Strona 1 z 1
					
				N 75
				: sob lut 17, 2007 23:15
				autor: TomekKolba
				Mam zepsuty n75 bez niego auto jezdzi czy jest potrzebny czy idzie go naprawic
			 
			
					
				
				: sob lut 17, 2007 23:41
				autor: Scotto
				TomekKolba, n75 jest potrzebny on steruje turbina, auto jezdzi ale jest przymulone, co do naprawy to na 100% pewien nie jestem czytalem na forum ze mozna przedluzyc zywotnosc pryskajac do niego w-40 (mi nie pomoglo) 
jestes pewien ze to n75 moze ktoys z wezykow jest przetarty radze sprawdzic najpierw wezyki potem zmieniac lub jezdzic z uszkodzonym, co do sprawdzenia n75 zmostkuj wezyki niebieski i czerwony i sprawdz jak auto bedziie sie zachowywac przy predkosciach 120-140km/h dotyczy silnikow o oznaczeniu 1Z, jesl bedie dobrze to znaczy ze n75 do wymiany,
ps przydalo by sie wiedziec jakie masz oznaczenie silnika
			 
			
					
				
				: sob lut 17, 2007 23:47
				autor: domek
				Skoro masz taka bryczke to  turbawka jest elementem niezastapionym a za jej niezawodne dzialanie odpowiada miedzy innymi  N75. Tu odpowiedz na to czy potrzebne.  Co do  jazdy.. jedzie i tyle. Ale skoro masz tdi-ka  .To odpowiedz na kolejne pytanie. Naprawic sie nie da. Tylko kupno, nowka-uzywka = wybor Twojej kieszeni 

  Pozdro
 
			
					
				Re: N 75
				: ndz lut 18, 2007 01:21
				autor: Adamm
				TomekKolba pisze:Mam zepsuty n75 bez niego auto jezdzi czy jest potrzebny czy idzie go naprawic
po czym stwierdziles ze masz padniety n-75??
 
			
					
				
				: ndz lut 18, 2007 02:01
				autor: twardy
				N75  

 mam wrażenie że większa połowa TDI-ków ma z tym zaworkiem problem. 
TomekKolba, jak masz od kogo to podmień na prube zaworek.
 
			
					
				
				: ndz lut 18, 2007 10:46
				autor: TomekKolba
				Napewno jest zepsuty N75 bo gdy podłącze wszystkie przewody to auto ciąnie tylko do 120km a gdy odłacze przewód niebieski i czerwony i je połącze jest OK------Mam ten samochód dopiero 2 miesiące i chyba trzeba będzie kupic ten N75 dzwoniłem do VW orginalny kosztuje 166zł dzękuje za porady pozdrawiam
			 
			
					
				
				: ndz lut 18, 2007 12:06
				autor: Adamm
				TomekKolba pisze:dzwoniłem do VW orginalny kosztuje 166zł dzękuje za porady pozdrawiam
nie zastanawiaj sie i kupuj w ASO (tak jak z przeplywka lepiej kupic oryginal) a jak dobrze pogadasz z gosciem to da Ci 5 - 10 % znizki 

 
			
					
				
				: ndz lut 18, 2007 12:07
				autor: inek01
				TomekKolba pisze:Napewno jest zepsuty N75 bo gdy podłącze wszystkie przewody to auto ciąnie tylko do 120km a gdy odłacze przewód niebieski i czerwony i je połącze jest OK------Mam ten samochód dopiero 2 miesiące i chyba trzeba będzie kupic ten N75 dzwoniłem do VW orginalny kosztuje 166zł dzękuje za porady pozdrawiam
Czyli przeladowanie. Mozesz sprobowac przeczyscic go WD-40 i przedmuchac. Powinno pomoc, ale raczej nie na dlugo. Wymianai tak Cie pewnie czeka. 
[ Dodano: Nie Lut 18, 2007 11:12 ]
Adamm pisze:nie zastanawiaj sie i kupuj w ASO 
Mozna ponoc kupic taniej tez oryginal Pieburg, tylko bez znaczka VW.
 
			
					
				
				: ndz lut 18, 2007 12:33
				autor: Scotto
				w Uk jest podobna cena za orginal w vw,ja zaplacilem 29 funtow
			 
			
					
				
				: ndz lut 18, 2007 19:43
				autor: twardy
				Zasada działania zaworka jest chyba taka że jak podamy 12v w tym przypadku napięcie podaje komp to zaworek się przesterowuje. Jeśli cewka jest ok to co tam sie psuje? , bardzo mnie to interesuje. Podejrzewam że mój N75 jest zje...y ale po podłączeniu 12v zawór sie przesterowuje , o co chodzi ? Dlaczego te zawory tak siadaję . Może jest ktoś na forum kto zna lepiej pneumatyce. 
( przecież to zwykły elektrozawór , rozumiem gdyby to był zawór proporcionalny lub regulator ciśnienia)
			 
			
					
				
				: ndz lut 18, 2007 19:58
				autor: inek01
				twardy pisze:Dlaczego te zawory tak siadaję 
Moze po jakims czasie, jak sie troche syfu w nich nagromadzi to i dzialaja jak chca 

 U mnie czyszczenie i przedmuchanie pomoglo, ale tylko na jakis czas.