Strona 1 z 3

Kalibracja VNT w turbosprężarkach

: sob maja 30, 2015 18:14
autor: ProfiTurbo.pl
Dosyć sporo posiadaczy aut z doładowanymi silnikami diesel`a zmaga się z problemem prawidłowej pracy turbosprężarki ze względu na złe ustawienia mechanizmu zmiennej geometrii. Często zdarza się również tak, że zakład regeneracyjny pozostawił stare ustawienia mechanizmu VNT, będąc przekonanym, że są to ustawienia fabryczne. Jest to jednak założenie błędne, bo jaką mamy pewność, że poprzedni serwis nie ustawił źle długości sztangi aktuatora, robiąc to 'na oko'. Za każdym razem powinno to być weryfikowane.

Oczywiście wstępne ustawienie śruby regulacyjnej zderzaka lub aktuatora, np po wymianie całego rdzenia lub gruszki, może odbywać się w oparciu o ustawienia ze starego CHRA.

Obrazek

W wyniku współpracy z firmą IDParts z USA, zamieszczamy polską wersję językową świetnego filmiku, który pokazuje prosty i konkretny sposób na ustawienie prawidłowej długości sztangi 'gruszki'. Cała zabawa tak na prawdę zaczyna się na filmie od 4.30 min. Pamiętajcie, żeby wybrać polską wersję językową.

[youtube][/youtube]

W ten sam sposób można postępować z każdym innym modelem turbosprężarki, wyposażonej w mechanizm zmiennej geometrii i typowy zawór podciśnieniowy. Pamiętajmy, że nieprawidłowa kalibracja VNT spowoduje w krótkim czasie kolejną awarię turbosprężarki.

Precyzyjne dane kalibracyjne (wartości ciśnień) do prawidłowego ustawienia aktuatora załączamy do każdego zakupionego u nas CHRA.

Ktoś może pochwalić się innymi metodami, wyłączając drogi sprzęt i program VAG-COM?

Kalibracja VNT w turbosprężarkach

: sob maja 30, 2015 20:20
autor: wesol
garrett podaje przy jakim podcisnieniu ma sie oprzeć sztanga o ogranicznik. Dla GT1749V jak dobrze pamietam jest to -0.65 Bara a nie jak zazwyczaj ustawiaja cos kolo -0.75 B. Generalnie i tak najlepiej robic to na aucie. Logujesz i krecisz sztangą i tak az do perfekcji.

Kalibracja VNT w turbosprężarkach

: pt lip 03, 2015 16:35
autor: Adamm
ProfiTurbo.pl pisze:zmaga się z problemem prawidłowej pracy turbosprężarki
raczej z problemem nieprawidłowej pracy,

problem prawidlowej pracy turbo brzmi dosc dziwnie ;)

Kalibracja VNT w turbosprężarkach

: pn wrz 21, 2015 13:06
autor: Rafał_19
A na jaką długość ma być wkręcona lub wykręcona śruba zderzaka?

Kalibracja VNT w turbosprężarkach

: pn wrz 21, 2015 18:25
autor: wesol
nie ma tak ze na jakas dlugosc tylko tak by kieorwnce byly prawie przymkniete na maxa. Cos kolo 1.5-2 mm ma byc szczleina na lopatkach geo.

Kalibracja VNT w turbosprężarkach

: sob wrz 26, 2015 08:52
autor: vwer2
Ja do regulacji używam wakuometr i wysysarke do oleju :bigok:

Kalibracja VNT w turbosprężarkach

: ndz lis 01, 2015 10:17
autor: Fahoo
Ja reguluje na aucie...wstępmnie można i na stole lecz precyzyjnie dostrajasz tak naprawde do twardości gruszki.stara zachowuje sie inaczej niż nowa

Re: Kalibracja VNT w turbosprężarkach

: ndz lis 08, 2015 21:23
autor: maciek805
Fahoo pisze:Ja reguluje na aucie...wstępmnie można i na stole lecz precyzyjnie dostrajasz tak naprawde do twardości gruszki.stara zachowuje sie inaczej niż nowa
I patrzysz jak zachowuje sie auto w trakcie jazdy czy cos na vagu patrzysz ?

Kalibracja VNT w turbosprężarkach

: pn lis 09, 2015 00:45
autor: Fahoo
oczywiscie ze vcds to podstawa i odczyt parametrow

Kalibracja VNT w turbosprężarkach

: pn lis 09, 2015 19:53
autor: maciek805
Fahoo a w jakich blokach pomiarow patrzysz na cisnienie ? Albo moze wykonujesz logi dynamiczne ?

Kalibracja VNT w turbosprężarkach

: pn lis 09, 2015 22:04
autor: Fahoo
szkoda czasu na logi podgladam na bierząco
na poczatku trzeba wiedziec ile procentowo potrzeba do wysterowania spreżarki w konkretnym aucie...przeważnie jest to ok 65-68% max jesli jest wiecej to znaczy ze trzeba rozkrecic vnt

grupa 011

Kalibracja VNT w turbosprężarkach

: pn lis 16, 2015 01:13
autor: Sztomel
Kalibracja-> a po co to komu jeśli nie ruszał sztangi z gruchą oraz śrubą ogranicznika ?
Wydaje mi się, że takie info bardziej może zaszkodzić niż pomóc, zwłaszcza jeśli było tylko i wyłącznie rozbierane i czyszczone turbo. Tylko i wyłącznie utrudni komuś robotę z turbo i niepotrzebnie skomplikuje. Moje zdanie jest jedno - nie komplikujcie jak nie musicie !

Re: Kalibracja VNT w turbosprężarkach

: czw gru 03, 2015 20:13
autor: ProfiTurbo.pl
Sztomel pisze:Kalibracja-> a po co to komu jeśli nie ruszał sztangi z gruchą oraz śrubą ogranicznika ?
Przypuszczam, że nikt tu nie będzie naprawiał sprawnej turbosprężarki ;) Z porady mogą korzystać osoby, które np wymieniały aktuator podciśnieniowy, lub zamontowały nowe CHRA. Jest to jedna z prostszych metod, tym bardziej nie mając dostępu do VAG`a.

Jeśli sztanga gruszki, lub śruba na rdzeniu ma fabryczne ustawienia, pewnie, że nie warto tam 'majstrować'.

Pozdrawiam
Robert

Kalibracja VNT w turbosprężarkach

: sob kwie 09, 2016 10:33
autor: dawid9785
witam miałem uszkodzoną gruszkę w turbinie, kupiłem nową, wyczysciłem turbine i pytanie czy jeżeli na nowej ustawię taką sama dł. sztangi jaką miała stara wszystko powinno być bez zmian ?