czy pompa vacum ma związek z turbosprężarką?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Harnold
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 231
Rejestracja: ndz lip 03, 2011 16:19
Lokalizacja: Dębica

czy pompa vacum ma związek z turbosprężarką?

Post autor: Harnold » sob sty 28, 2012 23:47

Witam Was serdecznie,wczoraj odebrałem mojego golfa od AUOMACHER'ów,miałem zapieczone kierownice w zminennej geometrii czy coś takiego no i trzeba było naprawiać turbo,ponieważ wpadało w notlauf,teraz jest już wszystko wporządku śmiga jak trzeba,lecz przy diagnozowaniu auta odkryli że:
1:leje EGR
2:króciec na pompie VACUM ma luzy
i to są rzeczy do zrobienia jeszcze w tym aucie,powiedział mi jeden mechanik z tego warsztatu że lepiej naprawić tą pompę bo po pewnym czasie znów wrócą problemy z turbiną.Czy sączy tego nie wiem...pewnie troszkę tak,heh wiem tyle że mój golfik połyka jakieś 100-max 200ml oleju na tysiąc km(przed naprawą-regeneracją turba tyle sobie brał)nie wiem jak teraz będzie bo naprawili mi wczoraj.Wiem że ta pompa nowa kosztuje nie mało...



Harnold
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 231
Rejestracja: ndz lip 03, 2011 16:19
Lokalizacja: Dębica

czy pompa vacum ma związek z turbosprężarką??prosze pomóżcie

Post autor: Harnold » sob sty 28, 2012 23:50

na pewnym innym forum piszą że ta pompa jest nie tylko od serva ale również ma wpływ na pracę turbiny i zaworu EGR,może w moim przypadku najlepiej zaślepić lub wywalić EGR?co o tym myślicie?i dodam jeszcze to, że przy gaszeniu auta występują drgania silnika,to też ze względu na tą pompe VACUM?bo steruje klapą gaszenia?;>
ja jestem laikiem w tych sprawach mehaniki także wybaczcie mi tu moje błędy jak coś



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

czy pompa vacum ma związek z turbosprężarką?

Post autor: t0mal » ndz sty 29, 2012 00:09

Harnold pisze:leje EGR
To źle - są przedmuchy albo turbo leje. Albo wymieniasz olej raz na dekadę i lejesz mazut.
Harnold pisze:króciec na pompie VACUM ma luzy
To żle - może powstać nieszczelność - albo silnik będzie mułowaty, albo osłabną hamulce.
Harnold pisze:,miałem zapieczone kierownice w zminennej geometrii
lepiej sprawdź czy to nie leje turbo, albo lej lepszy olej i wymiana co 10 000



przemlin
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 922
Rejestracja: wt sty 06, 2009 20:31
Lokalizacja: kwidzyn

czy pompa vacum ma związek z turbosprężarką?

Post autor: przemlin » ndz sty 29, 2012 00:12

Jeśli nie badzie w układzie odpowiedniego podciśnienia to będą problemy z wysterowaniem turbiny i zaworu egr.Szarpanie przy gaszeniu może być efektem złej pracy klapy gaszącej, która również sterowana jest podciśnieniem poprzez elektrozawór.Z powodu braku podciśnienia zmienna geometria nie pracuje w pełnym zakresie co prowadzi do szybszego zapieczenia turbiny.Najpierw należało by sprawdzić wężyki podciśnienia, a najlepiej wszystkie wymienić na nowe.



Harnold
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 231
Rejestracja: ndz lip 03, 2011 16:19
Lokalizacja: Dębica

czy pompa vacum ma związek z turbosprężarką?

Post autor: Harnold » ndz sty 29, 2012 00:35

olej leje najlepszy turbo diesel castrol edge i olej wymieniony był 6tys temu,turbo już lać nie może bo wczoraj było zregenerowane,hamulce mam super mocne,poprostu żyleta,a wczoraj jak wracałem z Rzeszowa to na obwodnicy rozwinąłem prędkośc niecałe 190km/h i to rozpędzając się na krótkim odcinku,jak na swoją moc chodzi dość dobrze już,pracuje w pełnym zakresie obrotów i po notlaufie ani śladu :) / czy radzisz mi zaślepić EGR??czy lepiej niech zostanie w moim aucie??;> więc jeśli nie jest szczelna ta pompa VACUM to dzięki temu zmienna geometria nie pracuje tak jak powinna więc pasuje mi tu wymienić tą pompe VACUM no to wiem że mnie 1000zł czeka na to wydatek,a te nowe węże podciśnienia??ile kosztują?w sierpniu jeszcze były dobre bo sprawdzali je...zachwycałem się silnikami TDI,jednak teraz z czasem widzę ile mnie to nerwów,zdrowia i kasy kosztuje mam dosyć już tego,zastanowie się porządnie nad mocnym wolnossakiem



Harnold
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 231
Rejestracja: ndz lip 03, 2011 16:19
Lokalizacja: Dębica

czy pompa vacum ma związek z turbosprężarką?

Post autor: Harnold » ndz sty 29, 2012 00:39

z tego co wiem do tej pory to ten zawór EGR tylko zasyfia turbo bo przepuszcza ponownie spaliny przez turbosprężarke??i można zaślepić ten zawór i mieć święty spokój z tym syfem?pamiętam w lecie mi przy odpalaniu przykapcał troszkę jakby niebieskim dymem jak z papierosa lekko niebieski a czasem poprostu biały ale nie wiele tego dymka było...przez sekundkę może dwie po odpaleniu silnika wychylając się przez drzwi zauważyłem to



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

czy pompa vacum ma związek z turbosprężarką?

Post autor: t0mal » ndz sty 29, 2012 01:42

Jeśli masz jakiś problem z autem to napraw. Natomiast jeśli szukasz problemu i zaczniesz dłubać, to z pewnością sobie taki stworzysz. EGRu lepiej się nie czepiaj - nie zapycha kolektora więc nie widzę problemu.
Nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu.



Harnold
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 231
Rejestracja: ndz lip 03, 2011 16:19
Lokalizacja: Dębica

czy pompa vacum ma związek z turbosprężarką?

Post autor: Harnold » ndz sty 29, 2012 11:24

no masz rację kolego,lecz szczerze to planuje jeszcze golfikiem pojeździć ze 2-3latka i sprzedać go więc posłucham mechanika od AUTOMACHER'ów i wymienie tą pompę Vacum,ponieważ jednak ma ona wpływ na turbosprężarkę a ja chce utrzymać auto w dobrym stanie,a przez EGR płyną z powrotem spaliny przez turbosprężarke mam rację?



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

czy pompa vacum ma związek z turbosprężarką?

Post autor: t0mal » ndz sty 29, 2012 12:18

Nie do końca, egr kieruje spaliny do kolektora dolotowego - omija turbo. Działa praktycznie tylko na wolnych obrotach.



Harnold
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 231
Rejestracja: ndz lip 03, 2011 16:19
Lokalizacja: Dębica

czy pompa vacum ma związek z turbosprężarką?

Post autor: Harnold » pt lut 03, 2012 17:15

dziś pompa vacum wymieniona :)) i ustąpiło parę pierdółek takich jak: przy gaszeniu już nie trzęsie silnikiem ani autem,hamulec jest miększy,i silnijeszy,poprostu chodzi lepiej anie jest już twardy i wysoki,oraz turbo lepiej działa :) jestem zadowolony



Awatar użytkownika
ck
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 855
Rejestracja: pt gru 17, 2004 13:10
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Re: czy pompa vacum ma związek z turbosprężarką?

Post autor: ck » wt maja 01, 2018 01:17

Harnold pisze:
pt lut 03, 2012 17:15
dziś pompa vacum wymieniona :)) i ustąpiło parę pierdółek takich jak: przy gaszeniu już nie trzęsie silnikiem ani autem,hamulec jest miększy,i silnijeszy,poprostu chodzi lepiej anie jest już twardy i wysoki,oraz turbo lepiej działa :) jestem zadowolony
Mam tą samą przypadłość;
To znaczy ze 130 KM zrobiło się 70KM
wycieki oleju na silniku
hamulec jakiś taki twardszy
telepanie przy gaszeniu
Objawy wskazują na Vacum pompę.Jeśli okaże się,że to vacum pompa,to czy warto zregenerować,czy może kupić używkę?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości