1.6TD - czyszczenie i "brok"
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Toshiba
- Gadatliwa bestia
- Posty: 856
- Rejestracja: sob lut 10, 2007 01:09
- Lokalizacja: CeeLI / CeWu
- Kontakt:
1.6TD - czyszczenie i "brok"
Witam.
Dostałem blok od silnika SB, wymaga dopieszczenia pod względem chemicznym. Jest pełno osadu i nagaru na tłokach itd. W pierścieniach pewnie też. (Wadliwe wtryskiwacze i zapewne coś jeszcze). Czym to wszystko wyczyścić? Nafta? Płukanka silnika przed wymianą oleju? Tłoki wyjmować i czyścić je pomiędzy pierścieniami?
Druga sprawa, z tyłu bloku jest króciec wodny zapewne od chłodzenia turbo. Da radę wyjąć to i założyć zwykły brok czy jedynie to czymś zaślepić?
Dostałem blok od silnika SB, wymaga dopieszczenia pod względem chemicznym. Jest pełno osadu i nagaru na tłokach itd. W pierścieniach pewnie też. (Wadliwe wtryskiwacze i zapewne coś jeszcze). Czym to wszystko wyczyścić? Nafta? Płukanka silnika przed wymianą oleju? Tłoki wyjmować i czyścić je pomiędzy pierścieniami?
Druga sprawa, z tyłu bloku jest króciec wodny zapewne od chłodzenia turbo. Da radę wyjąć to i założyć zwykły brok czy jedynie to czymś zaślepić?
- darwaz
- Gadatliwa bestia
- Posty: 982
- Rejestracja: ndz paź 19, 2008 16:23
- Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
- Kontakt:
1.6TD - czyszczenie i "brok"
Jak jesteś tak pedantyczny to nafta albo taniej ropa. Rozbierz cały blok na części, wsadź wszystko na kilka dni do ropy a potem wyjmij i umyj myjką ciśnieniową z detergentem (najlepiej gorącą wodą), tylko nie takim do mycia silnika, może być ludwik nawet. Jak wszystko umyjesz to osusz dokładnie i poskładaj smarując wszystkie ruchome elementy. Ja tak robiłem z silnikiem renault z 60 lat i wyglądał jak nowy. Oczywiście poza myciem wymieniałem tuleje, cylindry panewki itp.
A na króciec to najlepiej sobie wyciąć zaślepkę wkręcaną tak jak króciec.
A na króciec to najlepiej sobie wyciąć zaślepkę wkręcaną tak jak króciec.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14608
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
1.6TD - czyszczenie i "brok"
Ja przed przystąpieniem do składania AAZ-a,kilka razy potraktowałem mocnym stężeniem Dimeraz wodą + myjka ciśnieniowa i silnik "błyszczał".
Brok możesz wydłubać i wbić nowy,bo jest do kupienia w każdym sklepie z częściami.
Brok możesz wydłubać i wbić nowy,bo jest do kupienia w każdym sklepie z częściami.
- Toshiba
- Gadatliwa bestia
- Posty: 856
- Rejestracja: sob lut 10, 2007 01:09
- Lokalizacja: CeeLI / CeWu
- Kontakt:
1.6TD - czyszczenie i "brok"
Dzięki panowie. Czyli tłoki i wszystko wyjąć? Bez problemu je później włożę? Nie chcę sobie narobić więcej problemów Poza tym, czy jest to tak naprawdę potrzebne? Takie kompleksowe czyszczenie? Najbardziej mi chodzi o tłoki i pierścienie, reszta jest czysta. Można zalać same cylindry naftą i to przepłukać?
A co do króćca to jest tak samo wbijany jak brok czy wkręcany?
A co do króćca to jest tak samo wbijany jak brok czy wkręcany?
- darwaz
- Gadatliwa bestia
- Posty: 982
- Rejestracja: ndz paź 19, 2008 16:23
- Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
- Kontakt:
1.6TD - czyszczenie i "brok"
Jak już pisałem, jeśli jesteś pedantyczny to potrzebne. jeśli chcesz to robić dla dobrej pracy silnika a nie wyglądu i satysfakcji to raczej nie ma sensu. Sprawdź drożność kanałów olejowych, zobacz czy nie ma nagarów grubości 1cm i składaj. Jak blok jest w środku tylko brązowy od nagaru olejowego to nie musisz nic robić. Jak już poskładasz cały silnik to możesz sobie go oczyścić mieszając olej silnikowy z 700ml nafty oświetleniowej. Wlewasz taki wywar do silnika do poziomu maks na bagnecie, odpalasz silnik, czekasz aż się nagrzeje do temperatury przelotowej , potem auto chodzi jeszcze 10-20 minut i olej zlewasz. Po wszystkim zmieniasz filtr oleju i zalewasz nowy. Ja tak ostatnio robiłem w silniku 1.8t awt. Wcześniej rozbierałem i mechanicznie zdejmowałem sadzę (dosłownie sadze po 3 cm grubości), potem myłem wszystkie części ropą a po złożeniu jeszcze płukałem silnik tak jak napisałem. teraz w środku jest czyściuteńki, olej przepływa bez problemu, nic się nie rozszczelniło. jeszcze dodam, że przed rozebraniem silnik nie dostawał nigdzie oleju, nie było go w szklankach, nie było w turbinie, nigdzie. Był zatkany smok, filtr i wszystkie kanały olejowe.Toshiba pisze: Poza tym, czy jest to tak naprawdę potrzebne?
- Michał_1977
- _
- Posty: 14608
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
1.6TD - czyszczenie i "brok"
A dlaczego miałbyś nie włożyć? Ponumeruj sobie korby i ich stopki,żeby nie pomylić i tyleToshiba pisze:Czyli tłoki i wszystko wyjąć? Bez problemu je później włożę?
Wyjmujesz,myjesz,przedmuchasz i składasz. Możesz sobie przy okazji przejechać honownicą gładzie cylindrowe,dla lepszego smarowania i zmienić pierścionki (byle nie Goetze)
Jeżeli silnik jest zasiarczony,a nie wierzę żeby nie był,to Twój świeży olej,który wlejesz,będzie szybciej się starzał nawet gdy będziesz mało jeździłToshiba pisze:Poza tym, czy jest to tak naprawdę potrzebne? Takie kompleksowe czyszczenie?
O starzeniu możesz przeczytać tutaj http://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/39 ... owych.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: 1.6TD - czyszczenie i "brok"
Michał_1977 pisze:A dlaczego miałbyś nie włożyć? Ponumeruj sobie korby i ich stopki,żeby nie pomylić i tyleToshiba pisze:Czyli tłoki i wszystko wyjąć? Bez problemu je później włożę?
Wyjmujesz,myjesz,przedmuchasz i składasz. Możesz sobie przy okazji przejechać honownicą gładzie cylindrowe,dla lepszego smarowania i zmienić pierścionki (byle nie Goetze)Jeżeli silnik jest zasiarczony,a nie wierzę żeby nie był,to Twój świeży olej,który wlejesz,będzie szybciej się starzał nawet gdy będziesz mało jeździłToshiba pisze:Poza tym, czy jest to tak naprawdę potrzebne? Takie kompleksowe czyszczenie?
O starzeniu możesz przeczytać tutaj http://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/39 ... owych.html" onclick="window.open(this.href);return false;
A co w nich jest takiego złego?
Tuning D/TD/MTDI? Pisz PW.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14608
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
1.6TD - czyszczenie i "brok"
Dość szybko tracą sprężystość.Havan pisze:A co w nich jest takiego złego?
Jakbym wiedział wcześniej,to bym ich do swojego silnika nie wkładał. Niestety dowiedziałem się po fakcie...
Drugi blok AAZ wyhonowany i czeka na wieszaku na poskładanie,otrzyma pierścionki Meyle lub Kolbenschidt
Re: 1.6TD - czyszczenie i "brok"
No to ja też się dowiaduję po fakcie :/ a zapewniali że lepszej firmy się nie znajdzie. Dzięki za radę na przyszłość.Michał_1977 pisze:Dość szybko tracą sprężystość.Havan pisze:A co w nich jest takiego złego?
Jakbym wiedział wcześniej,to bym ich do swojego silnika nie wkładał. Niestety dowiedziałem się po fakcie...
Drugi blok AAZ wyhonowany i czeka na wieszaku na poskładanie,otrzyma pierścionki Meyle lub Kolbenschidt
Tuning D/TD/MTDI? Pisz PW.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości