Strona 1 z 2

ALH logi sprawnego silnika

: czw mar 08, 2007 22:21
autor: suavomer
Jeśli ktoś posiada logi sprawnego w 100% silnika ALH (pełne obciążenie na 3 biegu ew. na 4) grup 03,08 i 011 (bardzo mile widziana też grupa 04). Jeśli można to na priv w formacie .cvs tak jak z vag-com-a. Walczę ze spalaniem, właśnie zestawiłem jeszcze raz rozrząd (był przesunięty wał o cały ząb - teraz jest idealnie, ale pali dalej źle) - chcę sprawdzić samą pompę (grupa 04) i wskazania przepławki (u mnie dziwne wartości w polu drugim i trzecim bloku 03 i chcę porównać).

pozdrawiam

: czw mar 08, 2007 22:36
autor: rob555
Prosciej bedzie jak podasz nam swoje wartosci to sie looknie....
A co masz z tym spalaniem?

: czw mar 08, 2007 22:48
autor: suavomer
Witaj rob555,

po różnych durniach od rozrządu (w sumie 3 - pisałem trochę na forum o tym) zaczął palić 9 po mieście a 6 na spokojnej trasie (wcześniej 6,5 i w trasie około 5). Teraz byłem u jednego mecha i rzeczywiście był przestawiony wał na rozrządzie (teraz rozrząd jest git, ale żre dalej). Ale martwią mnie wskazania przepławki brzydkie jak czarna noc (sprawdzane na dwóch przepławkach sprawnych boscha orginalna i pierburga).
Logi dołączam w załączniku

[ Dodano: Czw Mar 08, 2007 22:05 ]
a te logi są na pierburgu

: czw mar 08, 2007 23:10
autor: cowboy
dziwba sprawa wartośc wymaga (poz. 2 w grupie 003) jest jakos zanizona i się waha ?

nie widziałem takich logów jeszcze...ale przepływka raczej nie zaniża... turbina tez daje swoje...

: czw mar 08, 2007 23:26
autor: suavomer
Dodam, że odpala spoko (poza znanym problem odpalania na ciepło) oraz nic a nic nie dymi... Po poście cowboy-a, nie potrzebuję już logów bo tak myślałem, że ta grupa 03 to u mnie popaprana jak nic... Ale czemu tak?

[ Dodano: Pią Mar 09, 2007 17:20 ]
Skoro żadnej znikąd podpowiedzi, to może jednak ktoś mi podeśle logi sprawnego ALH. I pytanie wyciągające: Od czego zależy pozycja druga w bloku 003 (czyli wartość zadana przepławki)??? Bo jeśli nie jest taka jak powinna być to znaczy, że komputer ją wystawia na podstawie jakichś danych a nie na sztywno np wg jakiejś tablicy w pamięci...

: śr mar 14, 2007 23:30
autor: rob555
tak sobie mysle i mysle i powiem szczerze ze nic pewnego mi do glowy nie przychodzi ale:
-sprawdz czujnik temp
-sprawdz potencjometr polozenia gazu (zobacz czy jak jedzisz z butem w podlodze to masz 100% all the time)
-sprawdz bak i weze przelewowe powrotne

: czw mar 15, 2007 01:39
autor: uysy
suavomer pisze:Logi dołączam w załączniku
czym te logi robione, że ich otworzyć niczym normalnym nie mogę??

[ Dodano: Czw Mar 15, 2007 1:08 am ]
Ufff, jak ja nienawidzę patrzeć w te cyferki :)
suavomer pisze:Ale martwią mnie wskazania przepławki brzydkie jak czarna noc (sprawdzane na dwóch przepławkach sprawnych boscha orginalna i pierburga).
Pewno się obraziły za nazywanie ich przepławkami ;)
A poważnie - logi są laleczka, jak z fabryki.
cowboy pisze:dziwba sprawa wartośc wymaga (poz. 2 w grupie 003) jest jakos zanizona i się waha ?
TTTM, Euro3 Proszę Pana :bigok:
suavomer pisze:Od czego zależy pozycja druga w bloku 003 (czyli wartość zadana przepławki)???
jest określona przez mapę... ale błędnie ją chyba interpretujesz. Nieważne, u Ciebie jest OK
rob555 pisze:-sprawdz potencjometr polozenia gazu (zobacz czy jak jedzisz z butem w podlodze to masz 100% all the time)
Prze widać po Fahrerwuenschu, że jest otwarty. :bajer:

To do rzeczy. odczyt z czujnika temp. rzeczywiście można by zerknąć. Sprawa druga: rozrząd... byłeś przy ustawianiu? jak ono wyglądało? Rozumiem, że kąt wtrysku sprawdziłeś?

: czw mar 15, 2007 12:11
autor: suavomer
uysy pisze:czym te logi robione, że ich otworzyć niczym normalnym nie mogę??
ot po prostu były zzipowane
uysy pisze:A poważnie - logi są laleczka, jak z fabryki.
Pogrzebałem ostatnimi dniami jeszcze w necie i niestety widzę, że masz rację (a więc nie ma się do czego przyczepić...)
uysy pisze:To do rzeczy. odczyt z czujnika temp. rzeczywiście można by zerknąć. Sprawa druga: rozrząd... byłeś przy ustawianiu? jak ono wyglądało? Rozumiem, że kąt wtrysku sprawdziłeś?
Czujniki temperatury płynu chłodzącego, paliwa i powietrza są raczej ok (patrzyłem na wartości jak jest zimny silnik), ale samochód jeździ cały czas jakiś niedogrzany (84,6 C). Rozrząd robiło już czterech magików: pierwszy skopał moc (źle ustawiona pompa i wał), drugi poprawił pompę i zwiększyło sie po tym spalanie, trzeci to ja i z vagiem jeszcze raz ustawiałem pompę, w końcu czwarty ustawił jak trzeba (byłem przy tym): ustawiał na znaki wał, pompę na bolec a wałka nie ruszał ustawił go tylko sobie). Po nim zrobiłem TDI Timing i jest jak ta lala w środku wykresu.

Jak masz czas i pomysł na mojego bolida to choćby jutro rano zamelduję się w Łodzi...

: czw mar 15, 2007 12:55
autor: Remigiusz78
SUavomer, czy masz może jeszcze moje logi, mam prośbę, o umieszczenie ich tutaj.

: czw mar 15, 2007 12:59
autor: uysy
suavomer pisze:ot po prostu były zzipowane
Wirklich?? Uwierz, wiem co to zip :bigok: :)
suavomer pisze:ustawiał na znaki wał, pompę na bolec a wałka nie ruszał ustawił go tylko sobie). Po nim zrobiłem TDI Timing i jest jak ta lala w środku wykresu.
Nie wiem co znaczy "wałka nie ruszał" Podstawowe pytanie brzmi: Jak jest ustawiony wałek rozrządu???????
suavomer pisze:Jak masz czas i pomysł na mojego bolida to choćby jutro rano zamelduję się w Łodzi...
Ciężko z tym czasem ale jak ty znajdziesz by się doczłapać do Łodzi to i ja chwilę wygospodaruję.

: czw mar 15, 2007 13:19
autor: cowboy
uysy pisze:i ja chwilę wygospodaruję.
może kolega suavomer, poprawi sobie od razu troche mapy rozruchowe :P

a może i coś więcej ? :bigok:

: czw mar 15, 2007 13:30
autor: uysy
uysy pisze:a może i coś więcej ? :bigok:
No, no :)
jak już tyle żłopie to chociaż niech jeździ :)

: czw mar 15, 2007 17:37
autor: suavomer
A pewnie niech jeździ ale najpierw niech nie żłopie :-)

: śr sty 28, 2009 10:43
autor: kkaarrrooll
:bajer: Witam Panowie
I jak zakończyła się ta przygoda z tym spalaniem w ALH
Sam mam taki silnik i też niestety dużo pali :(