Strona 1 z 1
[MK3 AFN] Przyspiesza od 3500obr/min
: ndz lis 12, 2006 17:23
autor: tespis
Czesz koledzy!
Mam problem, rece mi juz opadaja. Po przekroczeniu 120-140km/h łapal tryb awaryjny. Byłem dwa razy na diagnozie, w dwoch roznych miejscach. Powiedzial mi koles ze jest za duze cisnienie doladowania.
Wyczyscilem turbine w garazu. Byl ponad milimetr sadzy. Teraz nie lapie juz notalaufa, ale zaczyna przyspieszac dopiero od 3500obr/min i po dluzszej jezdzie duza predkoscia bardzo mocno kopci na niebieski i smierdzi olejem.
Dodam, ze jak zatkam jeden wezyk z n75 na nadkolu ten z ktorego dobiera sobie powietrze to przyspiesza normalnie, od 2000 obr/min ale lapie nota przy 120-140.
Szerokosci
: ndz lis 12, 2006 19:03
autor: cowboy
1. czy zmnieniałeś ustawienie śruby rzymskiej na sztandze podczas czyszczenia?
2. czy podmieniałeś zaworek n75?
3. czy sztanga po odpaleniu jest wciągana do gruszki ?
: ndz lis 12, 2006 21:59
autor: tespis
1. nie kojarza ktora to sruba rzymska
2. nie podmienialem, jednak jak bylem na diagnozie nie wyskoczyl blad, ale facet i tak podmienil na chwile i bylo to samo. Wtedy mialem notlaufa caly czas, zrobil cos takiego jak na zdjeciu nizej i teraz mam nota tylko powyzej 120-140
3. wciaga sie, jak wyczyscilem turbine o wiele lepiej zaczela chodzic.
Jak wezyk podepne tak jak powinien byc, do trojnika to wtedy ciagnie powyzej 3500obr/min ale nie wlacza sie tryb awaryjny.

: pn lis 13, 2006 09:44
autor: cowboy
1. nie kojarza ktora to sruba rzymska
2. nie podmienialem, jednak jak bylem na diagnozie nie wyskoczyl blad, ale facet i tak podmienil na chwile i bylo to samo. Wtedy mialem notlaufa caly czas, zrobil cos takiego jak na zdjeciu nizej i teraz mam nota tylko powyzej 120-140
3. wciaga sie, jak wyczyscilem turbine o wiele lepiej zaczela chodzic.
1 śruba regulacyjna na sztandze - tej która się wciąga do tej gruszki - czy kręciłeś tą śrubą?
2 na diagnozie nie wyskoczy błąd - "zepsuty zaworek N75"

))))))))
tespis pisze:Jak wezyk podepne tak jak powinien byc, do trojnika to wtedy ciagnie powyzej 3500obr/min ale nie wlacza sie tryb awaryjny.
po mojemu masz :
1. albo pomieszane coś z wężykami
2. albo nieszczelność w ukł podciśnieniowym
3. zepsuty N75 - być może wymaga wyczyszczenia ?
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=67926
: pn lis 13, 2006 20:31
autor: tespis
1. Nie ruszalem jej
2. Szkoda, myslalem ze wlasnie tak jest
Wyczyscilem obydwa te elektrozaworki czy co to tam jest.
Wezyki zdejmowalem i dmuchalem, przynajmniej wszystkie te na wierzchu, sa szczelne.
Efekt:
Ciagnie fajnie, chyba jezdzi jak powinien, mniej wiecej 2000obr/min i ma niezle odejscie, predkosc tez niezla (200km/h jechalem bez wiekszego problemu) jednak pozostaje nieprzyzwoicie duzo niebieskiego dymu. Tak smierdzi ze idzie sie udusic. Jak zaslepie ten wezyk tak jak jest na zdjeciu wyzej wtedy nie dymi ani troszeczke, nic a nic ale jest notlauf powyzej 120km/h.
Prosze pomozcie bo nie wiem co mam z nim zrobic
: wt lis 14, 2006 02:34
autor: leo...
daj logi - będzie można coś wywnioskowac ...
kanał 003 / 008 / 011 ... sypie innymi błędami oprócz przeładowania ??
BTW - czy w tym aucie nikt softu nie zmieniał ??
: wt lis 14, 2006 12:42
autor: tespis
kolego wybacz ale nie bardzo orientuje sie o co chodzi z tymi logami i kanałem 003 / 008 / 011

Nie wiem czy softu nikt nie zmienial, auto sprowadzone z francji (do 100km/h mniej wiecej 9,3s).
Co mam teraz robic z nim? Rece juz opadaja
: wt lis 14, 2006 17:58
autor: leo...
tespis pisze:kolego wybacz ale nie bardzo orientuje sie o co chodzi z tymi logami i kanałem 003 / 008 / 011

Nie wiem czy softu nikt nie zmienial, auto sprowadzone z francji (do 100km/h mniej wiecej 9,3s).
Co mam teraz robic z nim? Rece juz opadaja
jeśli nie bardzo orientujesz się - jedź z nim do jakiegoś mechanika - będzie szybciej ...
: wt lis 14, 2006 18:33
autor: cowboy
tespis pisze:(do 100km/h mniej wiecej 9,3s)
to sugeruje albo optymistyczne podejście do pomiaru albo coś lekko dłubane...
AFN w mk3 ma około sekundy wiecej jak jest zdrowy
Jedź do Aligatora ...szkoda auta
: wt lis 14, 2006 23:49
autor: tespis
byłem juz dwa razy na diagnozie i nic to nie dalo. Zaslepil mi ten wezyk jeden i to wszystko. Powiedzial koles ze moge auto zostawic na tydzien i turbine wysla do regeneracji.
Kamera nagrywalem przyspieszenie do 100 i potem ze stoperem siedzialem przed monitorem:)
Czyli radzicie jechac znowu gdzies na diagnoze?
: śr lis 15, 2006 00:03
autor: cowboy
pomyśl logicznie : zaslepeinie węzyka to ingerencja w układ podcisnienia sterującego turbiną... więc albo nieszczelnośc albo n75 do wymiany - spróbuj zamienic obudwa zaworki n75 i n18 miejscami ?
regeneracja turbiny to inna sprawa..gdyby nie dmuchała to by auto nie jechało dobrze - czyli raczej coś jest ze sterowniem...
trudno tak zdalnie - może ktoś z grupy slaskiej ma VAG i Ci zrobi diagnoze ?... ja bym jednak zamienił miejscami te zaworki - to nic nie kosztuje, lub chociaż przeczyścił wd-40...
jezeli po zamianie zaworków auto bedzie jeździć może wyczyści swój zaworek, zreanimować zgodnie z poradą sponsa:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=67926
: śr lis 15, 2006 02:55
autor: leo...
tespis pisze:byłem juz dwa razy na diagnozie i nic to nie dalo. Zaslepil mi ten wezyk jeden i to wszystko. Powiedzial koles ze moge auto zostawic na tydzien i turbine wysla do regeneracji.
Kamera nagrywalem przyspieszenie do 100 i potem ze stoperem siedzialem przed monitorem:)
Czyli radzicie jechac znowu gdzies na diagnoze?
jedź do aligatora - konkretny gość w twojej okolicy - wie o co chodzi w TDI ...
zagadaj do niego na GG 1713699
: pt lis 17, 2006 00:17
autor: tespis
reanimowalem obydwa zaworki. Chyba wszystko z nimi ok. Membranka cala, tloczek chodzi lekko i wszystko wydaje sie byc pieknie.
dzis w ogole cos stalo sie i caly czas jest muł. Odrazu po odpaleniu!
Jutro jade na diagnoze, po raz trzeci
Pozdrawiam
[ Dodano: 22 Lis 2006 11:12 ]
nareszcie wszystko dziala:)
okazalo sie ze mialem do regulacji ta srube rzymska, nieszczelnosc w ukladzie i padniety jakis zaworek na pompie paliwa:)
Dzieki za pomoc