Strona 1 z 3

1,6td 1v, czy zmieniać wtryski po wymianie pompy na 10mm

: ndz wrz 05, 2010 19:48
autor: maniek8855
Witam
Mam trochę modzonego 1,6td 1v, jest pompa z grzybem, turbo podkręcone do 1,2 bara, gov mod, obrócony boost pin, usunięty katalizator. Teraz będę zmieniał pompę na 10 i przy okazji zmienię uszczelke pod głowicą na metalową, turbo póki nie znajdę t3 pozostanie seryjne k14, teraz mam pytanie czy muszę zmieniać od razu końcówki w trysków czy te dadzą radę? Jeśli zmieniać to na jakie?

1,6td 1v, czy zmieniać wtryski po wymianie pompy na 10mm

: ndz wrz 05, 2010 19:51
autor: arwam
maniek8855, radziłbym zmienić bo możesz się przeliczyć i zamiast za jakiś czas wymnieniać wtryskiwacze możesz zostać zmuszony do zmiany pompy wtryskowej.

1,6td 1v, czy zmieniać wtryski po wymianie pompy na 10mm

: ndz wrz 05, 2010 19:58
autor: maniek8855
To wypadałoby to zmienić razem z pompą, tylko teraz pytanie jakie kupić końcówki, takie jak w sb-ku boscha czy może jakieś inne? Słyszałem kiedyś,że da się wcisnąć jakieś końcówki od peugota i ponoć efekt jest bardzo dobry, czytałem o tym na jakiejś zagranicznej stronce ale teraz nie mogę tego odszukać, może ktoś słyszał o tym?

Ja myślałem o dokładnie takich końcówkach jak w tej aukcji, co nich sądzicie, czytałem,ze są dobre i silnik cicho i ładnie na nich pracuje:

http://www.moto.allegro.pl/koncowki-wtr ... 70364.html" onclick="window.open(this.href);return false;

1,6td 1v, czy zmieniać wtryski po wymianie pompy na 10mm

: ndz wrz 05, 2010 20:55
autor: Michał_1977
arwam, zapewne opierasz się na moich przykrych doświadczeniach,że zarżnąłem 2 pompy na wtryskach od 1V? :bajer:
Prawda jest taka,że do niedawna też byłem utwierdzony w takim przekonaniu,że mało wydajne wtryski od tego silnika spowodowały śmierć tych pomp,a teraz zastanawiam się,czy to nie wina małej przepustowości nurników w pompie,które przy ogromnej dawce stawiały opór tłoko-rozdzielaczowi i przez to pompy wysiadały w bardzo szybkim tempie.Po założeniu tłoko-rozdzielacza 10mm jeździłem jeszcze na tych wtryskach i nic się nie stało...
maniek8855, dmuchając na zimne możesz założyć końcówki od SBka DNO SD 273 lub Mercedesa DNO SD 261,czyli takie jak masz w linku.Na tych drugich silnik pracuje ciszej i są wydajniejsze,ale bardziej kopci.

Re: 1,6td 1v, czy zmieniać wtryski po wymianie pompy na 10mm

: ndz wrz 05, 2010 22:03
autor: vision
arwam pisze:maniek8855, radziłbym zmienić bo możesz się przeliczyć i zamiast za jakiś czas wymnieniać wtryskiwacze możesz zostać zmuszony do zmiany pompy wtryskowej.
ciekawa teoria tylko ile znasz takich przypadków że wtryski załatwiły pompę?
maniek8855 pisze:Słyszałem kiedyś,że da się wcisnąć jakieś końcówki od peugeota i ponoć efekt jest bardzo dobry, czytałem o tym na jakiejś zagranicznej stronce ale teraz nie mogę tego odszukać, może ktoś słyszał o tym?
otwarcie 175bar
maniek8855 pisze:turbo póki nie znajdę t3 pozostanie seryjne k14,
miał bym T3 do sprzedania
maniek8855 pisze:teraz mam pytanie czy muszę zmieniać od razu końcówki w trysków czy te dadzą radę?
kwestia gustu

1,6td 1v, czy zmieniać wtryski po wymianie pompy na 10mm

: ndz wrz 05, 2010 23:45
autor: jarekkoval
swoja droga maniek8855, strugał ci ktos pompe czy kupiles uzywke juz zrobiona na gotowo ?

1,6td 1v, czy zmieniać wtryski po wymianie pompy na 10mm

: pn wrz 06, 2010 09:37
autor: maniek8855
Kolega vision będzie robił pompę :D To teraz już sam nie wiem co lepiej zroic czy zmieniac końcówki czy się póki co wstrzymać, kurczę może zobaczyć co będzie się działo na nowej pompie i wtedy bedzie łatwiej podjąć decyzję, dziękki koledzy za podopowiedzi.

1,6td 1v, czy zmieniać wtryski po wymianie pompy na 10mm

: pn wrz 06, 2010 20:00
autor: arwam
Michaś_1977 pisze:Prawda jest taka,że do niedawna też byłem utwierdzony w takim przekonaniu,że mało wydajne wtryski od tego silnika spowodowały śmierć tych pomp,a teraz zastanawiam się,czy to nie wina małej przepustowości nurników w pompie,które przy ogromnej dawce stawiały opór tłoko-rozdzielaczowi i przez to pompy wysiadały w bardzo szybkim tempie.

i myślę że to nie jest wina nurników bo one były dedykowane do tych modeli i szybkość podawania paliwa nie zmienia się czy masz dawkę dużą czy małą prędkośc podawania paliwa jest taka sama.
szybkość podawania paliwa zmieni się kiedy dasz albo bardziej stromą falę albo większy tłoko-rozdzielacz lub obydwie te rzeczy naraz.

1,6td 1v, czy zmieniać wtryski po wymianie pompy na 10mm

: pn wrz 06, 2010 20:01
autor: arwam
Michaś_1977 pisze:Prawda jest taka,że do niedawna też byłem utwierdzony w takim przekonaniu,że mało wydajne wtryski od tego silnika spowodowały śmierć tych pomp,a teraz zastanawiam się,czy to nie wina małej przepustowości nurników w pompie,które przy ogromnej dawce stawiały opór tłoko-rozdzielaczowi i przez to pompy wysiadały w bardzo szybkim tempie.

i myślę że to nie jest wina nurników bo one były dedykowane do tych modeli i szybkość podawania paliwa nie zmienia się czy masz dawkę dużą czy małą prędkośc podawania paliwa jest taka sama.
szybkość podawania paliwa zmieni się kiedy dasz albo bardziej stromą falę albo większy tłoko-rozdzielacz lub obydwie te rzeczy naraz.

1,6td 1v, czy zmieniać wtryski po wymianie pompy na 10mm

: pn wrz 06, 2010 20:28
autor: arwam
maniek8855 pisze:Kupię turbo T3

jak chcesz to mam na sprzedaż K24 z Opla 2.3 TD. jest trochę większa niż ta z silnika VW.
i ma większą szczelinę spalinową więc można z niej więcej wydusić.

1,6td 1v, czy zmieniać wtryski po wymianie pompy na 10mm

: śr wrz 08, 2010 14:17
autor: maniek8855
jednak odpadam z kupna turbo bo wymieniam się na t3 za moje k14, pompa 10 już siedzi ale jest trochę mało powietrza, pewnie jeszcze zapieczone wg, przy ostatnich pomiarach była ustawiona na 1,1bara ale teraz jest chyba mniej, jak będzie nowe turbo pochwale się osiągami , a i auto śmiga na wtryskach z 1v i nie jest żle, silnik ładnie chodzi etc:hmm:

1,6td 1v, czy zmieniać wtryski po wymianie pompy na 10mm

: śr wrz 08, 2010 17:54
autor: Michał_1977
arwam pisze:myślę że to nie jest wina nurników bo one były dedykowane do tych modeli i szybkość podawania paliwa nie zmienia się czy masz dawkę dużą czy małą prędkośc podawania paliwa jest taka sama.
szybkość podawania paliwa zmieni się kiedy dasz albo bardziej stromą falę albo większy tłoko-rozdzielacz lub obydwie te rzeczy naraz.
Arek,wydaje mi się,że coś zalewasz.
Skoro dawka jest sporo zwiększona i ma być przepchnięta przez nurnik w takim samym czasie (długość czasu tłoczenia),to wiadome jest,że ciśnienie w tłoko-rozdzielaczu wzrośnie także sporo i właśnie owo ciśnienie pod tłoczkiem może być powodem uszkodzenia głowiczki.
Moim zdaniem,zwiększenie dawki paliwa powinno być adekwatne do przekroju nurników lub odwrotnie :kac:
Zajechałem 3 głowice 9mm-jedną od Ciebie,jedną od pawełsliwka i jeszcze jedną od innej osoby.Gdy dochodziło do "agonii",z pompy wydobywał się delikatny,metaliczny dźwięk równy z częstotliwością pracy cylindrów.Podejrzewam,że ten dźwięk to nic innego niż przebijające się ciśnienie z pod tłoczka w głąb pompy.To było takie "tik,tik,tik"...
Po założeniu głowiczki 10mm z przelotowymi króćcami o zwiększonym przekroju,nic się nie dzieje mimo,że jeździłem na niej mając jeszcze wtryski od 1V.Hula po dziś dzień i nic jej nie jest (dzięki euglen :pub: )
Wiesz,że niedawno eksperymentowałem trochę z tymi nurnikami i po założeniu tych od głowiczki 9-ki,obroty drastycznie spadały,auto przestawało jechać,a żeby uzyskać to co było przed zmianą musiałem dawkę podkręcić na + o prawie 2 obroty,tak więc odpowiedź jest prosta-nurniki z pompy 9mm mają zbyt małą przepustowość i stanowią zagrożenie uszkodzeniem głowiczki,po mocnym zwiększeniu dawki paliwa lub zastosowaniu w większej głowiczce :bajer:

Może mały przykład-spróbuj dmuchnąć pompką w piłkę przez igłę o przekroju 2mm,a następnie przy użyciu tej samej siły dmuchnij przez igłę o przekroju 0,5mm.Przekonasz się,że przy cieńszej igle zejdzie Ci dłużej z tym tłoczeniem.
Wiadomo,że w pompie jest nieco inaczej,bo długość tłoczenia nie ulega zmianie (bo przecież silnik nie zwolni),ale j/w wspomniałem-wzrośnie ciśnienie pod tłoczkiem i to właśnie ono robi bidę w pompie :bigok:
arwam pisze:one były dedykowane do tych modeli
Zgadza się,ale pod normalną dawkę,a nie taką do ekstremalnej jazdy :bajer:

Re: 1,6td 1v, czy zmieniać wtryski po wymianie pompy na 10mm

: śr wrz 08, 2010 19:44
autor: jarekkoval
arwam pisze:
maniek8855 pisze:Kupię turbo T3

jak chcesz to mam na sprzedaż K24 z Opla 2.3 TD. jest trochę większa niż ta z silnika VW.
i ma większą szczelinę spalinową więc można z niej więcej wydusić.
podchodzi P&P pod kolektor z 1,6td ? trzeba zmienic jedynie przewody olejowe i dolot ?

1,6td 1v, czy zmieniać wtryski po wymianie pompy na 10mm

: czw wrz 09, 2010 13:08
autor: arwam
Michaś_1977, mam w audi w domu pompę tak samo zrobioną jak ta którą Ty dostałeś i tam też są nurniki i jakoś śmiga idealnie tylko Że jako że jest duże ciśnienie doładowania i raz na jakiś czas trzeba uszczelkę pod głowicą wymienić bo jest silnik na płytkach a nie ma możliwości założenia metalowej uszczelki.