Kalibracja VNT w turbosprężarkach

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
ProfiTurbo.pl
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: sob lis 29, 2014 16:12
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Kalibracja VNT w turbosprężarkach

Post autor: ProfiTurbo.pl » sob maja 30, 2015 18:14

Dosyć sporo posiadaczy aut z doładowanymi silnikami diesel`a zmaga się z problemem prawidłowej pracy turbosprężarki ze względu na złe ustawienia mechanizmu zmiennej geometrii. Często zdarza się również tak, że zakład regeneracyjny pozostawił stare ustawienia mechanizmu VNT, będąc przekonanym, że są to ustawienia fabryczne. Jest to jednak założenie błędne, bo jaką mamy pewność, że poprzedni serwis nie ustawił źle długości sztangi aktuatora, robiąc to 'na oko'. Za każdym razem powinno to być weryfikowane.

Oczywiście wstępne ustawienie śruby regulacyjnej zderzaka lub aktuatora, np po wymianie całego rdzenia lub gruszki, może odbywać się w oparciu o ustawienia ze starego CHRA.

Obrazek

W wyniku współpracy z firmą IDParts z USA, zamieszczamy polską wersję językową świetnego filmiku, który pokazuje prosty i konkretny sposób na ustawienie prawidłowej długości sztangi 'gruszki'. Cała zabawa tak na prawdę zaczyna się na filmie od 4.30 min. Pamiętajcie, żeby wybrać polską wersję językową.

[youtube][/youtube]

W ten sam sposób można postępować z każdym innym modelem turbosprężarki, wyposażonej w mechanizm zmiennej geometrii i typowy zawór podciśnieniowy. Pamiętajmy, że nieprawidłowa kalibracja VNT spowoduje w krótkim czasie kolejną awarię turbosprężarki.

Precyzyjne dane kalibracyjne (wartości ciśnień) do prawidłowego ustawienia aktuatora załączamy do każdego zakupionego u nas CHRA.

Ktoś może pochwalić się innymi metodami, wyłączając drogi sprzęt i program VAG-COM?
Ostatnio zmieniony czw cze 25, 2015 23:16 przez ProfiTurbo.pl, łącznie zmieniany 1 raz.


http://www.ProfiTurbo.pl" onclick="window.open(this.href);return false; - CHRA, VNT, 'gruszki', testery do VNT.

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9189
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Kalibracja VNT w turbosprężarkach

Post autor: wesol » sob maja 30, 2015 20:20

garrett podaje przy jakim podcisnieniu ma sie oprzeć sztanga o ogranicznik. Dla GT1749V jak dobrze pamietam jest to -0.65 Bara a nie jak zazwyczaj ustawiaja cos kolo -0.75 B. Generalnie i tak najlepiej robic to na aucie. Logujesz i krecisz sztangą i tak az do perfekcji.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Kalibracja VNT w turbosprężarkach

Post autor: Adamm » pt lip 03, 2015 16:35

ProfiTurbo.pl pisze:zmaga się z problemem prawidłowej pracy turbosprężarki
raczej z problemem nieprawidłowej pracy,

problem prawidlowej pracy turbo brzmi dosc dziwnie ;)


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Rafał_19
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: czw paź 16, 2008 20:11
Lokalizacja: Śląsk

Kalibracja VNT w turbosprężarkach

Post autor: Rafał_19 » pn wrz 21, 2015 13:06

A na jaką długość ma być wkręcona lub wykręcona śruba zderzaka?



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9189
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Kalibracja VNT w turbosprężarkach

Post autor: wesol » pn wrz 21, 2015 18:25

nie ma tak ze na jakas dlugosc tylko tak by kieorwnce byly prawie przymkniete na maxa. Cos kolo 1.5-2 mm ma byc szczleina na lopatkach geo.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
vwer2
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 228
Rejestracja: pt lis 21, 2008 12:12
Lokalizacja: *Dolny Śląsk - Wrocław*
Kontakt:

Kalibracja VNT w turbosprężarkach

Post autor: vwer2 » sob wrz 26, 2015 08:52

Ja do regulacji używam wakuometr i wysysarke do oleju :bigok:


TECH-AUTO MECHANIKA POJAZDOWA ELEKTRONIKA . WULKANIZACJA Komputerowe wyważanie kół. VAG WROCŁAW
tel. 694 379 076
Części z demontażu Golf 4 Octavia Polo 9 N

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Kalibracja VNT w turbosprężarkach

Post autor: Fahoo » ndz lis 01, 2015 10:17

Ja reguluje na aucie...wstępmnie można i na stole lecz precyzyjnie dostrajasz tak naprawde do twardości gruszki.stara zachowuje sie inaczej niż nowa


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

maciek805
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 256
Rejestracja: pt mar 18, 2011 21:10

Re: Kalibracja VNT w turbosprężarkach

Post autor: maciek805 » ndz lis 08, 2015 21:23

Fahoo pisze:Ja reguluje na aucie...wstępmnie można i na stole lecz precyzyjnie dostrajasz tak naprawde do twardości gruszki.stara zachowuje sie inaczej niż nowa
I patrzysz jak zachowuje sie auto w trakcie jazdy czy cos na vagu patrzysz ?



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Kalibracja VNT w turbosprężarkach

Post autor: Fahoo » pn lis 09, 2015 00:45

oczywiscie ze vcds to podstawa i odczyt parametrow


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

maciek805
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 256
Rejestracja: pt mar 18, 2011 21:10

Kalibracja VNT w turbosprężarkach

Post autor: maciek805 » pn lis 09, 2015 19:53

Fahoo a w jakich blokach pomiarow patrzysz na cisnienie ? Albo moze wykonujesz logi dynamiczne ?



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Kalibracja VNT w turbosprężarkach

Post autor: Fahoo » pn lis 09, 2015 22:04

szkoda czasu na logi podgladam na bierząco
na poczatku trzeba wiedziec ile procentowo potrzeba do wysterowania spreżarki w konkretnym aucie...przeważnie jest to ok 65-68% max jesli jest wiecej to znaczy ze trzeba rozkrecic vnt

grupa 011


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Kalibracja VNT w turbosprężarkach

Post autor: Sztomel » pn lis 16, 2015 01:13

Kalibracja-> a po co to komu jeśli nie ruszał sztangi z gruchą oraz śrubą ogranicznika ?
Wydaje mi się, że takie info bardziej może zaszkodzić niż pomóc, zwłaszcza jeśli było tylko i wyłącznie rozbierane i czyszczone turbo. Tylko i wyłącznie utrudni komuś robotę z turbo i niepotrzebnie skomplikuje. Moje zdanie jest jedno - nie komplikujcie jak nie musicie !


Obrazek

Awatar użytkownika
ProfiTurbo.pl
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: sob lis 29, 2014 16:12
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Re: Kalibracja VNT w turbosprężarkach

Post autor: ProfiTurbo.pl » czw gru 03, 2015 20:13

Sztomel pisze:Kalibracja-> a po co to komu jeśli nie ruszał sztangi z gruchą oraz śrubą ogranicznika ?
Przypuszczam, że nikt tu nie będzie naprawiał sprawnej turbosprężarki ;) Z porady mogą korzystać osoby, które np wymieniały aktuator podciśnieniowy, lub zamontowały nowe CHRA. Jest to jedna z prostszych metod, tym bardziej nie mając dostępu do VAG`a.

Jeśli sztanga gruszki, lub śruba na rdzeniu ma fabryczne ustawienia, pewnie, że nie warto tam 'majstrować'.

Pozdrawiam
Robert


http://www.ProfiTurbo.pl" onclick="window.open(this.href);return false; - CHRA, VNT, 'gruszki', testery do VNT.

dawid9785
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: wt paź 22, 2013 20:41

Kalibracja VNT w turbosprężarkach

Post autor: dawid9785 » sob kwie 09, 2016 10:33

witam miałem uszkodzoną gruszkę w turbinie, kupiłem nową, wyczysciłem turbine i pytanie czy jeżeli na nowej ustawię taką sama dł. sztangi jaką miała stara wszystko powinno być bez zmian ?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 27 gości