[TDI] Notlauf, brak pomysłu

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Klekson20
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pt paź 12, 2018 19:38

[TDI] Notlauf, brak pomysłu

Post autor: Klekson20 » pt paź 12, 2018 19:49

Witam, ostatnio na trasie przy ostrym bucie odcięło mi turbo. Pomyślałem sobie no i cyk spotkało mnie najgorsze. Po dojechaniu na chatę sprawdziłem i poczytałem że może być zawór n75. Zaglądam pod maskę, n18 ten sam to sprawdzę i je podmienie. Następnie zauważyłem, że sztanga turbiny wyleciała i nie kieruje kompletnie turbina. Jakoś ja założyłem z zabezpieczeniem bez ściągania ale bez tulejki. Na n18 po tym lekki muł, dodam że jest po chipie na 120, idzie bez notlaufa ale mniejsza moc. Dziś rano wyczyściłem n75. Na membranie była dziurka. Zakleilem i podłączyłem po czyszczeniu na swoje miejsce. Myślałem że wszystko git ale przy 130 nagle znów po bucie odcięcie i SDI. Postanowiłem zrobić logi przez kompa statyczne i dynamiczne. W trakcie robienia przy 3700 na trójce znów odcięło mi turbo. Mógłby ktoś spojrzeć fachowym okiem czy turbo jest zdrowe? A może to turbo jest do wymiany. Pozdro
http://vaglogi.pl/log-000_Mz25H52.html
http://vaglogi.pl/log-011_Ua3M1.html



muszkatobiasz
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2733
Rejestracja: pn lis 05, 2012 00:35
Lokalizacja: Oborniki wlkp.

[TDI] Re: Notlauf, brak pomysłu

Post autor: muszkatobiasz » sob paź 13, 2018 22:24

turbo przeładowuje czy jeśli miałeś zdjętą sztangę z turbiny to czy łapka od zmiennej geometrii chodziła lekko? i co znaczy że założyłeś bez tulejki? bo jeśli niema jej w ogóle założonej to turbo nie będzie nigdy dobrze wysterowane bo będzie za duży luz



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9197
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

[TDI] Re: Notlauf, brak pomysłu

Post autor: wesol » sob paź 13, 2018 23:20

Jeśli mowa o tej tulejce na sztandze co zewnętrznie ma kształt kuli to ona musi być i musi tam nawet być tak prawie na ciasno by nie było tam luzu nawet pół milimetra. Gruszka szczelna i najlepiej fundnac jej kąpiel w ropie. N75 do wymiany nie jakieś tam klejenie.
Ostatnio zmieniony śr paź 17, 2018 06:33 przez wesol, łącznie zmieniany 1 raz.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Klekson20
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pt paź 12, 2018 19:38

[TDI] Re: Notlauf, brak pomysłu

Post autor: Klekson20 » wt paź 16, 2018 23:44

Jak zauważyłem, że jest odczepiona i próbowałem ją zaczepić to już tej tulejki na sztandze nie było. Jest duży luz, ale zakupiłem już nową gruszkę. Pomoże to?



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9197
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

[TDI] Re: Notlauf, brak pomysłu

Post autor: wesol » śr paź 17, 2018 06:35

Ściągniesz starą i obadasz wtedy jak chodzi łapka od geo. Tylko nie tak chlast chlast od lewej do prawej tylko tak po troszeczku przestawiaj ja palcem po milimetrze. Ma nie być żadnych minimalnych oporów.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Klekson20
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pt paź 12, 2018 19:38

[TDI] Re: Notlauf, brak pomysłu

Post autor: Klekson20 » sob paź 20, 2018 12:01

Oporów nie było działała od lewej do prawej, jedynie w pewnym momencie miała opór ale później już bez problemu. Wymieniłem gruszkę, trochę regulowalem, turbo wstaje gdzieś koło 2600 czyli trochę za późno. Nie ma problemu z przeładowaniem tylko niedoladowaniem. W którą stronę kręcić sztangą?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości