[TDI PD] Golf V 2,0 TDI BMN szarpie przy przyspieszaniu

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

sebastianSt
Nowicjusz
Nowicjusz

[TDI PD] Golf V 2,0 TDI BMN szarpie przy przyspieszaniu

Post autor: sebastianSt » sob paź 13, 2018 22:39

Hej,

Od pewnego czasu mam pewien problem ze swoim autem. Otoz gdy gwaltownie przyspieszam (gaz w podloge) auto potrafi szarpnac/zadlawiac sie (nie wiem jak to dokladnie okreslic, nie jestem mechanikiem ;|) i dopiero pozniej leci. Przykladowo na trzecim biegu potrafi szarpnac 3 razy w zakresie obrotow od ~1500 do 3500 (np. co 1000rpm potrafi szarpnac). Przy kazdym szarpnieciu golf potrafi puscic obloczek dymu z wydechu (mowily mi to osoby jadace za mna, w zwiazku z tym, nie wiem jakiego jest koloru). Samochod byl juz u kilku mechanikow. Wlasciwie zaden nie znalazl permamentnego rozwiazania problemu. Pierwszy z nich zmienil filtr paliwa i wymienil piny/przewody od jednego pompowtrysku. 0 roznicy. Kolejno w aucie wypalany byl dpf (mial problem z wypalaniem) - pomoglo na jakies 50-60km, pozniej powtorka z rozrywki. Zalecono wiec usuniecie dpf, co niestety zrobilem. Przy okazji wylaczono EGR. Po zabiegu nie widac jakiejkolwiek roznicy, szarpanie jak bylo tak jest. Kolejny mechanik zalecil czyszczenie turbiny - wykonanie tego zabiegu pomoglo na jakies 4000km (bardzo rzadko pojawialy sie minimalne szarpniecia). Niedlugo po czyszczeniu sprawdzona zostala turbina - podobno odczyty idealne. I teraz najciekawsza czesc - auto wjechalo na hamownie w celu sprawdzenia mocy (poprzedni wlasciciel chipowal). Po zjezdzie z hamowni wszystko zaczelo sie od nowa, auto szarpie jak przed czyszczeniem turbo. Czy ktos mial juz podobne problem i znalazl rozwiazanie? Dodam tylko, ze kazdy mechanik gdy dowie sie o jaki silnik chodzi sprawdza pompowtryski - 3 mechanikow juz je sprawdzalo, podobno odczyty rowniez maja wzorowe.

ODPOWIEDZ