Biały dym po remoncie
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: śr maja 24, 2017 22:33
Biały dym po remoncie
Witam
Mam problem z moim autkiem 1,9 tdi ajm po odpaleniu leci biały dym ale wszystko po kolei
Jakies dwa miesiące temu zauwazyłem ze szybko ubywa mi płynu chłodzącego podejrzenia uszczelka pod głowicą kupiłem tester i jak się okazało słusznie kolor płynu zmienił kolor a co za tym idzie w układzie chłodzenia byly obecne spaliny postanowiłem sam wziać sprawy w swoje rece i zrobić uszczelke pod głowicą rozebrałem cały silnik przy okazji znajomy mechanik polecił mi sprawdzic panewki na wale tak tez zrobiłe panewki były oki wiec wymieniłem komplet pierścieni tłokowych głowica + turbo + pompowtryski poszły do regeneracji zakupiłe uszczelke nowe sruby głowicy plus nowe sruby pompowtryskow popychacze hydrauliczne tez nowe poskładałem jak ksiazka pisze odpaliłem i zdziwienie bo po wyzej 2000 robi sie biało nie wie co robic kolega kazał mi sprawdzic kat wtrysku sprawdzałem i pokazuje 0 czsami mrugnie 0,6 sprawdzałe tez tym testerem na obecnosć spalin i nic nie pokazał.
Prosze o jakies podpowiedzi
Mam problem z moim autkiem 1,9 tdi ajm po odpaleniu leci biały dym ale wszystko po kolei
Jakies dwa miesiące temu zauwazyłem ze szybko ubywa mi płynu chłodzącego podejrzenia uszczelka pod głowicą kupiłem tester i jak się okazało słusznie kolor płynu zmienił kolor a co za tym idzie w układzie chłodzenia byly obecne spaliny postanowiłem sam wziać sprawy w swoje rece i zrobić uszczelke pod głowicą rozebrałem cały silnik przy okazji znajomy mechanik polecił mi sprawdzic panewki na wale tak tez zrobiłe panewki były oki wiec wymieniłem komplet pierścieni tłokowych głowica + turbo + pompowtryski poszły do regeneracji zakupiłe uszczelke nowe sruby głowicy plus nowe sruby pompowtryskow popychacze hydrauliczne tez nowe poskładałem jak ksiazka pisze odpaliłem i zdziwienie bo po wyzej 2000 robi sie biało nie wie co robic kolega kazał mi sprawdzic kat wtrysku sprawdzałem i pokazuje 0 czsami mrugnie 0,6 sprawdzałe tez tym testerem na obecnosć spalin i nic nie pokazał.
Prosze o jakies podpowiedzi
Biały dym po remoncie
a sprawdzałeś głowicę czy to ona nie puszczała ciśnienia w wodę? bo może to nie uszczelka pod głowicą a sama głowica...
Tuning D/TD/MTDI? Pisz PW.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14085
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Biały dym po remoncie
Jakby głowica była pęknięta,to tester znów by pokazał.
Młody_mechanik,czy na pewno jest to biały dym? Czy może siwy lub błękitny? Zapnij kompa i na wszelki wypadek,zobacz co się dzieje w blokach pomiarowych,grupa 013.
Jeszcze jedno,sprawdź,czy w IC nie uzbierało się dużo oleju.
Na postoju,czy w trakcie jazdy?Młody_mechanik pisze:po wyzej 2000 robi sie biało
Młody_mechanik,czy na pewno jest to biały dym? Czy może siwy lub błękitny? Zapnij kompa i na wszelki wypadek,zobacz co się dzieje w blokach pomiarowych,grupa 013.
Mierzyłeś średnicówką owalizację cylindrów? Sama wymiana pierścieni,mogła wnieść więcej złego,niż dobrego.Młody_mechanik pisze:wymieniłem komplet pierścieni tłokowych
Jeszcze jedno,sprawdź,czy w IC nie uzbierało się dużo oleju.
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: śr maja 24, 2017 22:33
Biały dym po remoncie
Głowica była sprawdzana w firmie Leniart w Tyczynie i firma twierdzi ze jest szczelna
dymi jak dodaje gazu tak po wyzej 2 tysiecy obrotów i tak mocny zapach spalin w trakcie jazdy to strach bo jak mgła za mna sie wlecze biały dym po podpieciu kompa grua 13 nie przekracza 1 mg na suw dokładniej to później wstawie zdjecie
niestety nie mierzyłem owalizacji tylko luz zamków pierścieni na cylindrze wyszło 0,7-0,8 kolega mechanik stwierdził ze pasuje dać nowe a i przed załozeniem przejechał mi cylindry honownica delikatnie.
w ic był olej po starym turbo nie myłem tego tylko odwrociłem zeby wykapał
znajomy pytał czy płynu mi nie ubywa ale ciężko powiedzieć bo zalałem płynem i musiałem parę razy dolewać bo najprawdopodobniej musiał się układ odpowietrzyć
dymi jak dodaje gazu tak po wyzej 2 tysiecy obrotów i tak mocny zapach spalin w trakcie jazdy to strach bo jak mgła za mna sie wlecze biały dym po podpieciu kompa grua 13 nie przekracza 1 mg na suw dokładniej to później wstawie zdjecie
niestety nie mierzyłem owalizacji tylko luz zamków pierścieni na cylindrze wyszło 0,7-0,8 kolega mechanik stwierdził ze pasuje dać nowe a i przed załozeniem przejechał mi cylindry honownica delikatnie.
w ic był olej po starym turbo nie myłem tego tylko odwrociłem zeby wykapał
znajomy pytał czy płynu mi nie ubywa ale ciężko powiedzieć bo zalałem płynem i musiałem parę razy dolewać bo najprawdopodobniej musiał się układ odpowietrzyć
Ostatnio zmieniony czw maja 25, 2017 23:22 przez Młody_mechanik, łącznie zmieniany 2 razy.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14085
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Biały dym po remoncie
Często robię u nich głowice. Nie narzekam i nigdy nie miałem przypału.Młody_mechanik pisze:Głowica była sprawdzana w firmie Leniart w Tyczynie
Gryzący,czy mdły?Młody_mechanik pisze: mocny zapach spalin
Kolektor ssący i EGR czyściłeś?
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
Biały dym po remoncie
a ja tylko zapytam, uszczelki na pompki poszly z bosha czy z jakiegos wiekszego zestawu na gore silnika lub innego producenta?
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: śr maja 24, 2017 22:33
Biały dym po remoncie
Kolektor ssący i egr wypucowany na błysk robiłem dla siebie wiec nie było powodu się spieszyć czy odwalać fuszerę.
Pompowtryski regenerowałem w Bosch Service - Pawlik w Stalowej Woli tam mi też założyli uszczelki mysle ze raczej Bosha cena kpl 140zł tyle mam na fakturze
Uszczelka pod głowice śruby i inne uszczelki firmy Victor Reinz
zastanawia mnie jedno czy ustawiając pompowtryski znalazłem różne instrukcje w jednej jest dokręcić do "oporu" i odkręcić o 225 stopni a w drugiej odkręcić 180 stopni ja ustawiłem na 225 czy to ma jakieś znaczenie ?
Pompowtryski regenerowałem w Bosch Service - Pawlik w Stalowej Woli tam mi też założyli uszczelki mysle ze raczej Bosha cena kpl 140zł tyle mam na fakturze
Uszczelka pod głowice śruby i inne uszczelki firmy Victor Reinz
zastanawia mnie jedno czy ustawiając pompowtryski znalazłem różne instrukcje w jednej jest dokręcić do "oporu" i odkręcić o 225 stopni a w drugiej odkręcić 180 stopni ja ustawiłem na 225 czy to ma jakieś znaczenie ?
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: śr maja 24, 2017 22:33
Biały dym po remoncie
Turbo poszło do regeneracji nowa gruszka plus koło kompresji i uszczelki robione w Turbo-Lider w Przyłęku
Uszczelki na pompowtryskach z serwisu nie zmieniałem ich dzwonili i pytali czy doliczyć nowe to się zgodziłem jedna czarna druga czarna w białe paski a trzecia czerwona plus mosiężna na końcu
Czy gumka się nie podwinęła tego nie wiem starałem się zrobić to dobrze posmarowałem delikatnie olejem silnikowym i włożyłem na miejsce ręką dociskałem do oporu a potem śruba
Uszczelki na pompowtryskach z serwisu nie zmieniałem ich dzwonili i pytali czy doliczyć nowe to się zgodziłem jedna czarna druga czarna w białe paski a trzecia czerwona plus mosiężna na końcu
Czy gumka się nie podwinęła tego nie wiem starałem się zrobić to dobrze posmarowałem delikatnie olejem silnikowym i włożyłem na miejsce ręką dociskałem do oporu a potem śruba
- Michał_1977
- _
- Posty: 14085
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Biały dym po remoncie
I taki tak jest dobrze. Lepiej na 180,ale jak się nie jest pewnym ustawienia wzniosu krzywki na max,to lepiej na 225 ustawić.Młody_mechanik pisze: odkręcić o 225 stopni a w drugiej odkręcić 180 stopni ja ustawiłem na 225 czy to ma jakieś znaczenie
Młody_mechanik, kumpel robił 4 razy turbinę w jednym zakładzie w ciągu tygodnia. Oddał do regeneracji,bo geometria stała + luzy jak cholera,wiec wiadomo...
Po regeneracji turbo zlało się w wydech,wiec odwiózł do reklamacji. Odebrał,założył i znów się zlało. Za czwartym razem było O.K.
Było za nim biało-siwo.
EDIT:
Jeszcze jedno mi do głowy przyszło. Sprawdź,czy nie załamał się spływ oleju ze sprężarki do bloku.
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: śr maja 24, 2017 22:33
Re: Biały dym po remoncie
Spływ oleju raczej ok jest w metalowym oplocie nie wygląda na załamany co do turbo to mnie zastanawia bo pogwizduje jak dawałem do regeneracji to gościu powiedział ze jak gwizda to jest do naprawy mam zdjadka z kompa
Dziś postanowiłem troszkę pojeździć zrobiłem 25 km i zastanawia mnie jedno jak ruszam to chmura białego dymu za mna ale jak wbije na obroty i trzymam to jest oki po wycieczce nagrałem filmik w garażu
https://www.youtube.com/watch?v=_bm80DUVGtU" onclick="window.open(this.href);return false;
Dziś postanowiłem troszkę pojeździć zrobiłem 25 km i zastanawia mnie jedno jak ruszam to chmura białego dymu za mna ale jak wbije na obroty i trzymam to jest oki po wycieczce nagrałem filmik w garażu
https://www.youtube.com/watch?v=_bm80DUVGtU" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: śr maja 24, 2017 22:33
- Michał_1977
- _
- Posty: 14085
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Biały dym po remoncie
Tak.Młody_mechanik pisze:czyli reklamować regeneracje?
BIPy za wysokie (023). O ile czwarta pompka jest dobra, druga i trzecia do kitu,to pierwsza już całkiem doMłody_mechanik pisze:Po czym takie wnioski?
BIP to czas reakcji elektrozaworu w pompowtryskiwaczu. Czas,kiedy cewka pobiera prąd na wykonanie "pracy".
Możesz jeszcze spróbować poprawić połączenia elektryczne przy pompkach,podginając leciuteńko piny. Krzywki wałka ustawiałeś do czujnika zegarowego,czy na oko?
Biały dym po remoncie
bipy to jeszcze jak cie moge. Ja bym sprawdzil czy ci sie nie skaleczyl oring na czwartej pompce. A jak nie to zamien miejscami ale ja juz sie sparzyłem na tych regeneracjach. Robia ludzi w wala a czlowiek placi ciezkie pieniadze.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 60 gości