Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
pawlo093
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: ndz mar 02, 2014 13:25
Lokalizacja: Suwałki

Re: Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: pawlo093 » czw mar 13, 2014 21:29

eFIeLiPeO pisze:jak slyszysz czy czy czy :D to sprawdz przewody od zaworka do turbo... ja mialem tak jak ty- 120 i koniec brak turbo- wina- wypiety wezyk przy zaworze n75
Przewody są podpięte tak jak trzeba. Nie widać zeby był któryś przetarty ale moze wymienie je dla pewności. A z tym syczeniem to nie jest tak ze poprostu jest za duze ciśnienie i gdzies ulatuje? ( nie wiem sie cofa czy jak? to wogóle jest mozliwe??)


Moja Borka ;) http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=542127

Kupie:
Rączki klamek zewnętrznych kolor LB7Z

krzyho1987
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: sob sie 08, 2009 00:09
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Odp: Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie ty

Post autor: krzyho1987 » pt mar 14, 2014 15:22

Przy wymianie gruchy powinienes byl sprawdzic kierownice. Temu szarpie bo sie przycinaja. Sprawdz czy chodzi kciukiem.

Wysyłane z mojego GT-S6500D za pomocą Tapatalk 2


Golf IV 1.9 TDI HIGHLINE AHF 98'
Golf III 1.9TD 93' BYł
Trabant Polo Kombi 1.1 91' BYł
Co nowszy to więcej do roboty:)

Awatar użytkownika
pawlo093
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: ndz mar 02, 2014 13:25
Lokalizacja: Suwałki

Re: Odp: Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie ty

Post autor: pawlo093 » pt mar 14, 2014 16:02

krzyho1987 pisze:Przy wymianie gruchy powinienes byl sprawdzic kierownice. Temu szarpie bo sie przycinaja. Sprawdz czy chodzi kciukiem.
kierownice sprawdzałem ja zdjąłem gruszkę w dół idze lekko w góre idze troche lekko sie przytnie i idze dalej. Moze rzeczywiście to kierownice. Zasysałem powietrze do gruszki strzykawką i chodzi normalnie.

Jak mam jednak zapieczone te kierownice w turbo to lepiej tylko je wyczyścić czy wogóle dac tubro do regeneracji?? Nie wiem czy to prawda ale słyszałem ze lepiej dać do regeneracji bo czyszczenie pomoże tylko na jakiś czas. Co wy o tym myślicie? Co robić dać czyszczenia czy regeneracji??


Moja Borka ;) http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=542127

Kupie:
Rączki klamek zewnętrznych kolor LB7Z

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: italiano_83 » śr mar 19, 2014 20:28

pawlo093 Czy Tobie chce się Wisłę kijem zawraca :bajer: Wystarczy chwilę poczytać ten temat :chytry:
95% to podwieszające się kierownice, chodzą z przycięciem to czego jeszcze trzeba Ci więcej ? Turbo na stół i czyścić i tyle w temacie.
Dwa regeneracja - po co się pytam ? Za dużo kasy w portfelu, nie ma problemu na pw podeślę Tobie numer mojego konta bankowego wpłacaj nadwyżki.
I nie pisz posta pod postem od tego jest opcja edycji przy poście, aby uzupełniać wątek.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
pawlo093
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: ndz mar 02, 2014 13:25
Lokalizacja: Suwałki

Re: Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: pawlo093 » śr mar 19, 2014 20:40

italiano_83 pisze:pawlo093 Czy Tobie chce się Wisłę kijem zawraca :bajer: Wystarczy chwilę poczytać ten temat :chytry:
95% to podwieszające się kierownice, chodzą z przycięciem to czego jeszcze trzeba Ci więcej ? Turbo na stół i czyścić i tyle w temacie.
Dwa regeneracja - po co się pytam ? Za dużo kasy w portfelu, nie ma problemu na pw podeślę Tobie numer mojego konta bankowego wpłacaj nadwyżki.
I nie pisz posta pod postem od tego jest opcja edycji przy poście, aby uzupełniać wątek.
ok sorki jestem nowy na forum i jeszcze nie ogarniam :banghead: a co to odp to dzieki, prostu na innym forum wyczytałem ze czyszczenie to strata czasu i lepiej odrazu regenerować :jezor:


Moja Borka ;) http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=542127

Kupie:
Rączki klamek zewnętrznych kolor LB7Z

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: italiano_83 » śr mar 19, 2014 20:52

Jak chcesz regeneruj, tylko potem nie zakładaj tematu i nie pytaj dlaczego turbo z dołu nie wstaje jak wcześniej i inne takie, bo tak się kończy większość regeneracji turbosprężarek. Kierownice zawalone nagarem, to się podwieszają, rozebrać wyczyścić, jak są rysy na bieżni wypolerować, jak są wżery tak samo, lekko liznąć kierownice papierkiem ściernym od dołu tam gdzie haczyły i tyle w temacie.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
pawlo093
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: ndz mar 02, 2014 13:25
Lokalizacja: Suwałki

Re: Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: pawlo093 » śr mar 19, 2014 21:11

italiano_83 pisze:Jak chcesz regeneruj, tylko potem nie zakładaj tematu i nie pytaj dlaczego turbo z dołu nie wstaje jak wcześniej i inne takie, bo tak się kończy większość regeneracji turbosprężarek. Kierownice zawalone nagarem, to się podwieszają, rozebrać wyczyścić, jak są rysy na bieżni wypolerować, jak są wżery tak samo, lekko liznąć kierownice papierkiem ściernym od dołu tam gdzie haczyły i tyle w temacie.
Po tym czyszczeniu i wypolerowaniu nie powinno już się zapiekać przez dłuższy czas tak?? Oczywiście nie będzie jezdzone jak emeryt :jezor:


Moja Borka ;) http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=542127

Kupie:
Rączki klamek zewnętrznych kolor LB7Z

Awatar użytkownika
bieniek1984
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 959
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 13:28
Lokalizacja: elblag
Kontakt:

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: bieniek1984 » sob mar 22, 2014 20:12

Witam mam silnik ALH Golf 4 problem z gruszką zassie ją i już nie puszcza po ostrym dodaniu gazu. Jak ja rąką pociągnę chodzi i pracuje płynnie.
Podpowie ktoś może jaka gruszkę kupić ? jakiej firmy jakiś zamiennik ?
p.s przeczytałem wszystkie strony :)


jest Golf 4 ALH + jednomas + 0.260+ gtb2056v + fmic+ chip
jest wsk 125
był Golf 2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... ieniek1984" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: italiano_83 » sob mar 22, 2014 20:22

GARETT-a 434855-0015


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
bieniek1984
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 959
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 13:28
Lokalizacja: elblag
Kontakt:

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: bieniek1984 » śr mar 26, 2014 20:10

italiano_83, gruszka dobra problem zapieczone łopaty mam nadzieję że dobrze udało mi się to zrobić wszytko z mechanikiem bo bym nie chciał zaraz zakładać tematu o wymianie turbo. Trzymacie kciuki chłopaki


jest Golf 4 ALH + jednomas + 0.260+ gtb2056v + fmic+ chip
jest wsk 125
był Golf 2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... ieniek1984" onclick="window.open(this.href);return false;

korizon
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: czw mar 27, 2014 16:52

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: korizon » czw mar 27, 2014 17:53

Witam serdecznie. Od jakiegoś czasu samochód łapie mi notlaufy i zauważyłem nieznaczny spadek mocy.

Błędy z Vaga: 01262 i 0519.

Czy problemu szukać w zaworku n75 czy nastawić się na większe koszta np. czyszczenie turbo? Silnik to 1.9afn seat cordoba 99r.
pozdrawiam Korizon



stivi6
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: ndz mar 30, 2014 18:27

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: stivi6 » ndz mar 30, 2014 21:49

Witam wszystkich Forumowiczów.
Szukałem postów dotyczących mojego problemy ale (chyba) nie znalazłem, więc proszę o wyrozumiałość :-) .
Mój problem dotyczy w/w tematu czyli tzw. NOTLAUF
Stałem się szczęśliwym posiadaczem Golfa MK3 1.9TD silnik AAZ (czyli 75KM).
Otóż mój problem pokrywa się z opisami Forumowiczów tzn. Ograniczona moc!! Wiem że to nie wyścigówka :-) ale powyżej 120 km/h ogranicza moc, a do tej 120-ki też ciężko to rozbujać.
Także strach brać się za jakikolwiek manewr wyprzedzania :-( .Samochód nie kopci w ogóle na czarno czy siwo ani inny kolor :D .
Przeczytawszy zazębiające się objawy Forumowiczów z moimi. Myślę że to jak nic N75 lub N18, pozamieniam zaworki i wyjdzie w praniu :chytry: . Ewentualnie postąpię zgodnie z opisami reanimacji N75 wg. fenomenalnego foto-opisu :D .
Idę do maszyny, dźwigam machę i :shock: . Brak N75 i N18, za to mam trzy sztuki MT2 ( dwie sztuki obok filtru a trzeci na podszybiu).

Obrazek
Próbowałem też znaleść drugiego częstego winowajcę czyli przepływomierz powietrza i znów :shock: BRAK. Zwykle się znajduje na wylocie obudowy filtru powietrza.
Zrezygnowany wymieniłem przewody podciśnieniowe modląc się że pomoże [-o< ,ale nic nie pomogło :-( .
Zajrzałem do turbiny przez otwór wlotu powietrza i :shock: łopaty jak nówka
Obrazek
Sztanga przy turbo odpowiadający za geometrię łopatek pracuje, sprawdzałem ręką a nie wiem jak podczas jazdy.
Tak jak wcześniej wspomniałem samochód w ogóle nie kopci bo wtedy doszukiwałbym się problemów w układzie zasilania. Znalazłem też uszkodzony (chyba) jakiś czujnik w pompie odpowiadający chyba tylko Bóg wie za co. Załączam foto:Obrazek
Proszę pomóżcie [-o<
Można też oczywiście oddać samochód do mechanika ale nie ma tej satysfakcji :D
Z góry dziękuję za pomoc.



Awatar użytkownika
bieniek1984
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 959
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 13:28
Lokalizacja: elblag
Kontakt:

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: bieniek1984 » pn mar 31, 2014 08:26

stivi6, a jaką masz pompę wtryskową kolego bo aaz jak dobrze pamiętam w zależności od pompy ma sterowanie z czapki


jest Golf 4 ALH + jednomas + 0.260+ gtb2056v + fmic+ chip
jest wsk 125
był Golf 2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... ieniek1984" onclick="window.open(this.href);return false;

stivi6
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: ndz mar 30, 2014 18:27

Temat o notlaufie,czyli problemy z turbiną i nie tylko

Post autor: stivi6 » pn mar 31, 2014 19:19

Witaj Bieniek 1984
Jaką mam pompę powiem szczerze że nie wiem ale wrzucę fotki.
A jeśli jest sterowanie z pompy to masz jakieś pomysły co do zamulenia tego silnika?
z góry dziękiObrazek
Obrazek



Zablokowany

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości