Strona 1 z 15
					
				Cieknąca vacum pompa
				: sob paź 30, 2010 20:30
				autor: vpil
				Witam.
Tym razem ja potrzebuję pomocy   
 
 
MK4 1.9 TDI ATD 101KM - Panowie mam wyciek z Vacum pompy. Wycieka z niej paliwo z pod tego czrnego dekla.
Mam pytanko czy mozna to jakos uszczelnić, silikon, nowa uszczelka czy cos podobnego.
Nigdy tego nie rozbieralem i zanim sie za to zabiorę chcialem zasiegnąć jakiejś porady.
Bardzo proszę o jakieś informacje odnośnie w/w problemu.
Z gory wszystkim dziękuję.
 
			
					
				Cieknąca vacum pompa
				: sob paź 30, 2010 20:32
				autor: evolution
				nie probujuszczelniac jesli nie masz sterylnych warunkow ( bez silikonu i innych uszczelnien)
lepiej zamontowac druga w tym momencie
			 
			
					
				Cieknąca vacum pompa
				: sob paź 30, 2010 20:37
				autor: leon79
				evolution pisze:nie probujuszczelniac jesli nie masz sterylnych warunkow 
Dlaczego??Wiem o kilku osobach, które uszczelniały silikonem do wysokich temp. i jest ok.
 
			
					
				Re: Cieknąca vacum pompa
				: sob paź 30, 2010 20:41
				autor: vpil
				A nie ma do tego dostepnych uszczelek ?
			 
			
					
				Cieknąca vacum pompa
				: sob paź 30, 2010 20:42
				autor: evolution
				ta??? w pd??? ciekawe jak pompki sie czuja z resztami silikonu w ukladzie paliwowym...
			 
			
					
				Cieknąca vacum pompa
				: sob paź 30, 2010 20:47
				autor: leon79
				Z tego co wiem,to było ok. Ps. U mnie też lekko się sączy, ale na razie nie robię z tym nic. A co do uszczelek,to podobno niestety pod ten dekiel nie jest dostępna.
			 
			
					
				Cieknąca vacum pompa
				: sob paź 30, 2010 20:51
				autor: vpil
				Myślałem o silikonie ale jest to zbyt ryzykowne, bo gdyby coś dostało się do pompowtrysków to był by koniec.
			 
			
					
				Cieknąca vacum pompa
				: sob paź 30, 2010 20:55
				autor: leon79
				Oczywiście wymiana uszczelki byłaby najlepszą opcją, ale jej nie dostaniesz - chora polityka koncernu -kupować kolejną pompę tylko przez głupią uszczelkę.
			 
			
					
				Cieknąca vacum pompa
				: sob paź 30, 2010 21:02
				autor: vpil
				Dokładnie jest to chore, ale żeby nikt nie produkował zamiennika to aż dziwne.
Może spróbować  wyciągnąć z jakiejś używki - trochę to mi się nie uśmiecha.
			 
			
					
				Cieknąca vacum pompa
				: sob paź 30, 2010 21:06
				autor: evolution
				tam nie ma uszczelek.....
			 
			
					
				Re: Cieknąca vacum pompa
				: sob paź 30, 2010 21:17
				autor: vpil
				evolution pisze:tam nie ma uszczelek.....
no to mnie zaskoczyłeś, bo ja już myślałem że gdyby uszczelka była okrągła czy owalna to chcialem spróbować ją obrócić w inne miejsce moze by pomogło. A teraz wygląda że nie ma innej rady jak zastanowić się nad kupnem nowej.
 
			
					
				Cieknąca vacum pompa
				: sob paź 30, 2010 21:20
				autor: leon79
				evolution pisze:tam nie ma uszczelek..... 
Jak nie ma, jak jest. Prosze: 
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 07&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
 
			
					
				Cieknąca vacum pompa
				: sob paź 30, 2010 21:33
				autor: vpil
				rzeczywiście widać tam uszczelkę, może bym wycioł z papieru uszczelkę na ten plastikowy dekielek, wtedy siła docisku do obudowy pompy była by większa  
 
 
Co Wy na to ?
 
			
					
				Re: Cieknąca vacum pompa
				: sob paź 30, 2010 23:31
				autor: Zimny Chirurg
				evolution pisze:tam nie ma uszczelek.....
Prędzej Ciebie nie ma niz uszczelek.
Jest tam wspaniała piękna uszczelka w rowku obudowy pompy. Przerabiałem to tydzien temu.
No i moje pytanie. W tych czasach juz sie nie stosuje uszczelek tylko specjalistyczne silikony. To do jakiej cholery nie zastosować tam sylikonu????
Pytam się. Mi sie lało z tego dekla jak z fontanny. A więc nie szukając nowego zestawu uszczelniającego poszukałem specjalny sylikon do silników. Znalazłem odporny na temp do 300 C, który jest tez odporny na oleje smary i oczywiście na paliwo i rope. Zapodałem taki i do pracy. Odkręciłem ten dekeil. 5 nakrętek na specjalistyczny gwiazdkowy imbusik i do dzieła. Starą uszczelke oczywiście zostawiłę w swoim rowku i nic jej nie robiłem. Podczas zdejmowania dekla wyleciało dosyć sporo roby a więc doradzam jakieś szmatki po deklem. Jak tak dałem i miałem pózniej czysto. Starą uszczelka przemyłe czystą szmatką z rozpuszaczalnikiem i na tyle co zrobiłem po stronie pompy. Najbardziej interesował mnie dekiel. Dokładnie go oczyściłem, odtłuściłem i poszukałem gdzie lało. Faktycznie w jednym miejscu było widać ze był przelew. Tam dokładne czyszczenie i nie tylko tam. Pózniej sylikon. Na tym deklu bardzo ładnie odbiło sie gdzie dolega uszczelka. No i teraz sprawa wiadoma jaka. by nie za duzo sylikonu. No to mały patyczek i milimetr po milimetrze cieniutką warstwe nakładałem. Gdzy ju miałem całe objechane to zapodałem to na jeszcze ciepłą pompe na silnik. Zakręciłem i poczekałem 10 min. Próba: Jakieś 5s krecenia. Wiadomo pompa bez paliwa musiała sie napełnić. Odlaił pięknie i pracował normalnie. Robiłem to tydzień temu w sobote. Dzisiaj sprawdzałem sucho jak pieprz. Odpukać. A więc kolego nie masz sie czego bać tylko sylikonik i zabawa. Troche cierpliwości i sukces murowany. Pod tą pompą masz plastikowy kruciec rozdzielający płyn chłodniczy i czujnik temp płynu. Ropa uwierz mi ze to zniszczy ekspresowo jak sie będzie na to lać. 
Pozdrawiam i powodzenia w naprawie. Nie taka straszna sie okazał jak by sie wydawało. Tez sie bałem.
A co do tej uszczelki to są dostępne. Na forum audi A4 chłopaki juz wyczaili firme co nimi handluje i ponoć daje rade.
ZC