[TDI] [MK4] Problem z zadymieniem, brak mocy, 1.9 TDI, AHF, 110 KM. (VIDEO)
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: czw kwie 26, 2018 13:16
- Auto: Volkswagen Golf
[TDI] [MK4] Problem z zadymieniem, brak mocy, 1.9 TDI, AHF, 110 KM. (VIDEO)
Witam,
VW GOLF IV, 1.9 TDI, 81kW/110KM, 2000 ROK SILNIK AHF
Przebieg – 288 tyś (kompletny rozrząd dwa lata temu przy 259 tyś)
Olej – jak wcześniejszy właściciel GM 10/40 wymieniany co 8-10 tyś z filtrem (urwany korek na misce zawsze wymieniany poprzez wyssanie przez bagnet w warsztacie z zmianą filtra i uszczelek.) Od kiedy posiadam auto nigdy nie było dolewek oleju więcej niż 300 ml od wymiany do wymiany – zawsze zostaje w bańce olej. Auto w posiadaniu 4 lata. (Ostatnia wymiana mechanika oraz sprawdzenie stanu to PONAD STAN zapędził się mechanik (na nadmiarze zrobione około 200 km ) – ściągnięcie oleju przez bagnet, aktualny stan się utrzymuje).
Filtr powietrza, paliwa po wymianie około 800 km. Paliwo tylko Polskie głównie Orlen zwykły ON.
Czujnik temperatury wymieniony (z zielonego na czarny) – błąd skasowany
Diagnostyka przepływki przez mechanika po wymianie czujnika temp. Wszystko w normie.
Czyszczenie EGR, wymiana zaworu N75, wymiana zaworu zwrotnego podciśnienia, sprawdzenie i wymiana niektórych wężyków podciśnienia.
Sztanga od turbo zawieszona (odblokowanie, pracuje sama widać góra – dół ale nadal łapie zawieszenie się geometrii powyżej 3000 tys obrotów, wystarczy zgasić i ponownie odpalić i czuć że turbo jest aktywne do ponownego zawieszenia się geometrii)
czyszczenie całego interculera (dość dużo oleju i syfu – nie sprawdzona szczelność)
Całość przepływu powietrza dolot widać bez przedmuchów, lekkie wycieki z odmy ale sprawdzona, umyta i uszczelniona.
Brak ubytków oleju lub płynu chłodniczego. (zrobione tylko około 800 km od oleju oraz przejechane 200 na ponad stan =przejechane 600 km bez ubytków płynów).
Silnik nie myty i nie wiedze wycieków z bloku i głowice (rurka co łączy dolot z odmą, zapocony i olej spływał na kolektor dolotowy).
Nieważne czy silnik jest zimny czy rozgrzany dym z wydechu jest biały a w słońcu wydaje się biało niebieski (zakres obrotów od samego dołu do samej góry występuje dymienie). Drgania silnika na jałowym biegu w okolicach 2600 a 3000 obrotów. Auto to Kombi podczas jazdy i dodaniu gazu widać w tylnej szybie jak spaliny potrafią podejść pod samą górę tylnej szyby. Duży spadek mocy.
Nie potrafię zdiagnozować czy jest to uszczelka pod głowicą, problem z pompą lub wtryskami czy turbo. (nie sprawdzałem diagnostycznie VAG czy jest to problem z układem paliwa).
Ogólnie: Strasznie kopci nie zależnie czy jest to zimny czy ciepły silnik, duży spadek mocy, drgania silnika na jałowym biegu w zakresie 2600 a 3000 tyś obrotów. Zawieszanie się geometrii turbo.
Brak ubytków płynów i oleju. (zauważyłem ostatnio bardzo osmoloną z sadzy rurę elastyczną między katalizatorem a turbo). Auto posiada katalizator nie robi się czerwony i nie słyszę dziwnych odgłosów, ale mam wrażenie jak by coś w wydechu było zatkane i blokowało spaliny.
Nie jestem mechanikiem, nie mam VAGa i kabla OBD, oraz zbytnio pojęcia o obsłudze programu. Czytam , sprawdzam, diagnozuje sam ale bez poprawy. Nie biorę się za rozbieranie pompy lub wydzieranie turbo.
Poniżej filmiki z pracy auta,
Filmik nr.1. odpalenia po nocy, zawsze odpala od strzała
Filmik nr.2 dodanie gazu na ciepłym silniku 90 st. Oraz efekt jaki powstaje.
Piszę o poradę co myślicie wstępnie, ponieważ każdy ma inna wersję. (wtryski, turbo, uszczelka, stary olej, lub zepsuty, panewki, ktos mowi pewnie głupota „bo nie wie o co chodzi”). Proszę o sprawdzenie video z dźwiękiem co to może być, bo Dużo zrobiłem, robiłem sam, dbam o auto i eksplatacje ale w osprzęcie TDI jest dużo zagadek i sto co jest zepsute.
Na podstawie informacji co było robione, jak i kiedy i filmikach podpowie mi ktos co to może być. Wiem że od razu VAG i pomiar (ciężko o dobrego mechanika i termin przed majówką).
[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]
VW GOLF IV, 1.9 TDI, 81kW/110KM, 2000 ROK SILNIK AHF
Przebieg – 288 tyś (kompletny rozrząd dwa lata temu przy 259 tyś)
Olej – jak wcześniejszy właściciel GM 10/40 wymieniany co 8-10 tyś z filtrem (urwany korek na misce zawsze wymieniany poprzez wyssanie przez bagnet w warsztacie z zmianą filtra i uszczelek.) Od kiedy posiadam auto nigdy nie było dolewek oleju więcej niż 300 ml od wymiany do wymiany – zawsze zostaje w bańce olej. Auto w posiadaniu 4 lata. (Ostatnia wymiana mechanika oraz sprawdzenie stanu to PONAD STAN zapędził się mechanik (na nadmiarze zrobione około 200 km ) – ściągnięcie oleju przez bagnet, aktualny stan się utrzymuje).
Filtr powietrza, paliwa po wymianie około 800 km. Paliwo tylko Polskie głównie Orlen zwykły ON.
Czujnik temperatury wymieniony (z zielonego na czarny) – błąd skasowany
Diagnostyka przepływki przez mechanika po wymianie czujnika temp. Wszystko w normie.
Czyszczenie EGR, wymiana zaworu N75, wymiana zaworu zwrotnego podciśnienia, sprawdzenie i wymiana niektórych wężyków podciśnienia.
Sztanga od turbo zawieszona (odblokowanie, pracuje sama widać góra – dół ale nadal łapie zawieszenie się geometrii powyżej 3000 tys obrotów, wystarczy zgasić i ponownie odpalić i czuć że turbo jest aktywne do ponownego zawieszenia się geometrii)
czyszczenie całego interculera (dość dużo oleju i syfu – nie sprawdzona szczelność)
Całość przepływu powietrza dolot widać bez przedmuchów, lekkie wycieki z odmy ale sprawdzona, umyta i uszczelniona.
Brak ubytków oleju lub płynu chłodniczego. (zrobione tylko około 800 km od oleju oraz przejechane 200 na ponad stan =przejechane 600 km bez ubytków płynów).
Silnik nie myty i nie wiedze wycieków z bloku i głowice (rurka co łączy dolot z odmą, zapocony i olej spływał na kolektor dolotowy).
Nieważne czy silnik jest zimny czy rozgrzany dym z wydechu jest biały a w słońcu wydaje się biało niebieski (zakres obrotów od samego dołu do samej góry występuje dymienie). Drgania silnika na jałowym biegu w okolicach 2600 a 3000 obrotów. Auto to Kombi podczas jazdy i dodaniu gazu widać w tylnej szybie jak spaliny potrafią podejść pod samą górę tylnej szyby. Duży spadek mocy.
Nie potrafię zdiagnozować czy jest to uszczelka pod głowicą, problem z pompą lub wtryskami czy turbo. (nie sprawdzałem diagnostycznie VAG czy jest to problem z układem paliwa).
Ogólnie: Strasznie kopci nie zależnie czy jest to zimny czy ciepły silnik, duży spadek mocy, drgania silnika na jałowym biegu w zakresie 2600 a 3000 tyś obrotów. Zawieszanie się geometrii turbo.
Brak ubytków płynów i oleju. (zauważyłem ostatnio bardzo osmoloną z sadzy rurę elastyczną między katalizatorem a turbo). Auto posiada katalizator nie robi się czerwony i nie słyszę dziwnych odgłosów, ale mam wrażenie jak by coś w wydechu było zatkane i blokowało spaliny.
Nie jestem mechanikiem, nie mam VAGa i kabla OBD, oraz zbytnio pojęcia o obsłudze programu. Czytam , sprawdzam, diagnozuje sam ale bez poprawy. Nie biorę się za rozbieranie pompy lub wydzieranie turbo.
Poniżej filmiki z pracy auta,
Filmik nr.1. odpalenia po nocy, zawsze odpala od strzała
Filmik nr.2 dodanie gazu na ciepłym silniku 90 st. Oraz efekt jaki powstaje.
Piszę o poradę co myślicie wstępnie, ponieważ każdy ma inna wersję. (wtryski, turbo, uszczelka, stary olej, lub zepsuty, panewki, ktos mowi pewnie głupota „bo nie wie o co chodzi”). Proszę o sprawdzenie video z dźwiękiem co to może być, bo Dużo zrobiłem, robiłem sam, dbam o auto i eksplatacje ale w osprzęcie TDI jest dużo zagadek i sto co jest zepsute.
Na podstawie informacji co było robione, jak i kiedy i filmikach podpowie mi ktos co to może być. Wiem że od razu VAG i pomiar (ciężko o dobrego mechanika i termin przed majówką).
[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]
FaEldi1111
- Michał_1977
- _
- Posty: 14089
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
[TDI] Re: [MK4] Problem z zadymieniem, brak mocy, 1.9 TDI, AHF, 110 KM. (VIDEO)
Z wydechu czuć niespaloną ropę (gryzące spaliny),czy raczej przepalony olej (mdłe spaliny)?
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: czw kwie 26, 2018 13:16
- Auto: Volkswagen Golf
[TDI] Re: [MK4] Problem z zadymieniem, brak mocy, 1.9 TDI, AHF, 110 KM. (VIDEO)
wydaje mi się że bardziej ropę, bo gryzące i strasznie śmierdzące.
FaEldi1111
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: czw kwie 26, 2018 13:16
- Auto: Volkswagen Golf
[TDI] Re: [MK4] Problem z zadymieniem, brak mocy, 1.9 TDI, AHF, 110 KM. (VIDEO)
Dziwne bo na jałowym biegu nie ma dymu dopiero przy dodaniu gazu po chwili taki efekt, ale po trasie 20 km i zatrzymaniu gazu efekt nie występuje az tak bardzo, jak by coś w wydechu tez blokowało spaliny, i jest strasznie czarne złacze elastyczne za turbo moge dołączyć foto.
FaEldi1111
[TDI] Re: [MK4] Problem z zadymieniem, brak mocy, 1.9 TDI, AHF, 110 KM. (VIDEO)
Napisz jeszcze od kiedy tak się dzieje i czy przy wymianie rozrządu został też wymieniony dolny ( ten na wale korbowym ) uszczelniacz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: czw kwie 26, 2018 13:16
- Auto: Volkswagen Golf
[TDI] Re: [MK4] Problem z zadymieniem, brak mocy, 1.9 TDI, AHF, 110 KM. (VIDEO)
Komnat na rozrządzie pasek, rolka, napinacz i pompa wody. Objawy są od 2 a 3 tygodnie. W czasie jazdy mnie kopci ale jak postoi zagrzany z minute i ruszam to jest wielka chmura
FaEldi1111
- Michał_1977
- _
- Posty: 14089
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
[TDI] Re: [MK4] Problem z zadymieniem, brak mocy, 1.9 TDI, AHF, 110 KM. (VIDEO)
Aż się prosi,żeby podpiąć VAG i sprawdzić parametry. Nie masz jakiegoś kumpla z VAGiem? Wtryski i kąt początku wtrysku. W laptopie mam kiepski głośnik,ale jakoś tak miękko pracuje ten Twój silnik. Być może właśnie kąt wtrysku jest zbyt późny.
Jeśli nie,to chociaż odkręć wydech od turbiny (3 nakrętki klucz 13 lub 12) i sprawdź,czy nie ma oleju w wydechu. Być może suszarka zesrała się w wydech,chociaż przy takim przypale,dym pojawia się,gdy temperatura narasta. Jednak dla świętego spokoju sprawdź,bo pisałeś o bardzo osmolonej plecionce na wydechu.
Jeśli nie,to chociaż odkręć wydech od turbiny (3 nakrętki klucz 13 lub 12) i sprawdź,czy nie ma oleju w wydechu. Być może suszarka zesrała się w wydech,chociaż przy takim przypale,dym pojawia się,gdy temperatura narasta. Jednak dla świętego spokoju sprawdź,bo pisałeś o bardzo osmolonej plecionce na wydechu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 56 gości