do gazownika mam nadzieje ze pod koniec tygdonia cos sensownego znajde
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości