1.6TD - czyszczenie i "brok"

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Toshiba
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 856
Rejestracja: sob lut 10, 2007 01:09
Lokalizacja: CeeLI / CeWu
Kontakt:

1.6TD - czyszczenie i "brok"

Post autor: Toshiba » wt mar 31, 2015 15:59

Witam.

Dostałem blok od silnika SB, wymaga dopieszczenia pod względem chemicznym. Jest pełno osadu i nagaru na tłokach itd. W pierścieniach pewnie też. (Wadliwe wtryskiwacze i zapewne coś jeszcze). Czym to wszystko wyczyścić? Nafta? Płukanka silnika przed wymianą oleju? Tłoki wyjmować i czyścić je pomiędzy pierścieniami?
Druga sprawa, z tyłu bloku jest króciec wodny zapewne od chłodzenia turbo. Da radę wyjąć to i założyć zwykły brok czy jedynie to czymś zaślepić?



Awatar użytkownika
darwaz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 982
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 16:23
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

1.6TD - czyszczenie i "brok"

Post autor: darwaz » wt mar 31, 2015 16:35

Jak jesteś tak pedantyczny to nafta albo taniej ropa. Rozbierz cały blok na części, wsadź wszystko na kilka dni do ropy a potem wyjmij i umyj myjką ciśnieniową z detergentem (najlepiej gorącą wodą), tylko nie takim do mycia silnika, może być ludwik nawet. Jak wszystko umyjesz to osusz dokładnie i poskładaj smarując wszystkie ruchome elementy. Ja tak robiłem z silnikiem renault z 60 lat i wyglądał jak nowy. Oczywiście poza myciem wymieniałem tuleje, cylindry panewki itp.
A na króciec to najlepiej sobie wyciąć zaślepkę wkręcaną tak jak króciec.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14608
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

1.6TD - czyszczenie i "brok"

Post autor: Michał_1977 » wt mar 31, 2015 17:07

Ja przed przystąpieniem do składania AAZ-a,kilka razy potraktowałem mocnym stężeniem Dimeraz wodą + myjka ciśnieniowa i silnik "błyszczał".
Brok możesz wydłubać i wbić nowy,bo jest do kupienia w każdym sklepie z częściami.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Toshiba
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 856
Rejestracja: sob lut 10, 2007 01:09
Lokalizacja: CeeLI / CeWu
Kontakt:

1.6TD - czyszczenie i "brok"

Post autor: Toshiba » wt mar 31, 2015 18:53

Dzięki panowie. Czyli tłoki i wszystko wyjąć? Bez problemu je później włożę? Nie chcę sobie narobić więcej problemów :helm: Poza tym, czy jest to tak naprawdę potrzebne? Takie kompleksowe czyszczenie? Najbardziej mi chodzi o tłoki i pierścienie, reszta jest czysta. Można zalać same cylindry naftą i to przepłukać?
A co do króćca to jest tak samo wbijany jak brok czy wkręcany?



Awatar użytkownika
darwaz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 982
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 16:23
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

1.6TD - czyszczenie i "brok"

Post autor: darwaz » wt mar 31, 2015 19:23

Toshiba pisze: Poza tym, czy jest to tak naprawdę potrzebne?
Jak już pisałem, jeśli jesteś pedantyczny to potrzebne. jeśli chcesz to robić dla dobrej pracy silnika a nie wyglądu i satysfakcji to raczej nie ma sensu. Sprawdź drożność kanałów olejowych, zobacz czy nie ma nagarów grubości 1cm i składaj. Jak blok jest w środku tylko brązowy od nagaru olejowego to nie musisz nic robić. Jak już poskładasz cały silnik to możesz sobie go oczyścić mieszając olej silnikowy z 700ml nafty oświetleniowej. Wlewasz taki wywar do silnika do poziomu maks na bagnecie, odpalasz silnik, czekasz aż się nagrzeje do temperatury przelotowej :), potem auto chodzi jeszcze 10-20 minut i olej zlewasz. Po wszystkim zmieniasz filtr oleju i zalewasz nowy. Ja tak ostatnio robiłem w silniku 1.8t awt. Wcześniej rozbierałem i mechanicznie zdejmowałem sadzę (dosłownie sadze po 3 cm grubości), potem myłem wszystkie części ropą a po złożeniu jeszcze płukałem silnik tak jak napisałem. teraz w środku jest czyściuteńki, olej przepływa bez problemu, nic się nie rozszczelniło. jeszcze dodam, że przed rozebraniem silnik nie dostawał nigdzie oleju, nie było go w szklankach, nie było w turbinie, nigdzie. Był zatkany smok, filtr i wszystkie kanały olejowe.



Awatar użytkownika
Toshiba
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 856
Rejestracja: sob lut 10, 2007 01:09
Lokalizacja: CeeLI / CeWu
Kontakt:

1.6TD - czyszczenie i "brok"

Post autor: Toshiba » wt mar 31, 2015 19:57

No i wszystko wiem, o to mi chodziło. Dzięki Panowie :bigok:



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14608
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

1.6TD - czyszczenie i "brok"

Post autor: Michał_1977 » śr kwie 01, 2015 06:50

Toshiba pisze:Czyli tłoki i wszystko wyjąć? Bez problemu je później włożę?
A dlaczego miałbyś nie włożyć? Ponumeruj sobie korby i ich stopki,żeby nie pomylić i tyle :bajer:
Wyjmujesz,myjesz,przedmuchasz i składasz. Możesz sobie przy okazji przejechać honownicą gładzie cylindrowe,dla lepszego smarowania i zmienić pierścionki (byle nie Goetze) :bajer:
Toshiba pisze:Poza tym, czy jest to tak naprawdę potrzebne? Takie kompleksowe czyszczenie?
Jeżeli silnik jest zasiarczony,a nie wierzę żeby nie był,to Twój świeży olej,który wlejesz,będzie szybciej się starzał nawet gdy będziesz mało jeździł
O starzeniu możesz przeczytać tutaj http://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/39 ... owych.html" onclick="window.open(this.href);return false;


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Havan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 293
Rejestracja: sob kwie 05, 2014 16:10

Re: 1.6TD - czyszczenie i "brok"

Post autor: Havan » śr kwie 01, 2015 11:42

Michał_1977 pisze:
Toshiba pisze:Czyli tłoki i wszystko wyjąć? Bez problemu je później włożę?
A dlaczego miałbyś nie włożyć? Ponumeruj sobie korby i ich stopki,żeby nie pomylić i tyle :bajer:
Wyjmujesz,myjesz,przedmuchasz i składasz. Możesz sobie przy okazji przejechać honownicą gładzie cylindrowe,dla lepszego smarowania i zmienić pierścionki (byle nie Goetze) :bajer:
Toshiba pisze:Poza tym, czy jest to tak naprawdę potrzebne? Takie kompleksowe czyszczenie?
Jeżeli silnik jest zasiarczony,a nie wierzę żeby nie był,to Twój świeży olej,który wlejesz,będzie szybciej się starzał nawet gdy będziesz mało jeździł
O starzeniu możesz przeczytać tutaj http://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/39 ... owych.html" onclick="window.open(this.href);return false;

A co w nich jest takiego złego? :shock:


Tuning D/TD/MTDI? Pisz PW.

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14608
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

1.6TD - czyszczenie i "brok"

Post autor: Michał_1977 » śr kwie 01, 2015 14:28

Havan pisze:A co w nich jest takiego złego? :shock:
Dość szybko tracą sprężystość.
Jakbym wiedział wcześniej,to bym ich do swojego silnika nie wkładał. Niestety dowiedziałem się po fakcie... :panna:
Drugi blok AAZ wyhonowany i czeka na wieszaku na poskładanie,otrzyma pierścionki Meyle lub Kolbenschidt :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Havan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 293
Rejestracja: sob kwie 05, 2014 16:10

Re: 1.6TD - czyszczenie i "brok"

Post autor: Havan » śr kwie 01, 2015 17:16

Michał_1977 pisze:
Havan pisze:A co w nich jest takiego złego? :shock:
Dość szybko tracą sprężystość.
Jakbym wiedział wcześniej,to bym ich do swojego silnika nie wkładał. Niestety dowiedziałem się po fakcie... :panna:
Drugi blok AAZ wyhonowany i czeka na wieszaku na poskładanie,otrzyma pierścionki Meyle lub Kolbenschidt :bajer:
No to ja też się dowiaduję po fakcie :/ a zapewniali że lepszej firmy się nie znajdzie. Dzięki za radę na przyszłość.


Tuning D/TD/MTDI? Pisz PW.

Awatar użytkownika
Toshiba
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 856
Rejestracja: sob lut 10, 2007 01:09
Lokalizacja: CeeLI / CeWu
Kontakt:

1.6TD - czyszczenie i "brok"

Post autor: Toshiba » śr kwie 01, 2015 18:29

Nawet chyba cena meyle i kobeln jest wyższa niż goetze.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości