[TDI VP] Szarpanie na wolnych obrotach

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

bolo9823
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: czw kwie 19, 2018 14:29
Auto: Volkswagen Golf 4 1.9 TDI ALH

[TDI VP] Szarpanie na wolnych obrotach

Post autor: bolo9823 » pn sty 07, 2019 22:14

Witam, posiadam golfa 1.9 tdi alh i ostatnio zdarzył sie o to taki problem, byłem w galerii gdy wsiadłem do samochodu i ruszyłem auto zaczeło szarpac na obrotach 1000-1300 rpm. ale tylko gdy przyciskałem mało gazu, gdy dawałem połowe albo max auto normalnie sie rozpedzało, przy zmianie biegów rowniez samochód dziwnie szarpał, najbardziej jest to odczuwalne na 1,2,3 biegu. Wiec poczytałem troche na róznych forach i wyszło, ze nastawnik do czyszczenia. Zabrałem sie za to, rozebrałem nastawnik i zdziwiło mnie bo w nastawniku prawie nie było co czyscic, praktycznie zero opiłków, no ale wyczysciłem i złozyłem. Ustawiłem dawke i RSW, auto odpaliło, ale dalej było to samo zero poprawy, a dodatkowo zaczeła migac kontrolka swiec zarowych z błedem 17970, ale przeczytałem ze to sie zdarza po czyszczeniu nastawnika. Dodam ze autko przed tym tym szarpaniem, mocno telapał na jałowych obrotach (dwumas), a nagle gdy zaczeło sie to szarpanie jakby troche mniej nim telepie. Macie moze co to moze byc? Moze cały nastawnik do wymiany/regeneracji ?
Samochod normalnie odpala, ma moc i nie gasnie, tylko te zabki na 1000-1300

Edit. Dzisiaj rano zauwazyłem ze na zimnym silniku strasznie falują obroty i buja silnikiem, dodatkowo przeczytałem gdzies ze w przypadku nastawnika odpąć impulsator od predkosciomierza, ale w moim przypadku nic to nie dało. Dodatkowo dzisiaj na vagu zauwzyłem ze nawet przy rozgrzanym silniku mocno zmienia sie dawka paliwa tak 2.5-4.5



bolo9823
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: czw kwie 19, 2018 14:29
Auto: Volkswagen Golf 4 1.9 TDI ALH

[TDI VP] Re: Szarpanie na wolnych obrotach

Post autor: bolo9823 » czw sty 10, 2019 15:57

Dla potomnych: Udało sie rozwiązać problem szarpania na 1,2,3 biegu, Ecu nie dostawało informacji o prędkości, wystarczyło połączyc przerwany kabel (licznik pokazywał predkosc, ale do ecu idzie inny kabel)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości