szarpanie na niskich obrotach 1.6 sb

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

kkolekk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 200
Rejestracja: sob lis 15, 2008 13:37
Lokalizacja: Namysłów
Kontakt:

szarpanie na niskich obrotach 1.6 sb

Post autor: kkolekk » pt kwie 29, 2011 19:53

wymieniłem tuleje i oring, poduszki silnika i dalej szarpie poprawa jest gdy opóźnię kont wtrysku ale wtedy nie chce palić



Awatar użytkownika
vision
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 15:27
Lokalizacja: warszawa

szarpanie na niskich obrotach 1.6 sb

Post autor: vision » pt kwie 29, 2011 20:19

kkolekk pisze: szarpanie zanika jak opóźnię kont wtrysku ale wtedy bardzo ciężko pali i strasznie kopci znowu jak przyśpiesze to autko chodzi jak złoto tylko szarpie
występuje w pewnych zakresach rpm , jak tak poszukaj głębiej


sprzedam
- silnik AAZ sprawny w całość/części, skrzynia CHA itd VW B3
- kierownica US MK2
- chłodnica oleju /przewody /podstawa z termostatem pod T ( komplet )
- chłodnica oleju wodna + podstawa pod T
- tempomat mechaniczny VW TD/Pb (kompletny )

kkolekk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 200
Rejestracja: sob lis 15, 2008 13:37
Lokalizacja: Namysłów
Kontakt:

szarpanie na niskich obrotach 1.6 sb

Post autor: kkolekk » ndz maja 01, 2011 07:32

co znaczy głębiej napisz dokładniej



Awatar użytkownika
czarnyblack
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 289
Rejestracja: pt lip 04, 2008 23:07
Lokalizacja: Koszalin

szarpanie na niskich obrotach 1.6 sb

Post autor: czarnyblack » wt maja 03, 2011 17:34

A co powiecie na to, ze przyczyna tego szarpania moze byc siłownik od pompy wtryskowej ? Chodzi mi o to http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/333 ... c2363.html" onclick="window.open(this.href);return false;. U mnie jest zalozony ponoc od astry, bo bylo podejrzenie ze daltego drga pedal gazu, a mial wibracje, dlatego bo pompa wtryskowa byla nieprzykrecona.
Ostatnio zmieniony wt maja 03, 2011 21:46 przez czarnyblack, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Krystian GTD
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 170
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 21:37
Lokalizacja: Gdańsk

szarpanie na niskich obrotach 1.6 sb

Post autor: Krystian GTD » wt maja 03, 2011 19:43

Siema. Dla tych którzy są samodzielnie wymienić tulejkę ośki gazu. Operacja jest bardzo prosta. Do wymiany oring + nowa tulejka (miedziana) ośki przyśpieszacza i oczywiście nowa uszczelka pod głowiczkę pompy wtryskowej. Najlepiej kupić zestaw naprawczy pompy wtryskowej Bosch. Czas naprawy ok 3h (bardzo wolny uważnym tempem).
1. Ściągasz linkę przyśpieszacza
2. Z tyłu pompy odkręcasz wahadło od regulacji dokładnych obrotów biegu jałowego (można też ostrożnie wypiąć dźwigienkę).
3. Odkręcasz przewód powrotny ON z pompy wtryskowej (klucz 17).
4. Demontujesz wspornik linki przyśpieszacza (ten czarny, przykręcony na 2 imbusy)
5. Wypinasz wtyczkę z elektrozaworu.
6. Odpinasz przewód podciśnienia LDA.
7. Wykręcasz z boku pompy (prawa strona) na głowiczce regulacje wydatku szczątkowego (klucz 10 i płaski śrubokręt).
8. Odkręcasz dźwignie ze sprężynami - uważaj sprężyny są bardzo mocno naciągnięte (podczas demontażu należy zapamiętać znaki na wielowypuście- żeby potem wiedzieć jak to złożyć do kupy, najlepiej zrobić sobie fotki).
9. Wykręć regulacje dawki paliwa (ułatwi to założenie głowiczki)
10. Odkręć wahadełko z przodu pompy (klucz 10) jak tego nie odkręcisz to podczas demontażu głowiczki uszkodzisz dźwigienkę ze sprężynkami (wewnątrz pompy).
11. Odkręć siłownik (ten czarny amortyzatorek).
12. Demontujesz głowiczkę pompy 4 śruby (klucz imbus, ciężko odkręcić jedną śrubę z prawej strony - najlepiej dogiąć sobie klucz imbusowy), podczas demontażu ostrożnie podnoś glowiczkę i uważaj na sprężynkę (wewnątrz pompy od naciągu wahadełka)- należy ją odpiąć.
13. Tulejkę starą wybijasz młotkiem a nową najlepiej jest wciągnąć za pomocą śruby, podkładek i nasadki (wyższej niż tulejka).
14. Zakładasz nowy oring na ośkę i nową uszczelkę głowiczki pompy.
15. Składasz wszystko w odwrotnej kolejności.
Ogólnie musisz robić wszystko bardzo uważnie i pamiętaj żeby nic nie wpadło do pompy wtryskowej (uważaj na tą małą sprężynkę).
Po montażu oczywiście należy wyregulować dawkę paliwa, wydatek resztkowy i obroty biegu jałowego.
viewtopic.php?t=101123&postdays=0&postorder=asc&start=0
Pozdro



Awatar użytkownika
czarnyblack
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 289
Rejestracja: pt lip 04, 2008 23:07
Lokalizacja: Koszalin

szarpanie na niskich obrotach 1.6 sb

Post autor: czarnyblack » czw gru 22, 2011 14:51

Ostatnio zauwazylem cos takiego, ze bedac na postoju i bardzo delikatnie zwiekszajac obroty silnika, od 1250 do 2000 nastepuje gwaltowny skok, nie da sie plynnie przejsc od poczatku do konca tego zakresu. Zamieszczam filmik, ktory obrazuje to, o co mi chodzi. Tutaj mozna szukac przyczyny szarpania? Dodam, ze wlasnie mniej wiecej w polowie tego zakresu obrotow nastepuje szarpanie.

" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
ja4rqu
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 635
Rejestracja: czw kwie 22, 2010 15:14
Lokalizacja: Okolice Przemyśla

szarpanie na niskich obrotach 1.6 sb

Post autor: ja4rqu » czw gru 22, 2011 15:30

a próbowałeś zmniejszyć dawkę? może w tym tkwi problem.

Z innej beczki u mnie po wymianie końcówek przy około od 1100 do 1250 obrotów silnik chodzi nierówno,tak jakby "podskakiwał" powyżej i poniżej tego zakresu jest ok. Problem z wtryskami?



Awatar użytkownika
czarnyblack
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 289
Rejestracja: pt lip 04, 2008 23:07
Lokalizacja: Koszalin

szarpanie na niskich obrotach 1.6 sb

Post autor: czarnyblack » czw gru 22, 2011 15:54

Dawki nikt nie ruszal, jest fabryczna to ja tez na razie ruszal tego nie bede.



arwam

szarpanie na niskich obrotach 1.6 sb

Post autor: arwam » czw gru 22, 2011 15:56

problem twki nie w dawce a tylko w układzie sprężynek na governorze. nie robiłeś go i po tym się problem nie pojawił?


ja4rqu pisze:Z innej beczki u mnie po wymianie końcówek przy około od 1100 do 1250 obrotów silnik chodzi nierówno,tak jakby "podskakiwał" powyżej i poniżej tego zakresu jest ok. Problem z wtryskami?

w zasadzie sam sobie odpowiedziałeś.



Awatar użytkownika
czarnyblack
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 289
Rejestracja: pt lip 04, 2008 23:07
Lokalizacja: Koszalin

szarpanie na niskich obrotach 1.6 sb

Post autor: czarnyblack » czw gru 22, 2011 17:17

Silnik totalna seria, nic niedłubane.



Awatar użytkownika
czarnyblack
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 289
Rejestracja: pt lip 04, 2008 23:07
Lokalizacja: Koszalin

szarpanie na niskich obrotach 1.6 sb

Post autor: czarnyblack » wt sty 31, 2012 12:58

A może spróbować ustawić wydatek resztkowy? W którą stronę go kręcić?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 64 gości