kompletna dwumasa i COŚ JESZCZE

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

asko78
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: śr mar 19, 2008 19:38
Lokalizacja: Miastko/Koszalin

kompletna dwumasa i COŚ JESZCZE

Post autor: asko78 » czw sty 20, 2011 21:23

Vw Bora Variant 2003r. ASZ przeb. 249tkm. Lada dzień (w końcu :hmm: ) mam zamiar wymienić komplet, tzn. koło dwumasowe, sprzęgło, docisk i łożysko firmy Sachs ale mam jeszcze 2 pytania aby z czystym sumieniem zlecić ten długo oczekiwany zabieg:
1. czy oprócz kpl. DM warto wymienić jescze coś przy okazji np jakieś śruby łączące czy może jakieś uszczelniacze, cokolwiek co ma związek z tą wymianą?
2. czy zastosować klasyczne DM typowaną do ASZ / ARL (bo to chyba jedna i ta sama), czy może jednak zastosować DM od sharan BTB i jaki to może mieć wpływ na cokolwiek?
- dodam iż noszę się z zamiarem zrobienia jakiegoś delikatnego moda :satan:



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

kompletna dwumasa i COŚ JESZCZE

Post autor: italiano_83 » ndz sty 23, 2011 19:49

Jeśli chodzi o komplet dwumasowe koło zamachowe tarcza docisk i w twoim przypadku łożysko oporowe zintegrowane z wysprzęglikiem hydraulicznym to zazwyczaj w zestawie są nowe śruby mocowania do wału i "smar" . I raczej to wszystko śrub mocujących skrzyni nie ma co wymieniać chyba że się jakaś urwie poduszki i łapy pod skrzynią tak samo, choć w instrukcjach podają co by to wymieniać, ale kto to robi :chytry:
Dwumasa od AZS/ARL jest mocna lekkie mody zniesie, a od sharana jest najmocniejsza ale też swoje kosztuje/ kwestia gustu jak masz kasę to możesz wymieniać tylko zastanów się czy warto.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
bikerxc
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 174
Rejestracja: pt lis 26, 2010 19:37

Re: kompletna dwumasa i COŚ JESZCZE

Post autor: bikerxc » sob sty 29, 2011 10:43

Hi. Nie będę zaśmiecał kolejnym tematem więc napiszę tutaj. Czy jest możliwość umycia/przepłukania sprzęgła bez ściągania skrzyni? (golf 3 1.9td) Miałem śmieszną historię na skutek czego mam olej na sprzęgle a za bardzo nie mam kiedy się za to zabrać(kwestia zgadania się z kolegą a serwis to pewnie >100 będzie) żeby ściągać skrzynie. Jazda z naoliwionym sprzęgłem nie należy do przyjemnych, powyżej 60km/h to już trzeba przyśpieszać spokojnie. Nie można np. przez odpowietrznik płukać roztworem wody z płynem do czyszczenia tarcz hamulcowych? Coś to ogólnie da? Czy tarcza nie została zbeszczeszczona przez olej?



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

kompletna dwumasa i COŚ JESZCZE

Post autor: italiano_83 » sob sty 29, 2011 11:24

Tarcza to własnie największy problem, gdyż okładziny cierne są zrobione z materiału który absorbuje olej, a nasączone okładziny zaczną się przypalać i będziesz łapał non stop uślizg, aż wierzchnia warstwa się przypali. Pamiętaj, że sprzęgło jest "zabudowane" więc wypłukanie oleju będzie bardzo utrudnione a masz jedynie do dyspozycji korek w skrzyni i otwór po rozruszniku jeśli go wymontujesz.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
bikerxc
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 174
Rejestracja: pt lis 26, 2010 19:37

Re: kompletna dwumasa i COŚ JESZCZE

Post autor: bikerxc » sob sty 29, 2011 11:56

ale czy jest to możliwe żeby je wypłukać bez demontażu?



arturo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 314
Rejestracja: pn mar 26, 2007 01:11
Lokalizacja: Podlaskie
Kontakt:

kompletna dwumasa i COŚ JESZCZE

Post autor: arturo » ndz sty 30, 2011 18:59

Płukanie nic nie da, trzeba wymienić tarczę.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 60 gości