Mocne falowanie obrotów 1.6 MK4 STAG

Instalacje gazowe w naszych Volkswagenach. Problemy z eksploatacją, wybór, modyfikacje.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

K0J0T

Mocne falowanie obrotów 1.6 MK4 STAG

Post autor: K0J0T » sob kwie 05, 2014 00:18

Witam serdecznie!

Mam problem ze swoim Golfem. Moje auto jest z rocznika 2001 silnik 1.6 16V. Przebieg 194 tys. (kupione w Polsce przebieg powinien być prawdziwy.
Auto ma instalację gazową firmy STAG (sekwencja), reduktor ALASKA, Listwa wtryskowa Valtek założona w roku 2011.

Opis problemu:
Auto nierówno pracuje na obrotach. Po odpaleniu silnika wszystko jest ok. Po kilku minutach gdy przejdzie na gaz również wszystko jest ok jednak trochę szarpnie jak załapie (pytanie czy to normalne). Gdy temperatura wzrasta a jednocześnie obroty silnika spadają na jałowym do 900, silnik zaczyna trochę drgać. Nie jest to aż tak wyczuwalne jednak nie jest to zdrowa praca silnika. Wszak nie w tych drobnych drganiach tkwi problem. Po osięgnięciu temperatury ok 90 stopni silnik pracując na ok 650 obrotów raz na kilka dni zaczyna wariować czyt. obroty falują od 600 do 800 a nawet w przedziale 800-450. Występuje to dosyć często po przejechaniu 10 km- w miarę żwawo. Na trasie gdy jadę około 500km nie ma problemów chociaż czasem też mu coś odbije i zacznie falować choć nie aż tak mocno.
Napisanie tego posta skłoniła mnie dzisiejsza niemiła podróż autem gdyż po przejechaniu właśnie ok 10km auto na końcu podróży pod domem zaczęło niezdrowo pracować. Gdy poczekałem z 2 min na ustabilizowanie obrotów, silnik zgasł i spod maski usłyszałem dziwny głos, jakby ktoś dmuchał przez "źle nastrojoną trąbkę" przez jakieś 10 sek.
W aucie rozrząd był robiony przy 174 tys (ok roku temu). Wszystkie filtry gazu, powietrza etc zostały wymienione miesiąc temu + czyszczenie i kalibracja przepustnicy.
Auto zdrowo pracuje na benzynie w tym przy 900 obrotach na jałowym nie czuję tych symptomatycznych drgań. Spalanie na poziomie 12 w mieście i na trasie średnio 9-10 litrów.
Gdyby to były świecie, to na benzynce też dostawałby "głupawki". Czy to może być jakaś pierdoła? Od jakiegoś czasu słyszę silne tykanie ze zbiorniczka wyrównawczego.
Proszę Was o pomoc w tej sprawie.

Pozdrawiam



Maszan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 819
Rejestracja: pn wrz 02, 2013 16:30
Lokalizacja: Skawina, malopolska

Mocne falowanie obrotów 1.6 MK4 STAG

Post autor: Maszan » sob kwie 05, 2014 08:03

Problem moze byc w Valtekach- rozkalibrowaly sie i nie radza sobie z krotkimi czasami na wolnych obrotach(zreszta nawet nowe, skalibrowane nie chodza zbyt dobrze ponizej 3ms).Ojciec ma w Leonie tez 1.6 16V BCB i na poczatku tez chodzilo to na czerwonych Valtekach- czasami dostawal wlasnie wariacji na wolnych .Kalibrowalem je i zbieralem nowe mapy jednak czasami problem wystepowal.Zmienilem listwe na Reg Fasty i spokojnie mozna na nich zejsc do malych czasow na wolnych obrotach - od tego czasu nie meldowal, zeby cos dzialo sie na wolnych obrotach.
Tykanie to praca elektrozaworu filtra z weglem aktywnym.


VW Bora 1.9TDI 01' ASV+sprzedany.
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony :)
Seat Leon 1.6 16 05' LPG

Awatar użytkownika
Dam
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 410
Rejestracja: pt lip 01, 2011 12:38

Mocne falowanie obrotów 1.6 MK4 STAG

Post autor: Dam » sob kwie 05, 2014 10:25

K0J0T pisze:Po kilku minutach gdy przejdzie na gaz również wszystko jest ok jednak trochę szarpnie jak załapie (pytanie czy to normalne).
W przypadku w pełni sprawnej instalacji moment przejścia na LPG jest niewyczuwalny, chyba że masz wyczulony słuch to usłyszysz tyknięcie elektrozaworu w butli ;)


Także upatrywałbym problemu w Valtekach - niestety są to słabe wtryski (tym bardziej jak na budżetowe) i wymagają co jakiś czas kalibracji. Nie opłaca się z nimi użerać. W podobnej cenie, również budżetowe są wtryski Reg Fast jak wspomniał Maszan. Ich zaletą jest to że nie ma problemu z rozkalibrowaniem, po prostu nie wymagają tego tak jak Valteki.



red_devil25
Forum Master
Forum Master
Posty: 1065
Rejestracja: wt paź 21, 2008 18:18
Lokalizacja: SRC

Mocne falowanie obrotów 1.6 MK4 STAG

Post autor: red_devil25 » ndz kwie 06, 2014 09:17

wsadz listwe Reg Fast -sam taka mam i nie ma problemow ,a sporo czytalem ze valtek jest taki sobie


Był Golf mk3 1.6 & 1.8...jest Passat B5FL 2.0AZM

K0J0T

Mocne falowanie obrotów 1.6 MK4 STAG

Post autor: K0J0T » sob kwie 12, 2014 21:09

Moi drodzy widziałem taką listwę oraz jej sposób montowania na YT. Możecie mi powiedzieć ile może kosztować tak pi razy oko montaż u gazownika? (sama robocizna). Koszt takiej listwy w internecie to około 150zł, jednak bez dostosowania komputerem nic nie zdziałam.
Ps. dzięki za wcześniejsze posty



red_devil25
Forum Master
Forum Master
Posty: 1065
Rejestracja: wt paź 21, 2008 18:18
Lokalizacja: SRC

Mocne falowanie obrotów 1.6 MK4 STAG

Post autor: red_devil25 » sob kwie 12, 2014 22:06

kup kabel do staga ok 50zl ,a program jest na strone producenta.zmienisz sam ustawienia -chyba ,ze nie czujesz sie na silach w to bawic


Był Golf mk3 1.6 & 1.8...jest Passat B5FL 2.0AZM

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG-dotyczy tylko inst.lpg”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości