[TDI] VW Golf MK4 1,9 TDI ALH 90 kM

Wszelakie info dotyczące diagnostyki,takie jak np.oceny logów itp.

Moderatorzy: italiano_83, Haki, Qto, VIP

Awatar użytkownika
Damian1992
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: sob kwie 07, 2018 07:39
Lokalizacja: Lubsko
Auto: Volkswagen Golf

[TDI] VW Golf MK4 1,9 TDI ALH 90 kM

Post autor: Damian1992 » pn maja 21, 2018 22:29

Witam szanownych właścicieli aut z grupy VAG!

Zanim zacznę opisywać swój problem chciał bym dodać słowo wyjaśnienia dla Administratorów forum ponieważ w pewnym sensie opisany przeze mnie problem się powtórzy jednak jak sami wiemy każdy nawet podobny problem może mieć inne źródło oraz użyłem opcji szukania dzięki czemu zebrałem już co nieco informacji czytając inne tematy:) Proszę o nie karanie mnie mimo częściowego powtórzenia się tematu:)
Informuje również że nie jestem znawcą specjalistą a nawet i mechanikiem ale jeśli chce to potrafię i wujek google służy pomocą dla tego proszę o zrozumienie i wyrozumiałość oraz jeśli czegoś brakuje jakiejś informacji konkretnie czego potrzeba dostarczę jak najszybciej, jeśli uczynię błąd lub czegoś od razu nie ogarnę drwienie ze mnie na pewno niczemu nie będzie służyło a wręcz przeciwnie zniechęci;))

Zapraszam więc do lektury!

Zacznę od najważniejszego czyli problemu, od 3 latam jestem w posiadaniu w/w egzemplarza golfa z idiotoodpornym silnikiem, przy kupnie byłem świadom że auto dość ciężko odpala po rozgrzaniu się a przy temp. nawet -10 i zimnym silniku nie ma większego problemu z odpaleniem go jedynie wyrzuci z siebie trochę spalin jak to TDI, ale po 3 latach wk*****a się tym że odpala jak by to były jego ostatnie dechy szczególnie jak ludzie nagle wszyscy zaczynają zerkać kiedy wybuchnie w środku miasta czuje się trochę nieswojo...

Przez ten czas moja Golfina zrobiła dość sporo km za 5 tys będę wymieniał 3 raz rozrząd licząc 1 zaraz po kupnie, silnik olej ma wymieniane terminowo jak i filtry ponieważ jestem zdania jak dbasz tak masz... no ale wracając do tematu tego odpalania na podstawie instrukcji dodawania postów zrobiłem logi używając VAG (dzięki opisanych dobrze postach innych użytkowników zrobiłem wszystko sam). Zamieszczam swoje wypociny:

<p><b>Dynamiczny:</b></p>
Grupa 003: <a href="http://vaglogi.pl/log-003_56Oyqil.html" target="_blank">http://vaglogi.pl/log-003_56Oyqil.html</a> (1,9 TDI ALH 90kM)<br />
Grupa 004: <a href="http://vaglogi.pl/log-004_8124P.html" target="_blank">http://vaglogi.pl/log-004_8124P.html</a> (1,9 TDI ALH 90kM)<br />
Grupa 008: <a href="http://vaglogi.pl/log-008_0J36m.html" target="_blank">http://vaglogi.pl/log-008_0J36m.html</a> (1,9 TDI ALH 90kM)<br />
Grupa 010: <a href="http://vaglogi.pl/log-010_lt617.html" target="_blank">http://vaglogi.pl/log-010_lt617.html</a> (1,9 TDI ALH 90kM)<br />
Grupy 010, 011: <a href="http://vaglogi.pl/log-011_010_X72mF.html" target="_blank">http://vaglogi.pl/log-011_010_X72mF.html</a> (1,9 TDI ALH 90kM)<br />
Grupa 011: <a href="http://vaglogi.pl/log-011_pOEZRR.html" target="_blank">http://vaglogi.pl/log-011_pOEZRR.html</a> (1,9 TDI ALH 90kM)<br />
Grupy 001, 004: <a href="http://vaglogi.pl/log-001_004_igbm1v.html" target="_blank">http://vaglogi.pl/log-001_004_igbm1v.html</a> (1,9 TDI ALH 90kM)<br />
Grupa 001: <a href="http://vaglogi.pl/log-001_I70jUE.html" target="_blank">http://vaglogi.pl/log-001_I70jUE.html</a> (1,9 TDI ALH 90kM)<br />
Grupy 003, 008, 011: <a href="http://vaglogi.pl/log-003_008_011_8rh5ZUP.html" target="_blank">http://vaglogi.pl/log-003_008_011_8rh5ZUP.html</a> (1,9 TDI ALH 90kM)<br />
Grupy 003, 011: <a href="http://vaglogi.pl/log-003_011_4e26e95.html" target="_blank">http://vaglogi.pl/log-003_011_4e26e95.html</a> (1,9 TDI ALH 90kM)<br />

<p><b>Basic settings:</b></p>
Grupa 003: <a href="http://vaglogi.pl/log-003_v089B6.html" target="_blank">http://vaglogi.pl/log-003_v089B6.html</a> (1,9 TDI ALH 90kM)<br />
Grupa 004: <a href="http://vaglogi.pl/log-004_Y0W2QWE.html" target="_blank">http://vaglogi.pl/log-004_Y0W2QWE.html</a> (1,9 TDI ALH 90kM)<br />
Grupa 000: <a href="http://vaglogi.pl/log-000_O6T2M.html" target="_blank">http://vaglogi.pl/log-000_O6T2M.html</a> (1,9 TDI ALH 90kM)<br />

<p><b>Statyczny:</b></p>
Grupa 004: <a href="http://vaglogi.pl/log-004_sNLQv4G.html" target="_blank">http://vaglogi.pl/log-004_sNLQv4G.html</a> (1,9 TDI ALH 90kM)<br />
Grupa 013: <a href="http://vaglogi.pl/log-013_4W0za9.html" target="_blank">http://vaglogi.pl/log-013_4W0za9.html</a> (1,9 TDI ALH 90kM)<br />
Grupa 001: <a href="http://vaglogi.pl/log-001_Luquy.html" target="_blank">http://vaglogi.pl/log-001_Luquy.html</a> (1,9 TDI ALH 90kM)<br />

Zrobiłem również log celem sprawdzenia rozrusznika, tzn włączona stacyjka Log START odpalanie (znaczy jego męka) zaraz po odpaleniu Log STOP:

<p><b>Statyczny:</b></p>
Grupa 001: <a href="http://vaglogi.pl/log-001_U0n7402.html" target="_blank">http://vaglogi.pl/log-001_U0n7402.html</a> (1,9 TDI ALH 90kM Podczas odpalania cel obroty rozrusznika)<br />

Jutro zaraz po służbie sprawdzę jeszcze działanie świec żarowych i również poinformuje co i jak.

W wężykach paliwowych pojawia się sporadycznie bąbelek powietrza, wszystkie przewody podciśnieniowe tj. gumowe wymieniłem.


Mam nadzieje że znajdzie się jakaś cierpliwa osoba z większą wiedzą ode mnie co nie jest wielkim wyczynem i jakoś mnie nakieruje, żebyśmy mogli wspólnie rozwiązać ową zagadkę która mimo że jest częstym problem tego silnika. Jeśli komuś potrzebna jakaś informacja proszę powiedzieć co trzeba sprawdzę dopisze żeby dać wam szanowni forumowicze jak najlepszy dostęp do informacji.

Aaaa przebieg na liczniku mojego auta to 385 tys (nie wiem ile był cofnięty) sam zrobiłem nim już około 160 tys, auto nie ma problemów z mocą jeździ dobrze bynajmniej tak mi się wydaje jedynie to uciążliwe odpałanie.


Aaaa zapomniał bym, 2 albo 3 razy miałem taką sytuacje że po prostu męczył się z odpaleniem tyle razy że aku się rozładował (Akumulator roczne 76 Ah podczas lądowania miernik wskazuje 14,2 po zgaszeniu 13,3 około) więc chyba sam akumulator nie jest tu kłopotem.


Daje słowo jeśli uda nam się jakoś dojść do przyczyny chociaż danego problemu pomagającym przelewam na dobrą flaszeczkę!!:D :okej: :okej: :pub: :pub:

Załączam jeszcze listę z błędami jakie aktualnie posiadam oraz zdjęcie z kątu wtrysku oraz dawki paliwa:

Obrazek

Obrazek

VAG-COM Version: Release 409.1-S


Chassis Type: 1J - VW G/J/B Mk4
Scan: 01,02,03,08,16,15,17,19,22,35,46,56

-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine
Controller: 038 906 018 AE
Component: 1,9l R4 EDC 0100SG 2140
Coding: 00002
Shop #: WSC 07777
No fault code found.
Readiness: N/A

-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes
Controller: 1J0 907 379 S
Component: ESP 20 CAN V010
Coding: 00241
Shop #: WSC 01317
No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 08: Auto HVAC
Controller: 3B1 907 044 B
Component: CLIMATRONIC V 1.0.0
Coding: 01000
Shop #: WSC 01317
1 Fault Found:
00603 - Footwell/defroster Flap Positioning Motor (V85)
35-10 - - - Intermittent

-------------------------------------------------------------------------------
Address 15: Airbags
Controller: 1J0 909 609
Component: A AIRBAG VW3 SG 0002
Coding: 00065
Shop #: WSC 01317
1 Fault Found:
00588 - Airbag Igniter: Driver Side (N95)
32-00 - Resistance too High

-------------------------------------------------------------------------------
Address 17: Instruments
Controller: 1J0 919 861 B
Component: A4-KOMBIINSTR. VDO V01
Coding: 04142
Shop #: WSC 00000
IMMO-IDENTNR: VWZ7Z0X1356440
No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 46: Central Conv.
Controller: 1J0 959 799 Q
Component: 2H Zentral-SG Komf. 0001
Coding: 04097
Shop #: WSC 01317
8 Faults Found:
01483 - Control Circuit for Rear Lid Remote Unlocking
25-10 - Unknown Switch Condition - Intermittent
00928 - Locking Module for Central Locking: Front Driver Side (F220)
27-00 - Implausible Signal
00912 - Window Regulator Switch: Front Left (E40)
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
00913 - Window Regulator Switch: Front Right Driver (E81)
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
00929 - Locking Module for Central Locking: Front Passenger Side (F221)
27-00 - Implausible Signal
00944 - Heated Exterior Mirror: Passenger Side (Z5)
35-00 - -
00930 - Locking Module for Central Locking: Rear Left (F222)
27-00 - Implausible Signal
00931 - Locking Module for Central Locking: Rear Right (F223)
27-00 - Implausible Signal

End --------------------------------------------------------------------------------------------------


,,CZASEM NISZCZYĆ, CZĘSTO BUDOWAĆ, ZAWSZE SŁUŻYĆ"- CHWAŁA SAPEROM!

flatron1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 352
Rejestracja: ndz mar 25, 2012 17:42

[TDI] Re: VW Golf MK4 1,9 TDI ALH 90 kM

Post autor: flatron1984 » pn maja 21, 2018 23:54

Świece nie mają nic do palenia na ciepłym silniku. Za palenie na ciepłym odpowiadają mapy startowe, czeka Cię wizyta u tunera który zrobi co trzeba.


ALH -> seria 98,1KM/225Nm -> soft 122,2KM/290,5Nm -> 0,205 & korekta 142,5KM/319Nm

Awatar użytkownika
Damian1992
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: sob kwie 07, 2018 07:39
Lokalizacja: Lubsko
Auto: Volkswagen Golf

[TDI] Re: VW Golf MK4 1,9 TDI ALH 90 kM

Post autor: Damian1992 » wt maja 22, 2018 07:23

Doczytałem wlasnie ze to jest jedno z głównych rozwiązań danego problemu ale wolalbym sie upewnic ze nie ma czegos jeszcze po drodze zanim wydam zapewne pare dobrych stow na mape paliwa.

Przy okazji jest ktos z Woj. Lubuskiego i moze polecić kogos kompetentnego moze czy kazda pierwsza lepsza osoba zajmujaca sie zmiana mapy paliwa poradzi sobie z tym bez problemów?


,,CZASEM NISZCZYĆ, CZĘSTO BUDOWAĆ, ZAWSZE SŁUŻYĆ"- CHWAŁA SAPEROM!

Awatar użytkownika
tomassss24
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 373
Rejestracja: czw sty 17, 2008 20:11
Lokalizacja: Trzebiatów Zachodniopomorskie
Kontakt:

[TDI] Re: VW Golf MK4 1,9 TDI ALH 90 kM

Post autor: tomassss24 » wt maja 22, 2018 09:40

Witam u ojca w golfie IV 1.9 tdi ALH 99rok było to samo na ciepłym długo krecił a wszystko było sprawdzone nowe aku , rozrusznik i inne rzeczy silnik zdrowy palił w zime w -15 jeden obrót wałem . Na bank do poprawy sa mapy paliwowe na ciepłym silniku u ojca po tym zabiegu pali jak nowy . Mozesz jeszcze sobie zmienic vagiem dla pewnosci palenie na Automat w blokach jak zapali od razu to masz pewnosc . :bajer: .



Awatar użytkownika
Damian1992
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: sob kwie 07, 2018 07:39
Lokalizacja: Lubsko
Auto: Volkswagen Golf

[TDI] Re: VW Golf MK4 1,9 TDI ALH 90 kM

Post autor: Damian1992 » wt maja 22, 2018 22:01

Rozwin mysl "zmieniec palenie na automat":D


,,CZASEM NISZCZYĆ, CZĘSTO BUDOWAĆ, ZAWSZE SŁUŻYĆ"- CHWAŁA SAPEROM!

Awatar użytkownika
tomassss24
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 373
Rejestracja: czw sty 17, 2008 20:11
Lokalizacja: Trzebiatów Zachodniopomorskie
Kontakt:

[TDI] Re: VW Golf MK4 1,9 TDI ALH 90 kM

Post autor: tomassss24 » pt maja 25, 2018 17:22

Zmienic w kanałach na odpalanie silnika ze skrzynią automatyczna . Wszystko jest google o tym



glaca77
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 74
Rejestracja: pn lis 09, 2015 11:18

[TDI] Re: VW Golf MK4 1,9 TDI ALH 90 kM

Post autor: glaca77 » pt maja 25, 2018 18:57

ALH tak ma.Najtaniej jest kupić rezystor i przełącznik za kilka zł. Przed odpaleniem gorącego naciskasz guzik i komputer myśli, że jest zimny, daje dawkę paliwa i odpala na dotyk.Można znaleźć schemat wpięcia na forum, ja tak mam. Z czujnika temperatury płynu wychodzą cztery kable, dwa do licznika i dwa do komputera. Trzeba przeciąć jeden kabel do komputera i poprzez przełącznik wpiąć rezystor, który zwiększy opór i oszuka komputer(ok 8 st,C).Ale najpierw odłącz wtyczkę czujnika płynu i spróbuj jak pali na gorącym, jeżeli ciężko to problem jest inny.



Awatar użytkownika
Damian1992
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: sob kwie 07, 2018 07:39
Lokalizacja: Lubsko
Auto: Volkswagen Golf

[TDI] Re: VW Golf MK4 1,9 TDI ALH 90 kM

Post autor: Damian1992 » sob maja 26, 2018 22:25

Faktycznie po rozpieciu czujnika temp przy pompie vacum czy jak to tam sie nazywa dokladnie samochód odpala jak by mial od razu ruszyc na "wiejska potupajke" jak najbardziej prawidłowo, po podłączeniu znow wraca do stanu "starego pryka" wiec pojde tropem tanszym i zastosuje owy przełącznik mi on nie będzie wadzil a pare stowek w sumie pewnie w kieszeni porownujac operację ze spotkania z tunerem ktorego nawet w sumie nie wiem gdzie u siebie szukać dobrego ;)

A na marginesie jak ktos jest kumaty przejrzał by te moje wypociny logi czy coa tam nie kula jeszce znacznir i przyjrzal by sie ktos na log rozrusznika podczas odpalania czy warto korzystajac z poradnika brac sie za jego regenerację:) dziekuje milego weekendu;)


,,CZASEM NISZCZYĆ, CZĘSTO BUDOWAĆ, ZAWSZE SŁUŻYĆ"- CHWAŁA SAPEROM!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Diagnostyka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości