Strona 1 z 2
Golf III TDI 1Z-Jak inaczej nazywa się zawór N75?
: czw wrz 21, 2006 20:33
autor: krystek007
Chdze po sklepach z częściami szukając zaworu N75 do golfa, opisuje mniej więcej co robi i gdzie jest a sprzedawcy patrza na mnie jak na UFO

może ten zawór ma inna nazwę lub jakiś numer poprostu??? przeciez to nie mozliwe, żeby nikt nic nie wiedział skoro to jedna z najczęściej psujacych się części samochodu...
Za wszelki info dziekuje.
: czw wrz 21, 2006 20:58
autor: cowboy
pytaj o 1H0 906 627 - przetwornik cisnienia
: czw wrz 21, 2006 21:03
autor: krystek007
O widzisz, wiedzialem że coś jest nie tak

Dankeszyn
: czw wrz 21, 2006 21:04
autor: twardy
Byłem dziś w serwisie VW w Lubinie , pytałem o N75.
Gościu nie wiedział o czym mówie i chciał numer seryjny

: czw wrz 21, 2006 21:08
autor: Pruszkowiak
twardy pisze:Byłem dziś w serwisie VW w Lubinie , pytałem o N75.
Gościu nie wiedział o czym mówie i chciał numer seryjny

Pewnie on tam tylko sprzątał

: czw wrz 21, 2006 21:12
autor: twardy
No nie wiem ubrany był w koszule i krawatke , może po prostu umie klikać na kompie a z mechaniką nie ma nic doczynienia i tyle.
: czw wrz 21, 2006 22:02
autor: Adamm
hehe bo tam glaby siedza. ja tez jak szukalem N-75 to nie wiedzieli. trzeba mowic zawor sterujacy turbina od razu im sie przejasnia, ale to sa glaby ehh to oni powinni takie rzeczy wiedziec a nie my
swoja droga zalaczam liste czujnikw i innych dupereli wraz z ich oznaczeniami

: czw wrz 21, 2006 23:00
autor: krystek007
Ech nie ma teraz już nigdzie kompetentnych osób, co lepsi dawno już wyjechali

Adamm dzięki za liste - copy juz zrobiłem
[ Dodano: 22 Wrz 2006 08:22 ]
cowboy w ofercie na allegro znalazłem te numery, o których pisałeś, ale na końcu jest jeszcze "A" czy to bez znaczenia?
http://www.allegro.pl/item128431173__za ... 627_a.html
: pt wrz 22, 2006 08:40
autor: cowboy
to jest zawór N75 do silnika AFN
z białą głowiczką N75 - zawór sterujący turbiną
z czarną głowiczką (bez literki A na końcu) N18 - zawór recyrkulacji spalin EGR
: pt wrz 22, 2006 08:44
autor: krystek007
Tak zacząłem podejżewać po przeczytaniu tej oferty:
http://www.allegro.pl/item128674193_zaw ... t_tdi.html gość piszę o silnikach powyżwj 90koni

dzieki szukam w takim razie bez "A"
P.s. a tak naprawdę to chyba i tak nieweilka róznica miedzy nimi???
: pt wrz 22, 2006 09:13
autor: cowboy
P.s. a tak naprawdę to chyba i tak nieweilka róznica miedzy nimi???
ja miałem do niedawna 2 zawory n18 czyli czarne do sterownnia EGR - i auto jeździło, ale przy okazji walki z overboostami doszedłem co i jak i zakupiłem na Allegro n75
różnica pomiędzy N75 w AFN (110km) i 1Z jest zasadnicza bo inaczej jest sterowane turbo...
zobacz jaki masz zaworek teraz i co jest na nim napisane...
w AFN można zamienić miejscami oba zaworki coby przetestować... w 1Z się nie orientuje...
: pt wrz 22, 2006 09:31
autor: krystek007
Przepraszam, że marudzę, poszedłem własnie do auta posprawdzać te numery, bo przeczytałem w jakims poscie, że N75 znajduje sie na podszybiu i sie wystraszyłem, że u mnie tyka kolo filtra powietrza

ale do rzeczy, własnie koło filtra mam te dwa zawory, jeden z czarną główką o num: 1H0 906 627 i to jest zapewne jak pisałeś
cowboy, jest N18, natomiast ten N75 co tyka ma zupełnie inne numery i nie wyglada nawet podobnie do tego z czarna główką!!! jego numery to: 028 906 283 I ; i jest jeszcze drugi numer pojejrzewam że pireburg: 7.21895.00 12v

napięcie sie zgadza

ale te numery????
Z tego schematu powyżej wynika ze to zawór magnetyczny, ale końcówka zamiast F jest I
: pt wrz 22, 2006 09:52
autor: cowboy
na podszybiu znajduje sie komputer
N75 jest połączony z filtrem powietrza - tak jak na schemacie tą pojedyńczą rurką (czasem może być zakończony siateczką)
krystek007 pisze:028 906 283 I
to oznaczenie VAG
krystek007 pisze:pireburg: 7.21895.00
dokładnie
musi Ci ktoś z 1Z pomóc....ale chyba własnie ten tykacz w 1Z to ten magnetyczny... domyslam się..
: pt wrz 22, 2006 10:53
autor: Lukasz3k
tak, to zawor nr 10 na obrazku i wyglada praktycznie tak jak ten
http://www.allegro.pl/item128545537_zaw ... ectra.html
a tutaj masz jak chcialbys kupic moze sie roznic tylko wtyczka ale mozna przelutowac kabelki i dziala ok, ja tak mam u siebie, bo kupilem nowsza wersje(inna literka na koncu) i musialem przelutowac kabelki.
http://www.tdi.pl/index.php?name=PNphpB ... opic&t=521
A tak to ogolnie ciezko dorwac ten zaworek. Ja kupywalem gdzies z 1,5 roku temu to w sklepach z czesciami nic o tym nie wiedzieli, w klspeach interentowych tez nie bylo wkoncu po miesiacu udalo mi sie go upolowac na allegro
PS. W aso cena byla zbytnio zaporowa

--
Pozdrawiam