Strona 1 z 2
					
				Brak mocy w AFN > 3400obr/min
				: pn kwie 02, 2007 19:06
				autor: jammm
				Witam wsystkich 
Pisze pierwszy raz, więc mam małą tremę, ale do rzeczy:
Moje autko powyżej 3400 obrotów na każdym biegu traci całkowicie moc, da się dokręcić "na siłe"do 3800 i konec. poniżej 3400 jeździ jak każdy inny AFN. Silnik jest w dobrym stanie: nie dymi w każdej prędkości pbrotowej od wymiany do wymiany(10 000km) bierze 1-2mm z bagnetu.Niedawno podłączyłem komputer i w pamięci nie było żadnych błędów, wszystkie parametry były w normie, serwisant (kolejny) zgłupiał. Wydałem już sporo pieniędzy, odwiedziłem kilka stacji diagnostycznych i serwisów i nikt nie potrafi mi pomóc.
Z racji tego, że silnik jest w dobrym stanie chcę go troche "dłubnąć" bo (niepełne)110KM to troche za mało, ale nic z tego nie wyjdzie dopóki nie doprowadze go do serii.
Zwracam się więc do Was z nadzieją, że ktoś miał już podobny problem i pomoże mi rozwiązać mój. Z góry dziękuję
			 
			
					
				
				: pn kwie 02, 2007 19:10
				autor: marcin3
				a zawor n75 i wszystkie wezyki sprawdzales 
  
 
			 
			
					
				
				: pn kwie 02, 2007 19:19
				autor: jammm
				Wsztstkie wężyki sprawdzane wielokritnie, osobiście i przez fachowców
			 
			
					
				
				: pn kwie 02, 2007 19:26
				autor: damcio151
				kierownice spalin..... a tak poza tym skontaktuj się z kolegą 
cowboy, 
http://forum.vwgolf.pl/profile.php?mode ... ile&u=9080 on jest w tych silnikach rozeznany
 
			 
			
					
				
				: pn kwie 02, 2007 19:27
				autor: cowboy
				jammm pisze:Z racji tego, że silnik jest w dobrym stanie chcę go troche "dłubnąć" bo (niepełne)110KM to troche za mało, ale nic z tego nie wyjdzie dopóki nie doprowadze go do serii
jezeli AFN jest w dobrym stanie na hamowni pkaze Ci około 117KM 
jammm pisze:Moje autko powyżej 3400 obrotów na każdym biegu traci całkowicie moc, da się dokręcić "na siłe"do 3800 i konec. poniżej 3400 jeździ jak każdy inny AFN
domyslam się ze na wysokich biegach ? na 2 biegu kręci się wyżej
DIAGNOZA DYNAMICZNA
4 bieg gaz w podłogę i zloguj kanały 003 008 011
jeżeli powyżej 3400 jeździ słabo i nie wchodzi w tryb awaryjny to na 70% przepływka..
jammm pisze:odwiedziłem kilka stacji diagnostycznych i serwisów i nikt nie potrafi mi pomóc
do sprawdzenia także pompa, rozrząd... wrzuć logi bo inaczej możemy sobie wróżyć z fusów
na razie domyslam sie że nie lapiesz notlaufów skoro komp nie pokazał błędów
 
			 
			
					
				
				: pn kwie 02, 2007 19:47
				autor: jammm
				Taa...
Wychodzi na to, że "fachowcy", których znam ja, ni eznają połowy terminów, których użyłeś. Uprzejmie więc proszę o jakieś namiary do ludzi, którzy znają sie na rzeczy i pracują gdzieś w okolicy Wawy, Płocka, czy Łodzi. Z góry WIELKIE dzięki
			 
			
					
				
				: pn kwie 02, 2007 19:52
				autor: cowboy
				jammm pisze:Wawy, Płocka, czy Łodzi. Z góry WIELKIE dzięki
w łodzi forumowicz uysy - tam od razu robisz chiptunning i hamowanie auta
w Wawie Diagtronik..
a diagnoze dynamiczną to Ci może strzelic każdy kto ma interfejs i laptopa 
wypnij wtyczkę od przepływomierza (w rurze przy filtrze powietrza) i się przejedź i zaobserwuj spostrzeżenia..
 
			 
			
					
				
				: pn kwie 02, 2007 20:05
				autor: souler
				cowboy dobry afn to i 120 wypluje na fabryce, choc moze to zalezy od hamowni 

 
			 
			
					
				
				: pn kwie 02, 2007 20:09
				autor: jammm
				Taką właśnie dynamiczną diagnostykę robił mi serwisant, ale widać, że albo sie nie znał, albo sie nie starał.
Numer z przepływką też robiłem-całkowity brak mocy od wolnych obrotów.
Dzięki za namiary, w najbliższym czasie na pewno skorzystam.
I od nowa rzeźba... 
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
 
			 
			
					
				
				: pn kwie 02, 2007 20:11
				autor: cowboy
				SouleR pisze:cowboy dobry afn to i 120 wypluje na fabryce, choc moze to zalezy od hamowni
mój na inercji wypluł 177KM i 248 NM - na pogietym seryjnym coolerze
na obciążeniówce MAHA ale juz po założeniu FMICa 120KM i 232 NM w serii
dziarski dziadek 
a wracając do kolegi no to wszystko wskazuje na przpływkę - jak zaczyna ciąć dawke to auto muł totalny 
[ Dodano: Pon Kwi 02, 2007 20:13 ]
jammm pisze:Taką właśnie dynamiczną diagnostykę robił mi serwisant, ale widać, że albo sie nie znał, albo sie nie starał.
a kiedy był zmieniany rozrząd ?
może problem nie jest błachy i oczywisty - np pęknieta spręzyna na tłoku w pompie ?
 
			 
			
					
				
				: pn kwie 02, 2007 20:24
				autor: jammm
				na tym rozrządzie przejechałem ok.15 000km. Wcześniej nie zauważyłem czy problem występował czy nie.
Poprzedni właściciel zarzeka sie, że nie kręcił auta ponad 3000, więc nawet nie wiedział o istnieniu takiego problemu, a mial tego golfa od nowości.
Serwisant twierdził, że według jego tabeli przepływka pokazuje dobrze.
			 
			
					
				
				: pn kwie 02, 2007 20:36
				autor: cowboy
				jammm pisze:Serwisant twierdził, że według jego tabeli przepływka pokazuje dobrze.
wg tabeli pomiar LMM robi się na 3 biegu w zakresie 2900 do 3100 rpm - więc jak zdiagnozwac że obcina powyżej 3500 rpm 
jammm pisze:Wcześniej nie zauważyłem czy problem występował czy nie
znaczy nigdy wcześniej nie rozpędzałes auta powyżej 3500 rpm ????
 
			 
			
					
				
				: pn kwie 02, 2007 20:47
				autor: jammm
				Tak sie składa że zauważyłem temat jakieś pół roku temu, właśnie jakoś niedługo po wymianie rozrządu.
Wcześniej satysfakcjonowały mnie osiągi do 3000 z małym kawałkiem, tak jak poprzedniego właściciela.Ale apetyt rosnie w miare jedzenia, chciałem pojeździć troche szybciej i wtedy zauważyłem że już niewiele szybciej pojedzie mój Golfik.
I od tamtego czasu drażni mnie to niesamowicie.
			 
			
					
				
				: pn kwie 02, 2007 20:58
				autor: olek256
				a czy to nie ten problem ze obroty rosna a auto nie przyspiesza powyzej 3500, wrecz lekko zwalnia jakby dostal lekkiego oporu powietrza....?