Jaki olej?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

fryy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: ndz lut 17, 2019 20:05

Re: Jaki olej?

Post autor: fryy » pn lut 18, 2019 21:26

od 2 tyg mam Golfa VI z 2011 r. 1.6 Diesel 105KM, przebieg wskazuje 190 tys. Auto osobiście sprowadziłem z DE. Pierwsze autko - oczko w głowie :)
Chce zmienić olej silnikowy oraz filtr. Rocznie robię 12-15 tyś km i co roku zmieniam olej chyba że szybciej zrobię te 15 tyś km. Jazda miejska do pracy - 10km w jedną stronę, spokojna jazda bo silnik nie zdąży się nawet dobrze rozgrzać. Weekendami trasa 150km w jedną stronę lub 300km w jedną stronę, zależy gdzie jedziemy, czasami nigdzie nie jedziemy :) ale w każde święta robimy objazdówkę po rodzinie to trasa prawie 300km w jedną stronę jest robiona :) Nogę mam lekką, nie jeżdżę szybko. Trasa 110-120 sobie lecę i "podziwiam krajobraz" :)
Wyczytałem, że olej musi być 507 00, dobrze wyczytałem? :) Bo mam DPF'a.
Z uwagi na to, że to swojego motocykla leje Motula 7100 i jestem bardzo zadowolony chce do Golfa wlać też Motula. Tu pojawia się pytanie, jaki dokładnie?
Czy Motul Specific 504 00 / 507 00 5W30 5L będzie pasował do mojego silnika? Widzę w specyfikacji oleju, że to jakaś cudowna mieszanka 504 / 507. Mogę bezpiecznie lać?
Jakiej firmy kupić filtr oleju?
Przy okazji zapytam:
chce przy okazji zmienić też filtr paliwa. Jaki kupić filtr paliwa? Oryginalny z ASO czy może być jakiś zamiennik? Wolę dołożyć do lepszych części niż później bawić się w ponowne wizyty w serwisie.



Awatar użytkownika
herbu
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2350
Rejestracja: pn paź 15, 2007 10:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Jaki olej?

Post autor: herbu » wt lut 19, 2019 07:07

fryy pisze:
pn lut 18, 2019 21:26
od 2 tyg mam Golfa VI z 2011 r. 1.6 Diesel 105KM, przebieg wskazuje 190 tys. Auto osobiście sprowadziłem z DE. Pierwsze autko - oczko w głowie :)
Chce zmienić olej silnikowy oraz filtr. Rocznie robię 12-15 tyś km i co roku zmieniam olej chyba że szybciej zrobię te 15 tyś km. Jazda miejska do pracy - 10km w jedną stronę, spokojna jazda bo silnik nie zdąży się nawet dobrze rozgrzać. Weekendami trasa 150km w jedną stronę lub 300km w jedną stronę, zależy gdzie jedziemy, czasami nigdzie nie jedziemy :) ale w każde święta robimy objazdówkę po rodzinie to trasa prawie 300km w jedną stronę jest robiona :) Nogę mam lekką, nie jeżdżę szybko. Trasa 110-120 sobie lecę i "podziwiam krajobraz" :)
Wyczytałem, że olej musi być 507 00, dobrze wyczytałem? :) Bo mam DPF'a.
Z uwagi na to, że to swojego motocykla leje Motula 7100 i jestem bardzo zadowolony chce do Golfa wlać też Motula. Tu pojawia się pytanie, jaki dokładnie?
Czy Motul Specific 504 00 / 507 00 5W30 5L będzie pasował do mojego silnika? Widzę w specyfikacji oleju, że to jakaś cudowna mieszanka 504 / 507. Mogę bezpiecznie lać?
Jakiej firmy kupić filtr oleju?
Przy okazji zapytam:
chce przy okazji zmienić też filtr paliwa. Jaki kupić filtr paliwa? Oryginalny z ASO czy może być jakiś zamiennik? Wolę dołożyć do lepszych części niż później bawić się w ponowne wizyty w serwisie.
Olej może być, wszak ten silnik, to żaden cud techniki, żeby lać olej ze złotem. Wszystko co spełnia normę możesz lać, choć wiadomo, że lepiej dopłacić kilka zł i kupić coś (teoretycznie) lepszego i spokojniej spać :)
Co do filtrów, to ja polecam MANN - górna półka, jeżdżę na nich od lat i nigdy się nie zawiodłem. Na tym nie oszczędzaj. Choć i inne się sprawdzą (Bosch, Knecht, czy Filtron)


Skoda Octavia 1.9TDI PD Obrazek

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10502
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: Jaki olej?

Post autor: doggie » wt lut 19, 2019 12:05

fryy pisze:
pn lut 18, 2019 21:26
od 2 tyg mam Golfa VI z 2011 r. 1.6 Diesel 105KM, przebieg wskazuje 190 tys. / ....../
Czy Motul Specific 504 00 / 507 00 5W30 5L będzie pasował do mojego silnika? Widzę w specyfikacji oleju, że to jakaś cudowna mieszanka 504 / 507.
a po co chcesz lać 507.00? Stosujesz wydłużony interwał long life? Jeśli masz DPF, stosujesz interwał stały 1rok lub 15 tys km to twój olej ma mieć specyfikację ACEA C3 ale nie musi to być 507.00 a nawet lepiej jeśli nie jest. Oleje 5W40 ACEA C3 jak Liqui Moly Top-Tec 4100, Ravenol VPD, Orlen Platinum MaxExpert, Amsoil European Car Formula 5w40 Improved ESP



Awatar użytkownika
rolmik
naczelny rolnik
naczelny rolnik
Posty: 2635
Rejestracja: ndz lut 07, 2010 11:35
Lokalizacja: Oława
Kontakt:

Re: Jaki olej?

Post autor: rolmik » śr lut 20, 2019 15:11

w sieci znalazłem coś takiego może to pomoże przy wyborze konkretnego oleju do silnika
Specyfikacje olejowe grupy VAG
VW 500 00 - Oleje do silników produkowanych do 08.1999r. Stosowane w silnikach benzynowych i wolnossących dieslach (wyjątek: odrębna specyfikacja).
Lepkość : SAE 5W-40, 10W-40 lub 20W-40
VW 501 01 - Oleje używany w silnikach benzynowych i wolnossących dieslach.
Lepkość: SAE 10W-40, 15W-40 lub 20W-40
VW 502 00 - Oleje używane tylko w silnikach benzynowych z rekomendacją: dla pracujących w uciążliwych warunkach. (Oprócz LongLife)
Lepkość: SAE 0W-40, 5W-40 lub 10W-40
VW 503 00 - Oleje do silników benzynowych o wydłużonych przeglądach (LongLife: 30 000 km, 2 lata).
Lepkość: SAE 0W-30
VW 503 01 - Oleje do silników benzynowych z turbiną, także tych o wydłużonych przeglądach (LongLife: 30 000 km, 2 lata).
Lepkość: 0W-30
VW 504 00 - Oleje z normą olejową do silników benzynowych FSI i serwisem o wydłużonych przeglądach (LongLife: 30 000 km, 2 lata).
Lepkość:
VW 505 00 - Oleje do silników diesla z turbo i bez. Wyprodukowanych do 08.1999 - bez pompo-wtrysków!
Lepkość: 0W-40, 5W-40, 10W-40
VW 505 01 - Oleje przeznaczony do silników diesla z pompo-wtryskami (Pumpe-Duse, PD), które nie mają wydłużonego przeglądu (LongLife)
Lepkość: SAE 5W-40
VW 506 00 - Oleje przeznaczone do silników diesla bez pompo-wtrysków, z serwisem o wydłużonych przeglądach (LongLife: 30 000 km, 2 lata).
Lepkość: SAE 0W-30
VW 506 01 - Oleje do silników diesla z pompo-wtryskami, z serwisem o wydłużonych przeglądach (LongLife: 30 000 km, 2 lata).
Lepkość: SAE 0W-30
po 2 najlepiej wejść na str producenta oleju tam masz wyszukiwarkę i po wpisaniu podstawowych danych
VW 507 00 - Oleje do silników diesla z filtrem cząstek stałych (DPF) oraz serwisem o wydłużonych przeglądach (LongLife: 30 000 km, 2 lata).
@FRYY 2 minuty i wykluło mi coś takiego dla twojego silnika Produkty : 8100 X-clean+ 5W30 Specific 504 00 507 00 5W30


były :D http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=303319" onclick="window.open(this.href);return false;
obecny http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=471027" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10502
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: Jaki olej?

Post autor: doggie » śr lut 20, 2019 17:34

rolmik pisze:
śr lut 20, 2019 15:11

@FRYY 2 minuty i wykluło mi coś takiego dla twojego silnika Produkty : 8100 X-clean+ 5W30 Specific 504 00 507 00 5W30
to błąd, nie czytałeś tego co napisałem wyżej. Każda wyszukiwarka typu "dobierz olej" wskaże ci 5W30 507.00 ale tym nie należy się sugerować. Podstawowa rzecz to taka, że zastosowany olej ma posiadać specyfikację ACEA C3 i nie musi to być 507.00 5W30



Awatar użytkownika
luckyboy
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 921
Rejestracja: śr kwie 27, 2016 21:28
Lokalizacja: Toruń
Silnik: BCA

Re: Jaki olej?

Post autor: luckyboy » śr lut 20, 2019 18:16

Zawsze spuszczanie nad olejami jakby do sałatki szły Obrazek Jak kupujecie Kujawski do smażenia to też normy sprawdzacie? Longlife to dobry do frytek, można usmażyć kilka razy na tym samym. W barach na nich znają się 🤣



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10502
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: Jaki olej?

Post autor: doggie » śr lut 20, 2019 18:42

luckyboy pisze:
śr lut 20, 2019 18:16
Jak kupujecie Kujawski do smażenia to też normy sprawdzacie?
oczywiście, dlatego kupuję właśnie Kujawski a nie Wyborny z Biedronki :D



fryy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: ndz lut 17, 2019 20:05

Re: Jaki olej?

Post autor: fryy » śr lut 20, 2019 18:45

zgodnie z serwisówką - z DPF ma być 507 00 więc kupiłem Motul Specitic 5W30 504 00 / 507 00 - dużo ludzi go polecało, to kupiłem. Ma specyfikację ACEA C3. Używam Motula w swoim motocyklu i jestem zadowolony z pracy silnika :)
Wszystkie filtry MANN - oleju, paliwa, powietrza i kabinowy :)

Olej całe życie zmieniam co 10-12 tyś km i tak też będę robił w golfie.



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10502
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: Jaki olej?

Post autor: doggie » śr lut 20, 2019 18:59

fryy pisze:
śr lut 20, 2019 18:45
zgodnie z serwisówką - z DPF ma być 507 00
W obecnych czasach w serwisówkach piszą brednie. Dzisiejsze nieskopopiołowe oleje nadają się do sałatek i surówek dla ekoterrorystów a nie do silników i to wysilonych. Nigdy nie leję i nie lałem do moich aut z DPFolejów low saps 5W30 507.00. Ludzie pracujący w ASO mają klapki na oczach i kaganiec założony właśnie przez serwisówki, nie potrafią samodzielnie myśleć. Np. w przypadku złej pracy geometrii turbosprężarki nie wyczyszczą ci jej bo serwisówka tego nie przewiduje tylko wymienią ci całe turbo za grube tysiące a wystarczy czyszczenie za 250 zł
fryy pisze:
śr lut 20, 2019 18:45
Olej całe życie zmieniam co 10-12 tyś km i tak też będę robił w golfie.
to po co lać 507.00? Skoro nie stosujesz interwału long life to dla silnika lepszy jest 5W40 ACEA C3 a przy okazji tańszy

kolejna rzecz - nie stosując interwału long life można stosować olej ze specyfikacją 505.00/505.01 ACEA C3

rozrząd będziesz też wymieniał po 210 tys km bo tak przewiduje serwisówka?



spoon793
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: czw sty 31, 2019 06:21

Re: Jaki olej?

Post autor: spoon793 » śr lut 20, 2019 19:57

to wg tego co czytam nie powinienem wlewać Total Quartz INEO ECS 5w-30 (taki mi został po poprzednim aucie) bo nie ma ACEA C3 a jedynie C2
czy się nie mylę? proszę o wyprostowanie

Wysłane z mojego COL-L29 przy użyciu Tapatalka




fryy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: ndz lut 17, 2019 20:05

Re: Jaki olej?

Post autor: fryy » śr lut 20, 2019 20:14

doggie pisze:
śr lut 20, 2019 18:59
fryy pisze:
śr lut 20, 2019 18:45
zgodnie z serwisówką - z DPF ma być 507 00
W obecnych czasach w serwisówkach piszą brednie. Dzisiejsze nieskopopiołowe oleje nadają się do sałatek i surówek dla ekoterrorystów a nie do silników i to wysilonych. Nigdy nie leję i nie lałem do moich aut z DPFolejów low saps 5W30 507.00. Ludzie pracujący w ASO mają klapki na oczach i kaganiec założony właśnie przez serwisówki, nie potrafią samodzielnie myśleć. Np. w przypadku złej pracy geometrii turbosprężarki nie wyczyszczą ci jej bo serwisówka tego nie przewiduje tylko wymienią ci całe turbo za grube tysiące a wystarczy czyszczenie za 250 zł
fryy pisze:
śr lut 20, 2019 18:45
Olej całe życie zmieniam co 10-12 tyś km i tak też będę robił w golfie.
to po co lać 507.00? Skoro nie stosujesz interwału long life to dla silnika lepszy jest 5W40 ACEA C3 a przy okazji tańszy

kolejna rzecz - nie stosując interwału long life można stosować olej ze specyfikacją 505.00/505.01 ACEA C3

rozrząd będziesz też wymieniał po 210 tys km bo tak przewiduje serwisówka?
a co się stanie jak wleje ten olej co kupiłem MOTUL SPECYFIC 5W30 504 00 / 507 00 i zmienię go po 12-15 tysiącach km ? Nie będę czekać 2 lata / 30 tyś.
Co się stanie jak zmienię go po 12/15 tyś normalnego użytkowania samochodu, codziennie do pracy 10km w jedną stronę, weekend trasa.
Chyba nic się nie stanie prawda? :)



Awatar użytkownika
Barton_
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 768
Rejestracja: śr sty 14, 2015 13:18
Lokalizacja: Tu i Tam

Re: Jaki olej?

Post autor: Barton_ » śr lut 20, 2019 20:35

doggie pisze:
śr lut 20, 2019 18:59
kolejna rzecz - nie stosując interwału long life można stosować olej ze specyfikacją 505.00/505.01 ACEA C3
rozrząd będziesz też wymieniał po 210 tys km bo tak przewiduje serwisówka?
Cały ten program long life to głupota i to gruba. Olej należy wymieniać max co 15 kkm. W sytuacji krótkich przebiegów / licznych zimnych rozruchów i ciężkich warunków pracy (góry, przyczepa, pałowanie na autostradzie itd) należy interwał skracać do 12, 10 a nawet 6-7 kkm.
Lepiej wymieniać ciut za często niż raz wymienić za późno narażając się na wydatek liczony w grube tysiące.
Koszt wymiany oleju jest nieporównanie mniejszy niż cena zestawu dla miłośników LL - remont, laweta, zmarnowany czas, hotel, nerwy i nieudany urlop.
Przez całe życie auta wyda się na wymiany oleju mniej niż kosztuje ww zestaw. Oszczędności z przedłużania przebiegów bez wymiany oleju są znikome i pozorne.

LL wymyślono po to, by samochód wydawał się super ekonomiczny i bezobsługowy. W efekcie Kowalski wróci szybciej kupić kolejny po zamordowaniu posiadanego auta.


________________________
Wysłane ze schabowego przy użyciu widelca.

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10502
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: Jaki olej?

Post autor: doggie » śr lut 20, 2019 22:00

fryy pisze:
śr lut 20, 2019 20:14

Chyba nic się nie stanie prawda? :)
pewnie że nic się nie stanie. Wlejesz zamiast oleju silnikowego oleju napędowego to też nic się nie stanie, wlejesz mineralnego 15W40 Lotosa przynajmniej na krótką metę też się nic nie stanie ale weź pod uwagę przebiegi rzędu 200, 300, 400 tys km a wówczas wyjdzie "szydło z worka"



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10502
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: Jaki olej?

Post autor: doggie » śr lut 20, 2019 22:04

Barton_ pisze:
śr lut 20, 2019 20:35

Cały ten program long life to głupota i to gruba. /.../ Oszczędności z przedłużania przebiegów bez wymiany oleju są znikome i pozorne.
dokładnie tak, czysty marketing nie mający nic wspólnego z jakością

5w30 jest w ekologicznej specyfikacji VW 507.00 przeznaczonej głównie dla interwałów long life, ma obniżoną popiołwość, a co za tym idzie niższą zawartość dodatków ZDDP, które mają bdb właściwości przeciwzatarciowe i jak pokazuje praktyka ma to destrukcyjny wpłuwa na panewki, gładzie cylindryczne itp... Niestety każdy ACE C3 ma kiepskie właściwości i mniej dodatków przeciwzatarciowych ale z dwojga złego nawet jeśli chodzi o silniki CR wolę 5W40 505.01 przynajmniej gwarantuje większą ochronę wałka rozrządu a przy DPF ACEA C3 niestety musi być



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości