[TD] VW Passat B3 1.9 TD AAZ - dymienie przy ruszaniu i przyśpieszaniu (na szaro)

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

MK2GTD
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: ndz lip 17, 2016 05:24

[TD] VW Passat B3 1.9 TD AAZ - dymienie przy ruszaniu i przyśpieszaniu (na szaro)

Post autor: MK2GTD » pn paź 08, 2018 22:04

Witam. Posiadam Passata B3 1.9 TD (AAZ) i mam w nim problem z dymieniem. Dymienie występuje przede wszystkim za każdym razem podczas ruszania ze świateł itp (czyli po ruszeniu z biegu jałowego) oraz przy ogólnym przyśpieszaniu na każdym biegu (czy to przyśpieszanie dynamiczne, czy powolne rozpędzanie pojazdu do 50km/h) Za dnia widzę dym tylko podczas ruszania ze świateł, a podczas jazdy gdy nieco mocniej próbuję go rozpędzić natomiast nocą gdy ktoś za mną jedzie i świeci światłami, widzę za sobą szarą chmurę podczas ruszania, jak i na każdym biegu przy rozpędzaniu (głównie po zmianie biegu na wyższy od dolnych obrotów do plus minus 2tys i trochę zanika dymienie aż do kolejnego biegu) wyjątkiem jest tu mocne rozpędzanie czyli pedał gazu wciśnięty do oporu wtedy na całym zakresie obrotów dymi. Podczas rozruchu (z którym nie mam problemu czy to ciepły czy to zimny) nie mam problemów i nie widzę żadnego dymu, i mimo że odpala dobrze to na zimnym silniku przez pierwsze 10-15 sekund rzęzi efekt jest jak by odpalić diesla przy -20°C bez grzania świec, natomiast samym silnikiem nie trzęsie itd jedynie rzęzi spod maski. Na ciepłym silniku raz na jakiś czas słychać przez chwilę stukanie jakby zaworów lecz po chwili cichnie.
-Filtr paliwa i powietrza wygląda na świeży
-Trzyma prawidłowy stan oleju oraz płynu chłodniczego (przynajmniej przez 1500km od których go posiadam)
-Silnik jak i skrzynia jest generalnie suchy jak pieprz, lecz około tydzień temu z miejsca gdzie odma wchodzi w pokrywę zaworów wystrzeliło trochę oleju, ponieważ okolice tejże odmy są mokre w oleju, który spłynął pokrywą zaworów i nieco po głowicy. Samą odmę odłączałem i samochód nie pluje olejem, zachowuje się w porządku. Samego bagnetu także nie wyrzuca.
-Samochód nie grzeje się (generalnie prawdopodobnie ma wyjęty termostat bo ciężko zagrzać go do 90° podczas jazdy, natomiast po osiągnięciu 87-88°C prawidłowo włącza się wentylator i nie dochodzi do przegrzewania).
-Wydaje mi się że auto jest słabe, wiem że passat swoje waży lecz porównując go do Golfa 2 1.6 TD 1V to golf mam wrażenie objechałby tego passata dwa razy i za trzecim jeszcze filtrem go wciągnął.
-Po zdjęciu węża idącego z obudowy filtra powietrza jest tam coś oleistego, natomiast nie jest to na pewno olej silnikowy gdyż jest idealnie bezbarwny - raczej gdyby turbo pluło olejem, to miałby kolor ten sam co olej w silniku tj. czarny?)

Co należy sprawdzić? Zależy mi by dojść do przyczyny nie wymieniając połowy samochodu gdyz z opini kilku różnych mechaników prawdopodobne przyczyny to: do ustawienia kąt wtrysku (lecz wtedy miałbym chyba kłopot z rozruchem?) zatkany katalizator, uszkodzone turbo.

Czy ktoś jest w stanie wytłumaczyć mi jak sprawdzić ustawienie rozrządu (bez ściągania pokrywy zaworów) czy wszystkie znaki się zgrywają? Bo chciałbym ruszyć pompę wtryskową i zobaczyć czy da to jakiś efekt lecz z tego co wiem, najpierw należy się bezwzględnie upewnić że rozrząd jest ustawiony dobrze na znaki (a jedyne co znalazłem na forach i w internecie to poradnik wymiany rozrządu i rozpięcia wszystkiego włącznie ze zdjęciem pokrywy zaworów w celu sprawdzenia czy znaki pokrywają się także na wałku rozrządu, a czy jest metoda aby bez rozbierania całości zobaczyć czy rozrząd jest okej? Kręciłem wałem, zrobiłem kilka obrotów lecz druga osoba twierdzi, że nie widzi żadnej strzałeczki, kółeczka, trójkącika, kreseczki na kole zamachowym, które mogłoby się pokryć ze znakiem na obudowie skrzyni). Z góry dziękuję za wszelkie sugestie, auto jest w ogólnym stanie dość zdrowym natomiast te dymienie dość mocno wyklucza go z eksploatacji, a niestety na remont całości na raz nie mogę sobie pozwolić chcę to robić stopniowo.



Awatar użytkownika
indigo1975
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 262
Rejestracja: czw lut 04, 2010 22:46
Auto: vw golf 3 gtd/vw scirocco

[TD] Re: VW Passat B3 1.9 TD AAZ - dymienie przy ruszaniu i przyśpieszaniu (na szaro)

Post autor: indigo1975 » wt paź 09, 2018 19:13

Znak jest na kole zamachowym w skrzyni,musisz wykrecic taka plastikowa zaslepke .Nie wiem jaka masz pompe wtryskowa jak starszego typu to w kole pompy jeden otwor jest mniejszy od reszty i musisz ten otwor zgrac z obudowa zeby wszedl bolec tu masz foto a jak masz nowsza pompe to jest piasta ktora ma wyciecie na bolec 5mm i to wyciecie musi byc u gory wtedy tez wkladasz bolec w piaste i obudowe i wtedy sprawdzasz znak na kole zamach. Na moje to konczy ci sie turbina ,tez tak mialem ze jak dodalem gazu czy na wolnych obr. czy podczas jazdy to dymil na siwo.Zdejmij waz ten duzy co idzie z filtra do turbiny i sprawdz czy turbo na wirniku ma luzy wyczuwalne .Obrazek


indigo1975

MK2GTD
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: ndz lip 17, 2016 05:24

[TD] Re: VW Passat B3 1.9 TD AAZ - dymienie przy ruszaniu i przyśpieszaniu (na szaro)

Post autor: MK2GTD » śr paź 10, 2018 02:22

Dzięki jutro zerknę z tym rozrządem. Chwilowo pożyczyłem inne autko do pracy, także będzie chwila "luzu" by passat mógł stać i wziąć się za niego z głową.
A może być, że to wtryski leją? I ewentualnie szukałbyś używanego turbo/wtrysków, czy regeneracja moich podzespołów ?
A dodam jeszcze, że kiedy silnik jest zimny to dymienie nie występuje czy też jest go zdecydowanie mniej, a nasila się po kilku przejechanych kilometrach gdy silnik złapie trochę temperatury.
Pompa to nie wiem czy nowszego czy starszego typu, może po zdjęciu uda się stwierdzić.

Obrazek



Awatar użytkownika
Developers
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 593
Rejestracja: pn kwie 30, 2012 19:51
Lokalizacja: Garageee
Auto: GULF MK II AUDI S3 8L

[TD] Re: VW Passat B3 1.9 TD AAZ - dymienie przy ruszaniu i przyśpieszaniu (na szaro)

Post autor: Developers » śr paź 10, 2018 08:06

Koło pasowe nie lata? Może klin na wale? daje znaki i sa takie objawy. Jak na zimnym za klepie, to masz coś z kątem wtrysku.


Mieć mniej, żeby mieć więcej. To wymaga poświęceń. Spójrz głębiej, żeby dostrzec. To co najcenniejsze, to co najważniejsze....
https://www.facebook.com/Golf-MK-II-1817132551907679/

Awatar użytkownika
indigo1975
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 262
Rejestracja: czw lut 04, 2010 22:46
Auto: vw golf 3 gtd/vw scirocco

[TD] Re: VW Passat B3 1.9 TD AAZ - dymienie przy ruszaniu i przyśpieszaniu (na szaro)

Post autor: indigo1975 » śr paź 10, 2018 17:55

Pompa nowszego typu z piastaObrazek wyciecie w piascie na godzine 12 i blokujesz bolcem lub wiertlem 5 i wtedy sprawdzasz znak w skrzyni. We wtryskach wymieniasz same koncowki , wtryski jak leja to po dodaniu gazu kopci na czarno lub przy zimnym rozruchu na siwo taki gryzacy smrod i moze nie rowno pracowac przez chwile.Sprawdz turbine czy ma luz. Turbo to kupilem nowy srodek [nie regerowana] tylko obudowe mam stara .Kupilem od Profi Turbo za 700 i jestem zadowolony. Ja wolalem nowa a Ty jak tam wolisz mozesz regenerowac ta co masz ,moze wyjsc taniej [w mojej okolicy 500 regeneracja].


indigo1975

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 41 gości