Wymiana pierscieni

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Skinu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: czw sie 04, 2016 16:31

Wymiana pierscieni

Post autor: Skinu » pn paź 31, 2016 19:03

Witam
Orientujecie się w kosztach Wymiany pierścionków na cylindrze?
Gdyż podobno jeden tłok przepuszcza (stwierdzenie podczas kręcenia wałem przy wymianie rozrządu syczenie/nagły brak opory podczas kręcenia).



Awatar użytkownika
bzdzioch1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 441
Rejestracja: ndz mar 17, 2013 20:16
Lokalizacja: Szczecinek/Krosino

Wymiana pierscieni

Post autor: bzdzioch1 » pn paź 31, 2016 19:37

Może by tak najpierw zrobić pomiar ciśnienia?



Skinu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: czw sie 04, 2016 16:31

Wymiana pierscieni

Post autor: Skinu » pn paź 31, 2016 20:36

Mam taki zamiar lecz najpierw muszę założyć pompę paliwa i założyć pasek rozrządu jednocześnie wolę się dowiedzieć ile taka przyjemność by mnie kosztowała wrazie w.



Havan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 293
Rejestracja: sob kwie 05, 2014 16:10

Wymiana pierscieni

Post autor: Havan » pn paź 31, 2016 21:20

po internetach średnio masz ceny w przedziale od 50zł do 80zł za komplet na tłok. Jeżeli zrobisz wszystko sam to pomnóż cenę kompletu 4x a jak oddasz to komuś to dolicz jego robociznę.


Tuning D/TD/MTDI? Pisz PW.

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14085
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Wymiana pierscieni

Post autor: Michał_1977 » wt lis 01, 2016 09:22

Cena pierścieni,to nie wszystko.
Dojdzie jeszcze UPG 80zł,obróbka głowicy + ewentualny jej remont 250zł,szpiki głowicy 50zł,uszczelka misy30zł,może panewki na korbach100,honowanie cylindrów ok.80zł,olej + filtr150zł,świeży płyn 40zł i już robi się ponad 1000zł + robocizna ok.5-6 stów :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Skinu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: czw sie 04, 2016 16:31

Re: Wymiana pierscieni

Post autor: Skinu » wt lis 01, 2016 15:43

Michał_1977 o taką odpowiedź mi chodziło:D
Nie wiesz może jak posprawdzać poszczególne elementy bez rozbierania silnika kompletnie?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14085
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Wymiana pierscieni

Post autor: Michał_1977 » wt lis 01, 2016 19:47

Pierścionki sprawdzisz za pomocą pomiaru ciśnienia sprężania. jak wyjdzie kiepskie,to jeszcze raz pomiar,ale z próbą olejową. Jeśli z próbą będzie poprawa sprężania,to znaczy,że pierścionki nie trzymają,a jeśli bez widocznej poprawy,to głowica (zawory). Próba olejowa,to wstrzyknięcie +/- 3ml oleju do cylindra,przed wkręceniem miernika,aby uszczelnił pierścionki na czas pomiaru.
Panewki można zweryfikować po odkręceniu misy olejowej i stopek korbowodów. Przydałby się także mikrometr,żeby pomierzyć czy nie wystąpiła owalizacja czopów wału.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

radekrp90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: pt mar 06, 2009 20:26
Lokalizacja: Tczew

Wymiana pierscieni

Post autor: radekrp90 » wt lis 01, 2016 21:00

Odkręcenie stóp korbowodów pociąga za sobą konieczność wymiany śrub, bo z tego co pamiętam mają one tzw. elastyczny rdzeń (dokręcane chyba 30Nm+90st) i są jednorazowe.


________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14085
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Wymiana pierscieni

Post autor: Michał_1977 » wt lis 01, 2016 21:50

radekrp90 pisze:Odkręcenie stóp korbowodów pociąga za sobą konieczność wymiany śrub, bo z tego co pamiętam mają one tzw. elastyczny rdzeń (dokręcane chyba 30Nm+90st) i są jednorazowe.
Tak,ale koszt takiej śruby,to coś ponad 20zł/szt. więc każdy skręca na starych. Ja w sumie też :jezor: i nigdy nic się nie rozkręciło/nie zerwało :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Skinu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: czw sie 04, 2016 16:31

Re: Wymiana pierscieni

Post autor: Skinu » wt lis 01, 2016 22:24

Z dwojga złego lepiej by to były zawory jeśli coś. Cóż zamawiam końcówki wtrysków (leją wszystkie na wolnych obrotach -sprawdzone u pompiarza) z wezetem a dokładniej jutro do nich zadzwonię czy będzie możliwość zamówienia prosto od producenta gdyż w sklepie internetowym widzę , że mają na magazynie 3 sztuki .
Robię wtryski zakładamy pompę rozrząd sprawdzamy Ciśnienie i jazda jeśli bedzie ok (ew. po próbie olejowej będę myślał albo o wymianie uszczelniaczy wraz z popychaczami(popychacze do roboty 3 niesprawne) ew. zawory lub głowica z 1.9td.



radekrp90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: pt mar 06, 2009 20:26
Lokalizacja: Tczew

Re: Wymiana pierscieni

Post autor: radekrp90 » wt lis 01, 2016 22:33

Michał_1977 pisze:
radekrp90 pisze:Odkręcenie stóp korbowodów pociąga za sobą konieczność wymiany śrub, bo z tego co pamiętam mają one tzw. elastyczny rdzeń (dokręcane chyba 30Nm+90st) i są jednorazowe.
Tak,ale koszt takiej śruby,to coś ponad 20zł/szt. więc każdy skręca na starych. Ja w sumie też :jezor: i nigdy nic się nie rozkręciło/nie zerwało :bajer:
No rzeczywiście, 160 PLN przy prawdopodobnej kwocie za "remont" w okolicach 1000 to dużo. Chytry traci dwa razy. Ja jak coś robię to staram się wykonywać to tak, żeby nie zaglądać drugi raz w to samo miejsce, bo wielokrotnie już taka pozorna oszczędność moja czy mechanika się zemściła.
Taka śruba, jak przekroczy się jej granicę plastyczności - urywając się robi niezły bałagan w silniku. Nie trzeba do tego nawet tuningu.

Ponadto, ja polecam przy takim zabiegu (np.: wymiana panewek i pierścieni) wymianę oleju po 1000 km w celu spłukania pozostałości po ewentualnym "docieraniu" się elementów.


________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14085
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Wymiana pierscieni

Post autor: Michał_1977 » śr lis 02, 2016 08:25

radekrp90 pisze:No rzeczywiście, 160 PLN przy prawdopodobnej kwocie za "remont" w okolicach 1000 to dużo. Chytry traci dwa razy.
Jak do tej pory,ani raz nie straciłem,a trochę silników złożyłem,więc daruj sobie sarkazm.

Powiem Ci ciekawostkę radekrp90. Otóż firma Vokswagen,nie przewiduje obróbki głowic w dieslach starszych i młodszych,tak tak,nie przewiduje. Instrukcja naprawy silnika w/g VW,mówi jasno-w przypadku jakiejkolwiek usterki powierzchni roboczej głowicy,głowicę należy wymienić.
Moje pytanie do Ciebie jest następujące-wymieniasz głowicę na nową,gdy w grę wchodzi tylko szlif powierzchni za 40-50zł?


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

radekrp90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: pt mar 06, 2009 20:26
Lokalizacja: Tczew

Wymiana pierscieni

Post autor: radekrp90 » śr lis 02, 2016 09:54

Akurat co do procedury braku możliwości obróbki głowicy wiem - do tego nikt się nie stosuje, bo materiału jest tam dość dużo, aby zbierać. Imbus pompy oleju w 2.0 TDI też wymienia się razem z modułem wałków, bo VW ma taką procedurę? Można by tak wymieniać.

Każdy robi jak uważa, ja swego zdania nie zmienię i jeśli mam dawać komuś radę wolę podać ją zgodnie ze sztuką, a nie "drutem". Dla siebie można sobie pozwolić na fanaberię ale polecając komuś sposób naprawy czy serwisu opisujemy wszystkie możliwości.
Ja tylko raz składałem korby na stare śruby ale tylko dlatego, że nie miałem pewności czy wymiana panewek coś da (silnik przeleciał się 160 kmh bez oleju który wyleciał uszczelniaczem - kierowca zgasił gdy zobaczył kontrolkę).
Jak dla mnie dokręcenie jest tam tak mocne, że więcej bym się nie odważył tego robić na starych śrubach. Głowicę skręca się na nowe, koło zamachowe na nowe, przeguby na nowe to dlaczego miałbym przy takim elemencie oszczędzać te parę złotych? Idąc tą drogą, wszelkie o-ringi na silikon, bo po co nowe, a głowicę też na stare szpilki, bo za drogie są.
Może jestem nadgorliwy ale wolę spać spokojnie niż się zastanawiać kiedy wystawi korbę bokiem (tym bardziej, że bywają silniki, które fabrycznie mają za słabe śruby i serwisy w ramach akcji serwisowych wymieniają je na nowe).

Ale generalnie bez urazy - nie chciałem swym postem być złośliwy :pub:


________________________________________________________________________________
Było: VW Passat B4 Variant GL 1.9 TDI 1Z '96
Jest: VW Passat B6 Sedan Comfortline 1.4 TSI CAXA '09

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14085
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Wymiana pierscieni

Post autor: Michał_1977 » śr lis 02, 2016 14:20

radekrp90 pisze:Każdy robi jak uważa, ja swego zdania nie zmienię i jeśli mam dawać komuś radę wolę podać ją zgodnie ze sztuką, a nie "drutem"
Owszem,chwała Ci za tą uwagę,ale zauważ,że ja wcale nie naciskałem,aby ich nie wymieniać. Po prostu przedstawiłem swą opinię i to wszystko,a w mym pierwszym poscie,po prostu zapomniałem wspomnieć o owych śrubach.
Autor (jeśli w ogóle weźmie się za remont),podejmie odpowiednie kroki.
Poglądowa cena z IC,ale tylko Febi znalazłem. Lepsze mogą być droższe.
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... owodu.html" onclick="window.open(this.href);return false;
radekrp90 pisze:Ale generalnie bez urazy - nie chciałem swym postem być złośliwy
I wszystko :bigok: :pub:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 61 gości