[TDI] 1.9 TDI ASV - bieznia turbiny

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

kotek34
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: czw gru 17, 2009 16:01
Lokalizacja: ja to znam

[TDI] 1.9 TDI ASV - bieznia turbiny

Post autor: kotek34 » wt lis 08, 2022 00:53

Panowie mam awarie silnika ASV i musze zrobic z turbina (zapieczona geometria). Rozebralem turbine, wiem mniej wiecej co i jak ale chcialem zapytac o bieznie geometri (tam gdzie porusza sie kierownica geometrii). Widzialem w poradnikach, ze te bieznie mozna zdemontowac (celem usuniecia zadziorow i "splanowania" powierzchni), ale u mnie wyglada to tak jakby byl jednolity odlew z korpusem turbo. Ogladalem to dokladnie pod swiatlem i nie widze aby ten pierscien mozna bylo zdemontowac. Moze tak byc, ze w tym silniku (w tej konkretnej turbinie), bieznia jest zespolona z korpusem i nie da sie jej wyciagnac? Mam Cordobe z 2001r i tam jest turbina demontowalna od kolektora wydechowego (3 sruby), jesli ma to jakies znaczenia. Turbina Garret. Dokladnie mowa o tym elemencie: https://images62.fotosik.pl/792/837b14c6f49a5663.jpg
U mnie to wyglada jakby byl jeden odlew i raczej nie jest demontowalne, a moze sie myle?



muszkatobiasz
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2733
Rejestracja: pn lis 05, 2012 00:35
Lokalizacja: Oborniki wlkp.

[TDI] Re: 1.9 TDI ASV - bieznia turbiny

Post autor: muszkatobiasz » śr mar 15, 2023 22:48

Jest osobno tylko zapieczone trzeba stuknąć to wyleci



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9189
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

[TDI] Re: 1.9 TDI ASV - bieznia turbiny

Post autor: wesol » pn mar 20, 2023 08:20

Lepiej podgrzać, zchlodzic. Nie radzę pukać bo narobi wgniotow to dopiero zacznie się klinować geo. Ale tak naprawdę to nie musi tego demontować. Krążek jakiś weź tak by wszedł w muszle. Naklej na niego papier scierny 150 i kręć to spolerujesz. Ewentualnie potem jeszcze papierem 250. Nie musi się to tam błyszczeć jak psu obroża. I tak po czyszczeniu geo będzie chodzić już ładnie. Zmienna geo też wypoleruj. Kładziesz na stół papier scierny 250 i ta geometria śmigasz by czoło łopatek przeszlifować. Składaj turbinę I na auto. Spokój na kolejne 5-10 lat.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości