[TDI CR] MK7 Dłuższy rozruch z rana 1.6 tdi

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

harvard
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 530
Rejestracja: sob sie 29, 2009 10:04
Lokalizacja: jukej

[TDI CR] MK7 Dłuższy rozruch z rana 1.6 tdi

Post autor: harvard » pn sie 15, 2022 10:54

Od jakiegoś czasu borykam się (auto mam od niecałego roku) z dłużsyzm porannym rozruchem. Porobiłem kilka filmików które wrzucam ponizej.
Auto 2014 CLHA 170 tysia nalatane.





Nie wiem tak naprawdę czy te wartości są poprawne. Dodam, że wymieniłem mojego kilkuletniego AGMa na nowego exida tak dla pewności.
Czy widzicie tutaj jakieś anomalie w cisnienieach. Od czego byście zaczęli? Dodam, że w przeciągu dnia nic takiego jak long crank (dłuższy rozruch) nie ma miejsca. Tylko rano. Temperatury tutaj znaczenia nie mają. Auto garazowane.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9196
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

[TDI CR] Re: MK7 Dłuższy rozruch z rana 1.6 tdi

Post autor: wesol » pn sie 15, 2022 15:31

Takie filmiki to strasznie nieczytelne są. Owszem trochę ten czwarty wtrysk kulawy jest. Jakie ciśnienie na szynie jest podczas kręcenia?


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

harvard
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 530
Rejestracja: sob sie 29, 2009 10:04
Lokalizacja: jukej

[TDI CR] Re: MK7 Dłuższy rozruch z rana 1.6 tdi

Post autor: harvard » pn sie 15, 2022 17:17

A korekcja wtrysków to nie -2,8 do +2,8 oznacza ze sa dobre?
A która to wartość cisnienia na szynie, bo myslałem że fuel pressure? Obadać to też nie łatwo bo jak włącze zapłon bez odpalania i vcdsa a potem wylacze i ponownie uruchomie silnik to odpali bez long cranku. Podpowiedz prosze którą wartość jeszcze obadać (fuel pressure i co dalej szukać)dzieki Wesol, bo szukam po forach już anglojęzycznych, ogólnie mało kto czai widzę coś więcej niż kasowanie błędów na vcdsie, aby podpowiedzieć. Na taki dłuższy rozruch to raz czekałem miesiąc aby się pojawił i codziennie rano przed robotą lapek i miałem dość. Gdy kolejnego dnia przyszedłem bez lapka, już zniechęcony brakiem long cranku, to właśnie nastąpił dłuższy rozruch. I tak badać można wiekami. Znalazłem na stronie paska info nt. czujnika ciśnienia paliwa (https://forum.vw-passat.pl/topic/56600- ... -też16tdi/) jednak w ciemno kasy szkoda mi wydawać.

a tak odpala 'w środku dnia'


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10516
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

[TDI CR] Re: MK7 Dłuższy rozruch z rana 1.6 tdi

Post autor: doggie » czw sie 25, 2022 09:20

Korekcje wtryskiwaczy na poziomie - 78 mg/suw oraz + 71 mg/suw nie powinny mieć wpływu na poranne cięższe odpalanie na zimnym silniku aczkolwiek przy takich korekcjach silnik nie telepie? To raczej coś z cofającym się paliwem, może uszczelnienia wtryskiwaczy. Jeśli masz wtryskiwacze Siemens Continental to przy tym przebiegu swoje lata świetności mają już za sobą, mogą być zużyte mechanicznie, podają nieprawidłowe ciśnienie pomimo prawidłowego ciśnienia na listwie,



harvard
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 530
Rejestracja: sob sie 29, 2009 10:04
Lokalizacja: jukej

[TDI CR] Re: MK7 Dłuższy rozruch z rana 1.6 tdi

Post autor: harvard » czw sie 25, 2022 13:43

A ciśnienie na listwie wg. Ciebie ok? Bo jak pisałem od 2 miesiecy, po wymianie baterii tylko raz z rana i to nie zawsze to sie pojawia. Czasem i 2 tyg. pali od strzala Pozniej w dzien choćbym 10 razy odpalał, odpala od strzała. Niektórzy sugerują wymianę (w ciemno) czujnika ciśnienia paliwa. Podepnę się wieczorem kompem i sprawdzę jakie to wtryskiwacze- chyba ze dojdę po zdjęciu osłony silnika?
@doggie czy w moich logach widzisz jeszcze coś podejrzanego? mi jakoś trudno coś wychwycić.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9196
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

[TDI CR] Re: MK7 Dłuższy rozruch z rana 1.6 tdi

Post autor: wesol » czw sie 25, 2022 23:19

doggie pisze:
czw sie 25, 2022 09:20
Korekcje wtryskiwaczy na poziomie - 78 mg/suw oraz + 71 mg/suw nie powinny mieć wpływu na poranne cięższe odpalanie na zimnym silniku aczkolwiek przy takich korekcjach silnik nie telepie? To raczej coś z cofającym się paliwem, może uszczelnienia wtryskiwaczy. Jeśli masz wtryskiwacze Siemens Continental to przy tym przebiegu swoje lata świetności mają już za sobą, mogą być zużyte mechanicznie, podają nieprawidłowe ciśnienie pomimo prawidłowego ciśnienia na listwie,
To nie wydatek 71 czy 78 mg bo to by mog być conajwyzej maksymalna dawka dla wtrysku czyli pełen sandał w podłodze. Tu mamy -0.71 mg ale nie ten jest istotny tylko ten na plusie czyli 0.78 mg. Czyli jego braki podlania. Ale to jest na pracującym silniku. To są korekcje. Czyli jeśli na luzie na postoju podlewa dajmy na to 6 mg paliwa to roznice między wtryskami to są te 0.78 mg największe.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10516
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

[TDI CR] Re: MK7 Dłuższy rozruch z rana 1.6 tdi

Post autor: doggie » pt sie 26, 2022 02:33

Dlaczego Ty zawsze Paweł piszesz o czymś, czego ktoś nie napisał? Kto niby napisał że to wydatek? To są korekcje wtrysku mające na celu stabilizację pracy cylindrów, jeżeli jeden z drugim dostaje większą dawkę to oczywiste jest że pozostałe muszą dostać mniejszą i odwrotnie. Ani te +/- 0,78 mg/suw nie jest dawką ani te 0,15 czy - 0,11 mg/suw to nie dawki a jedynie różnice w dawkach pomiędzy poszczególnymi cylindrami. Jeżeli na jednym cylindrze będzie słabsza kompresja to będzie zasilany większą ilością paliwa wobec tego, na którym jest większa kompresja właśnie po to, aby wyrównać ich pracę.
harvard pisze:
czw sie 25, 2022 13:43
A ciśnienie na listwie wg. Ciebie ok?
Niestety nie znam wymaganych wartości mierzonych więc nie będę się wymądrzał ale jedno co rzuca mi się w oczy to dość duże skoki ciśnienia paliwa z 2000 hPa do 1500 hPa,



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9196
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

[TDI CR] Re: MK7 Dłuższy rozruch z rana 1.6 tdi

Post autor: wesol » pt sie 26, 2022 12:31

Karol napisałeś 71 i 78 mg a to taka ilość podlewana przy krzesaniu mocy około 240 koni. Więc trudno mówić przy takiej ilości o korekcji chyba że korekcja w samolocie odrzutowym są takie korekcje.

Buduję tu przy tym odpalaniu silnika ciśnienie na szynie te 260 barów czy nie ? Tak naprawdę w de to raczej koło 300 barów powinno być. ???


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10516
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

[TDI CR] Re: MK7 Dłuższy rozruch z rana 1.6 tdi

Post autor: doggie » pt sie 26, 2022 17:51

wesol pisze:
pt sie 26, 2022 12:31
Karol napisałeś 71 i 78 mg a to taka ilość podlewana przy krzesaniu mocy około 240 koni. Więc trudno mówić przy takiej ilości o korekcji chyba że korekcja w samolocie odrzutowym są takie korekcje.
To był skrót myślowy, przecież wiadomo że chodzi o 0,71 i 0,78



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10516
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

[TDI CR] Re: MK7 Dłuższy rozruch z rana 1.6 tdi

Post autor: doggie » pt sie 26, 2022 17:59

wesol pisze:
pt sie 26, 2022 12:31
przy tym odpalaniu silnika ciśnienie na szynie te 260 barów czy nie ? Tak naprawdę w de to raczej koło 300 barów powinno być. ???
Z tego co widzę to przy rozruchu dochodzi do 350 bar



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9196
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

[TDI CR] Re: MK7 Dłuższy rozruch z rana 1.6 tdi

Post autor: wesol » pt sie 26, 2022 23:15

Mnie chodzi o minimum potrzebne do odpalenia. Wiadomo też że różnie może też być zależnie od jednostki. Inaczej ma opel inaczej jaki francuz choc teraz opel to już francuz ale raczej wracam do wcześniejszych jednostek z czasów współpracy z fiatem. Inaczej ma vag itd. Liczy się też czas budowy tego ciśnienia.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10516
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

[TDI CR] Re: MK7 Dłuższy rozruch z rana 1.6 tdi

Post autor: doggie » pt sie 26, 2022 23:24

Paweł, nie wiem, nie znam wartości mierzonych i tego co podpowiadają etykiety LABELS bo pewnie wskazują zakres prawidłowych wartości



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9196
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

[TDI CR] Re: MK7 Dłuższy rozruch z rana 1.6 tdi

Post autor: wesol » sob sie 27, 2022 03:51

No ja nie mówię co podają książki tylko to co doświadczenie weryfikuje. Tak mi świta ze tak to powinno być do prawidłowej pracy. Kurcze dawno z tym nie miałem już do czynienia. To co sobie tam producent podaje, często bywa odmienne. Producent ma tzw dupospadochron tak jak z tym poborem oleju 1 litr na 1000 km to każdy wie że to już masakra jest.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

harvard
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 530
Rejestracja: sob sie 29, 2009 10:04
Lokalizacja: jukej

[TDI CR] Re: MK7 Dłuższy rozruch z rana 1.6 tdi

Post autor: harvard » sob sie 27, 2022 08:31

Wg. info z vw to około 300bar więc zaje się być git.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości