Strona 433 z 444

Re: Jaki olej?

: pn lut 18, 2019 21:26
autor: fryy
od 2 tyg mam Golfa VI z 2011 r. 1.6 Diesel 105KM, przebieg wskazuje 190 tys. Auto osobiście sprowadziłem z DE. Pierwsze autko - oczko w głowie :)
Chce zmienić olej silnikowy oraz filtr. Rocznie robię 12-15 tyś km i co roku zmieniam olej chyba że szybciej zrobię te 15 tyś km. Jazda miejska do pracy - 10km w jedną stronę, spokojna jazda bo silnik nie zdąży się nawet dobrze rozgrzać. Weekendami trasa 150km w jedną stronę lub 300km w jedną stronę, zależy gdzie jedziemy, czasami nigdzie nie jedziemy :) ale w każde święta robimy objazdówkę po rodzinie to trasa prawie 300km w jedną stronę jest robiona :) Nogę mam lekką, nie jeżdżę szybko. Trasa 110-120 sobie lecę i "podziwiam krajobraz" :)
Wyczytałem, że olej musi być 507 00, dobrze wyczytałem? :) Bo mam DPF'a.
Z uwagi na to, że to swojego motocykla leje Motula 7100 i jestem bardzo zadowolony chce do Golfa wlać też Motula. Tu pojawia się pytanie, jaki dokładnie?
Czy Motul Specific 504 00 / 507 00 5W30 5L będzie pasował do mojego silnika? Widzę w specyfikacji oleju, że to jakaś cudowna mieszanka 504 / 507. Mogę bezpiecznie lać?
Jakiej firmy kupić filtr oleju?
Przy okazji zapytam:
chce przy okazji zmienić też filtr paliwa. Jaki kupić filtr paliwa? Oryginalny z ASO czy może być jakiś zamiennik? Wolę dołożyć do lepszych części niż później bawić się w ponowne wizyty w serwisie.

Re: Jaki olej?

: wt lut 19, 2019 07:07
autor: herbu
fryy pisze:
pn lut 18, 2019 21:26
od 2 tyg mam Golfa VI z 2011 r. 1.6 Diesel 105KM, przebieg wskazuje 190 tys. Auto osobiście sprowadziłem z DE. Pierwsze autko - oczko w głowie :)
Chce zmienić olej silnikowy oraz filtr. Rocznie robię 12-15 tyś km i co roku zmieniam olej chyba że szybciej zrobię te 15 tyś km. Jazda miejska do pracy - 10km w jedną stronę, spokojna jazda bo silnik nie zdąży się nawet dobrze rozgrzać. Weekendami trasa 150km w jedną stronę lub 300km w jedną stronę, zależy gdzie jedziemy, czasami nigdzie nie jedziemy :) ale w każde święta robimy objazdówkę po rodzinie to trasa prawie 300km w jedną stronę jest robiona :) Nogę mam lekką, nie jeżdżę szybko. Trasa 110-120 sobie lecę i "podziwiam krajobraz" :)
Wyczytałem, że olej musi być 507 00, dobrze wyczytałem? :) Bo mam DPF'a.
Z uwagi na to, że to swojego motocykla leje Motula 7100 i jestem bardzo zadowolony chce do Golfa wlać też Motula. Tu pojawia się pytanie, jaki dokładnie?
Czy Motul Specific 504 00 / 507 00 5W30 5L będzie pasował do mojego silnika? Widzę w specyfikacji oleju, że to jakaś cudowna mieszanka 504 / 507. Mogę bezpiecznie lać?
Jakiej firmy kupić filtr oleju?
Przy okazji zapytam:
chce przy okazji zmienić też filtr paliwa. Jaki kupić filtr paliwa? Oryginalny z ASO czy może być jakiś zamiennik? Wolę dołożyć do lepszych części niż później bawić się w ponowne wizyty w serwisie.
Olej może być, wszak ten silnik, to żaden cud techniki, żeby lać olej ze złotem. Wszystko co spełnia normę możesz lać, choć wiadomo, że lepiej dopłacić kilka zł i kupić coś (teoretycznie) lepszego i spokojniej spać :)
Co do filtrów, to ja polecam MANN - górna półka, jeżdżę na nich od lat i nigdy się nie zawiodłem. Na tym nie oszczędzaj. Choć i inne się sprawdzą (Bosch, Knecht, czy Filtron)

Re: Jaki olej?

: wt lut 19, 2019 12:05
autor: doggie
fryy pisze:
pn lut 18, 2019 21:26
od 2 tyg mam Golfa VI z 2011 r. 1.6 Diesel 105KM, przebieg wskazuje 190 tys. / ....../
Czy Motul Specific 504 00 / 507 00 5W30 5L będzie pasował do mojego silnika? Widzę w specyfikacji oleju, że to jakaś cudowna mieszanka 504 / 507.
a po co chcesz lać 507.00? Stosujesz wydłużony interwał long life? Jeśli masz DPF, stosujesz interwał stały 1rok lub 15 tys km to twój olej ma mieć specyfikację ACEA C3 ale nie musi to być 507.00 a nawet lepiej jeśli nie jest. Oleje 5W40 ACEA C3 jak Liqui Moly Top-Tec 4100, Ravenol VPD, Orlen Platinum MaxExpert, Amsoil European Car Formula 5w40 Improved ESP

Re: Jaki olej?

: śr lut 20, 2019 15:11
autor: rolmik
w sieci znalazłem coś takiego może to pomoże przy wyborze konkretnego oleju do silnika
Specyfikacje olejowe grupy VAG
VW 500 00 - Oleje do silników produkowanych do 08.1999r. Stosowane w silnikach benzynowych i wolnossących dieslach (wyjątek: odrębna specyfikacja).
Lepkość : SAE 5W-40, 10W-40 lub 20W-40
VW 501 01 - Oleje używany w silnikach benzynowych i wolnossących dieslach.
Lepkość: SAE 10W-40, 15W-40 lub 20W-40
VW 502 00 - Oleje używane tylko w silnikach benzynowych z rekomendacją: dla pracujących w uciążliwych warunkach. (Oprócz LongLife)
Lepkość: SAE 0W-40, 5W-40 lub 10W-40
VW 503 00 - Oleje do silników benzynowych o wydłużonych przeglądach (LongLife: 30 000 km, 2 lata).
Lepkość: SAE 0W-30
VW 503 01 - Oleje do silników benzynowych z turbiną, także tych o wydłużonych przeglądach (LongLife: 30 000 km, 2 lata).
Lepkość: 0W-30
VW 504 00 - Oleje z normą olejową do silników benzynowych FSI i serwisem o wydłużonych przeglądach (LongLife: 30 000 km, 2 lata).
Lepkość:
VW 505 00 - Oleje do silników diesla z turbo i bez. Wyprodukowanych do 08.1999 - bez pompo-wtrysków!
Lepkość: 0W-40, 5W-40, 10W-40
VW 505 01 - Oleje przeznaczony do silników diesla z pompo-wtryskami (Pumpe-Duse, PD), które nie mają wydłużonego przeglądu (LongLife)
Lepkość: SAE 5W-40
VW 506 00 - Oleje przeznaczone do silników diesla bez pompo-wtrysków, z serwisem o wydłużonych przeglądach (LongLife: 30 000 km, 2 lata).
Lepkość: SAE 0W-30
VW 506 01 - Oleje do silników diesla z pompo-wtryskami, z serwisem o wydłużonych przeglądach (LongLife: 30 000 km, 2 lata).
Lepkość: SAE 0W-30
po 2 najlepiej wejść na str producenta oleju tam masz wyszukiwarkę i po wpisaniu podstawowych danych
VW 507 00 - Oleje do silników diesla z filtrem cząstek stałych (DPF) oraz serwisem o wydłużonych przeglądach (LongLife: 30 000 km, 2 lata).
@FRYY 2 minuty i wykluło mi coś takiego dla twojego silnika Produkty : 8100 X-clean+ 5W30 Specific 504 00 507 00 5W30

Re: Jaki olej?

: śr lut 20, 2019 17:34
autor: doggie
rolmik pisze:
śr lut 20, 2019 15:11

@FRYY 2 minuty i wykluło mi coś takiego dla twojego silnika Produkty : 8100 X-clean+ 5W30 Specific 504 00 507 00 5W30
to błąd, nie czytałeś tego co napisałem wyżej. Każda wyszukiwarka typu "dobierz olej" wskaże ci 5W30 507.00 ale tym nie należy się sugerować. Podstawowa rzecz to taka, że zastosowany olej ma posiadać specyfikację ACEA C3 i nie musi to być 507.00 5W30

Re: Jaki olej?

: śr lut 20, 2019 18:16
autor: luckyboy
Zawsze spuszczanie nad olejami jakby do sałatki szły Obrazek Jak kupujecie Kujawski do smażenia to też normy sprawdzacie? Longlife to dobry do frytek, można usmażyć kilka razy na tym samym. W barach na nich znają się 🤣

Re: Jaki olej?

: śr lut 20, 2019 18:42
autor: doggie
luckyboy pisze:
śr lut 20, 2019 18:16
Jak kupujecie Kujawski do smażenia to też normy sprawdzacie?
oczywiście, dlatego kupuję właśnie Kujawski a nie Wyborny z Biedronki :D

Re: Jaki olej?

: śr lut 20, 2019 18:45
autor: fryy
zgodnie z serwisówką - z DPF ma być 507 00 więc kupiłem Motul Specitic 5W30 504 00 / 507 00 - dużo ludzi go polecało, to kupiłem. Ma specyfikację ACEA C3. Używam Motula w swoim motocyklu i jestem zadowolony z pracy silnika :)
Wszystkie filtry MANN - oleju, paliwa, powietrza i kabinowy :)

Olej całe życie zmieniam co 10-12 tyś km i tak też będę robił w golfie.

Re: Jaki olej?

: śr lut 20, 2019 18:59
autor: doggie
fryy pisze:
śr lut 20, 2019 18:45
zgodnie z serwisówką - z DPF ma być 507 00
W obecnych czasach w serwisówkach piszą brednie. Dzisiejsze nieskopopiołowe oleje nadają się do sałatek i surówek dla ekoterrorystów a nie do silników i to wysilonych. Nigdy nie leję i nie lałem do moich aut z DPFolejów low saps 5W30 507.00. Ludzie pracujący w ASO mają klapki na oczach i kaganiec założony właśnie przez serwisówki, nie potrafią samodzielnie myśleć. Np. w przypadku złej pracy geometrii turbosprężarki nie wyczyszczą ci jej bo serwisówka tego nie przewiduje tylko wymienią ci całe turbo za grube tysiące a wystarczy czyszczenie za 250 zł
fryy pisze:
śr lut 20, 2019 18:45
Olej całe życie zmieniam co 10-12 tyś km i tak też będę robił w golfie.
to po co lać 507.00? Skoro nie stosujesz interwału long life to dla silnika lepszy jest 5W40 ACEA C3 a przy okazji tańszy

kolejna rzecz - nie stosując interwału long life można stosować olej ze specyfikacją 505.00/505.01 ACEA C3

rozrząd będziesz też wymieniał po 210 tys km bo tak przewiduje serwisówka?

Re: Jaki olej?

: śr lut 20, 2019 19:57
autor: spoon793
to wg tego co czytam nie powinienem wlewać Total Quartz INEO ECS 5w-30 (taki mi został po poprzednim aucie) bo nie ma ACEA C3 a jedynie C2
czy się nie mylę? proszę o wyprostowanie

Wysłane z mojego COL-L29 przy użyciu Tapatalka


Re: Jaki olej?

: śr lut 20, 2019 20:14
autor: fryy
doggie pisze:
śr lut 20, 2019 18:59
fryy pisze:
śr lut 20, 2019 18:45
zgodnie z serwisówką - z DPF ma być 507 00
W obecnych czasach w serwisówkach piszą brednie. Dzisiejsze nieskopopiołowe oleje nadają się do sałatek i surówek dla ekoterrorystów a nie do silników i to wysilonych. Nigdy nie leję i nie lałem do moich aut z DPFolejów low saps 5W30 507.00. Ludzie pracujący w ASO mają klapki na oczach i kaganiec założony właśnie przez serwisówki, nie potrafią samodzielnie myśleć. Np. w przypadku złej pracy geometrii turbosprężarki nie wyczyszczą ci jej bo serwisówka tego nie przewiduje tylko wymienią ci całe turbo za grube tysiące a wystarczy czyszczenie za 250 zł
fryy pisze:
śr lut 20, 2019 18:45
Olej całe życie zmieniam co 10-12 tyś km i tak też będę robił w golfie.
to po co lać 507.00? Skoro nie stosujesz interwału long life to dla silnika lepszy jest 5W40 ACEA C3 a przy okazji tańszy

kolejna rzecz - nie stosując interwału long life można stosować olej ze specyfikacją 505.00/505.01 ACEA C3

rozrząd będziesz też wymieniał po 210 tys km bo tak przewiduje serwisówka?
a co się stanie jak wleje ten olej co kupiłem MOTUL SPECYFIC 5W30 504 00 / 507 00 i zmienię go po 12-15 tysiącach km ? Nie będę czekać 2 lata / 30 tyś.
Co się stanie jak zmienię go po 12/15 tyś normalnego użytkowania samochodu, codziennie do pracy 10km w jedną stronę, weekend trasa.
Chyba nic się nie stanie prawda? :)

Re: Jaki olej?

: śr lut 20, 2019 20:35
autor: Barton_
doggie pisze:
śr lut 20, 2019 18:59
kolejna rzecz - nie stosując interwału long life można stosować olej ze specyfikacją 505.00/505.01 ACEA C3
rozrząd będziesz też wymieniał po 210 tys km bo tak przewiduje serwisówka?
Cały ten program long life to głupota i to gruba. Olej należy wymieniać max co 15 kkm. W sytuacji krótkich przebiegów / licznych zimnych rozruchów i ciężkich warunków pracy (góry, przyczepa, pałowanie na autostradzie itd) należy interwał skracać do 12, 10 a nawet 6-7 kkm.
Lepiej wymieniać ciut za często niż raz wymienić za późno narażając się na wydatek liczony w grube tysiące.
Koszt wymiany oleju jest nieporównanie mniejszy niż cena zestawu dla miłośników LL - remont, laweta, zmarnowany czas, hotel, nerwy i nieudany urlop.
Przez całe życie auta wyda się na wymiany oleju mniej niż kosztuje ww zestaw. Oszczędności z przedłużania przebiegów bez wymiany oleju są znikome i pozorne.

LL wymyślono po to, by samochód wydawał się super ekonomiczny i bezobsługowy. W efekcie Kowalski wróci szybciej kupić kolejny po zamordowaniu posiadanego auta.

Re: Jaki olej?

: śr lut 20, 2019 22:00
autor: doggie
fryy pisze:
śr lut 20, 2019 20:14

Chyba nic się nie stanie prawda? :)
pewnie że nic się nie stanie. Wlejesz zamiast oleju silnikowego oleju napędowego to też nic się nie stanie, wlejesz mineralnego 15W40 Lotosa przynajmniej na krótką metę też się nic nie stanie ale weź pod uwagę przebiegi rzędu 200, 300, 400 tys km a wówczas wyjdzie "szydło z worka"

Re: Jaki olej?

: śr lut 20, 2019 22:04
autor: doggie
Barton_ pisze:
śr lut 20, 2019 20:35

Cały ten program long life to głupota i to gruba. /.../ Oszczędności z przedłużania przebiegów bez wymiany oleju są znikome i pozorne.
dokładnie tak, czysty marketing nie mający nic wspólnego z jakością

5w30 jest w ekologicznej specyfikacji VW 507.00 przeznaczonej głównie dla interwałów long life, ma obniżoną popiołwość, a co za tym idzie niższą zawartość dodatków ZDDP, które mają bdb właściwości przeciwzatarciowe i jak pokazuje praktyka ma to destrukcyjny wpłuwa na panewki, gładzie cylindryczne itp... Niestety każdy ACE C3 ma kiepskie właściwości i mniej dodatków przeciwzatarciowych ale z dwojga złego nawet jeśli chodzi o silniki CR wolę 5W40 505.01 przynajmniej gwarantuje większą ochronę wałka rozrządu a przy DPF ACEA C3 niestety musi być