Blok zaworów elektromagnetycznych - jak sprawdzić (N75)

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

natash
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: śr lip 27, 2011 22:18

Blok zaworów elektromagnetycznych - jak sprawdzić (N75)

Post autor: natash » pn paź 31, 2011 16:30

Czy można za pomocą VCDS'a przetestować Blok Zaworów Elektromagnetycznych (NR OEM 6Q0906625 lub 6Q0906625E).

Czy ma znaczenie literka w numerze części bo występuje on pod numerem 6Q0906625 od A do G...

Zauważyłem, że przy dodawania gazu (lekko) w przedziale 1600 - 2000 obr, auto szarpnie, na takich obrotach jeżdżę jak jest nie rozgrzany (1600 - 2500), żeby uniknąć tematów o PSJ :P.

Wcześniej ten zawór nazywał się N75, ale w mojej Skodzie Octavii II, już tak się nie nazywa, wiem, że ta sama część występuje w Golfie V.



Awatar użytkownika
marmi m
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 743
Rejestracja: pn sie 08, 2011 23:08
Lokalizacja: K-ce

Blok zaworów elektromagnetycznych - jak sprawdzić (N75)

Post autor: marmi m » pn paź 31, 2011 20:30

natash pisze:Czy ma znaczenie literka w numerze części bo występuje on pod numerem 6Q0906625 od A do G..
Praktycznie nie ma znaczenia, wedle niektórych bloki były poprawione te z litera E ale praktycznie to niczym to sie nie różni tyllko producent w zależności od wersji dawał okresloną literkę...
natash pisze:Zauważyłem, że przy dodawania gazu (lekko) w przedziale 1600 - 2000 obr, auto szarpnie, na takich obrotach jeżdżę jak jest nie rozgrzany (1600 - 2500), żeby uniknąć tematów o PSJ :P.
Zrób logi dynamiczne wedle instrukcji i wtedy będzie można powiedziec co to...
natash pisze:Czy można za pomocą VCDS'a przetestować Blok Zaworów Elektromagnetycznych
samego zaworu nie ale jak pracuje osprzęt silnika już tak i na tej podstawie da się ocenić czy zawór jest sprawny, a najprosciej wziąc wakuometr i sprawdzić podcisnienie....


CC 1,7CDTI --> VW GOLF V 1,9TDI -->GOLF 6 2.0TDI CR

Obrazek

natash
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: śr lip 27, 2011 22:18

Blok zaworów elektromagnetycznych - jak sprawdzić (N75)

Post autor: natash » pn paź 31, 2011 20:44

Według ostatnich logów (po wymianie turbiny na nówkę sztukę lekko niedoładowuje).

Obrazek



natash
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: śr lip 27, 2011 22:18

Re: Blok zaworów elektromagnetycznych - jak sprawdzić (N75)

Post autor: natash » śr lis 02, 2011 00:08

marmi m pisze:
natash pisze:Czy można za pomocą VCDS'a przetestować Blok Zaworów Elektromagnetycznych
samego zaworu nie ale jak pracuje osprzęt silnika już tak i na tej podstawie da się ocenić czy zawór jest sprawny, a najprosciej wziąc wakuometr i sprawdzić podcisnienie....
Mógłbyś mi to wytłumaczyć bardziej łopatologicznie, bo jestem zielony z mechaniki :bigok:

Będę wdzięczny.



lukas1305
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: pt lis 07, 2008 11:46
Lokalizacja: Gliwice

Re: Blok zaworów elektromagnetycznych - jak sprawdzić (N75)

Post autor: lukas1305 » śr gru 03, 2014 15:35

Witam.
Panowie czy można jakoś dostać sie do środka tego bloku zaworów-poprostu otworzyć jakoś te skrzynke,najprawdopodobniej n75 sie przycina(samochód po diagnozie kol.z forum)czy pozostaje tylko wymiana na inny.



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Blok zaworów elektromagnetycznych - jak sprawdzić (N75)

Post autor: italiano_83 » śr gru 03, 2014 16:12

lukas1305 pisze:Panowie czy można jakoś dostać sie do środka tego bloku zaworów-poprostu otworzyć jakoś te skrzynke,najprawdopodobniej n75 sie przycina(samochód po diagnozie kol.z forum)czy pozostaje tylko wymiana na inny.
Co się dzieje, że chcesz n75 wyjmować, to się praktycznie nie psuje .


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

twromek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 739
Rejestracja: pn maja 21, 2007 18:10
Lokalizacja: Oderwalde
Kontakt:

Blok zaworów elektromagnetycznych - jak sprawdzić (N75)

Post autor: twromek » śr gru 03, 2014 21:29

Kolega z forum który to diagnozował to ja. Wężyki całe, sztanga chodzi jak z fabryki, podciśnienie zmierzone. Auto po delikatnym przegonieniu zaczęło normalniej jeździć, bez notlaufów ale logi nie są idealne. Pozostał tylko zaworek, a na podmianę takiego nie miałem a też czasu na głębsze grzebanie nie było. No nic, trzeba kupić jakąś skrzyneczkę :)



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Blok zaworów elektromagnetycznych - jak sprawdzić (N75)

Post autor: italiano_83 » śr gru 03, 2014 21:39

twromek pisze:sztanga chodzi jak z fabryki
Jak się doładowanie wiesza, to n75 nie koniecznie musi za to odpowiadać szczególnie,że
twromek pisze: Auto po delikatnym przegonieniu zaczęło normalniej jeździć, bez notlaufów
Więc co ma do tego n75 ? Skoro po przegonieniu się poprawiło :bajer: Nie mówię, że nie, ale żebyś się nie zdziwił, że będzie tak samo po zmianie bloku zaworów. Kto analizował logi ?


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

twromek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 739
Rejestracja: pn maja 21, 2007 18:10
Lokalizacja: Oderwalde
Kontakt:

Blok zaworów elektromagnetycznych - jak sprawdzić (N75)

Post autor: twromek » śr gru 03, 2014 23:26

Sztanga była sprawdzana przed przegonieniem. Dziwna sprawa, ale wygląda jakby N75 był zastany i powoli zaczął działać.



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Blok zaworów elektromagnetycznych - jak sprawdzić (N75)

Post autor: italiano_83 » śr gru 03, 2014 23:32

twromek pisze:Sztanga była sprawdzana przed przegonieniem. Dziwna sprawa, ale wygląda jakby N75 był zastany i powoli zaczął działać.
Nie patrz na sztangę bo ona może działać w bs i na zgaszonym silniku ok, a podczas jazdy kierownicę mogą się podwieszać.
Wolno reaguje n75- czyli co doładowanie idzie w górę a wysterowanie n75 stoi w miejscu ?


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

twromek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 739
Rejestracja: pn maja 21, 2007 18:10
Lokalizacja: Oderwalde
Kontakt:

Blok zaworów elektromagnetycznych - jak sprawdzić (N75)

Post autor: twromek » pt gru 05, 2014 19:52

Wysterowanie lekko się zmienia a doładowanie idzie w górę i powoli spada. Za powoli. Swoją drogą wysterowanie ma się nijak do stanu faktycznego jeśli zaworek jest uwalony.



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Blok zaworów elektromagnetycznych - jak sprawdzić (N75)

Post autor: italiano_83 » pt gru 05, 2014 19:58

twromek pisze:jeśli zaworek jest uwalony.
To w ogóle nie działa co się zdarza "nigdy" .Jedynie co może się uszkodzić to gumowy kołnierz i zaworek w sworzniu, co skutkuje nie trzymaniem podciśnienia.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Blok zaworów elektromagnetycznych - jak sprawdzić (N75)

Post autor: Sztomel » sob gru 06, 2014 02:17

Nie byłbym taki pewny co do tego co się dzieje w zintegrowanym zaworze magnetycznym gdyż nigdy takowego ani nie wymieniałem ani nie rozbierałem. W każdym razie szybko wykryłbym czy to jego wina czy nie a swoją drogą musi się ktoś znaleźć kto pierwszy go "rozbierze" i opis zamieści na forum. Nie mam silnika w moim trupie z takim zestawem elektrozaworów ale chętnie bym sprawdził jak go rozebrać i jak naprawić gdyby dotyczyło to mojego grata.
Jak się zdecydujesz to będziesz pionierem na tym forum i jak zamieścisz z tego fotoporadę to zapiszesz się na tym forum na stałe w jego annałach do czasu aż inżynierowie z VW nie wymyślą znów czegoś innego co częściej będzie się psuło !


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 33 gości