Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
Jaaro
- TDI Power

- Posty: 147
- Rejestracja: pn mar 29, 2010 23:38
- Lokalizacja: VWrocłaVW
-
Kontakt:
Post
autor: Jaaro » śr maja 05, 2010 17:54
Witam Panowie
mam taki problem - jak jechałem dzisiaj, nagle zaświeciła mi się kontrolka akumulatora - wysiadłem z auta i patrzę na światła a tam żarówki ledwo się jarzą, pasek jest na swoim miejscu i pracuje jak należy, poźniej zaświeciły mi się kontroli od AirBag'u i ABS'u zmierzyłem meirnikiem na włączonym silniku a tam 12V - czyli nie ładuje. Jak zgasiłem silnik to już nie odpaliłem
Wcześniej było wszystko ok. Co może byc przyczyną?
Dodam, że zawsze jak odpalam auto to kręci rozrusznikiem dokładnie 7 sekund zanim zapali. Czy to może mieć jakiś wpływ? Silnik nie pokazał mi żadnych błędów, natomiast AIRBAG wyskoczył taki błąd:
00532 Supply Voltage B+
07-10 - Signal too Low - Intermittent
WKS Śląsk Wrocław
-
eku_suci
- Użytkownik

- Posty: 308
- Rejestracja: czw maja 25, 2006 15:11
- Lokalizacja: Kutno/W-wa
-
Kontakt:
Post
autor: eku_suci » śr maja 05, 2010 17:58
Alternator do naprawy

-
Jaaro
- TDI Power

- Posty: 147
- Rejestracja: pn mar 29, 2010 23:38
- Lokalizacja: VWrocłaVW
-
Kontakt:
Post
autor: Jaaro » śr maja 05, 2010 18:02
eku_suci, dzięki za odpowiedź.
Ale czy ten alternator mógł paść przez to że rozrusznik długo kręci ?
Bo jeżeli tak, to niechciałbym płacić za naprawę alternatora i po jakimś czasie żeby było to samo przez to długie kręcenie - ale czy to może mieć coś wspólnego.
Długie kręcenie jest spodowodane niską dawką (na vagu 10,6mg), jutro ustawię dawkę na pompie nastawnikiem to może będzie zapalał od strzała

WKS Śląsk Wrocław
-
italiano_83
- V.I.P.

- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Post
autor: italiano_83 » śr maja 05, 2010 18:04
1. 00532
(AIRBAG/Kody błędów)
Napięcie zasilania. Sygnał za duży. Sygnał za mały.
2. 00532
(ABS ESP EDS ASR/Błędy)
Napięcie zasilania Za mała wartość sygnału.
3. 00532
(Silnik/Kody błędów)
Napięcie zasilające. Niedopuszczalna wartość sygnału.
Jaaro pisze:Dodam, że zawsze jak odpalam auto to kręci rozrusznikiem dokładnie 7 sekund zanim zapali
Bardzo długo- kąt wtrysku na początek by się przydało sprawdzić + stan rozrusznika i akumulatora.
[ Dodano: 05 Maj 2010 18:06 ]
Jaaro pisze:Długie kręcenie jest spodowodane niską dawką (na vagu 10,6mg), jutro ustawię dawkę na pompie nastawnikiem to może będzie zapalał od strzała

To nic nie zmieni zmieniłeś dawkę, ale nie dawkę startową - trzeba - jeżeli to konieczne zwiększyć dawkę startową.
[ Dodano: 05 Maj 2010 18:07 ]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=82825
Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm
Ducati Monster 696+

-
Jaaro
- TDI Power

- Posty: 147
- Rejestracja: pn mar 29, 2010 23:38
- Lokalizacja: VWrocłaVW
-
Kontakt:
Post
autor: Jaaro » śr maja 05, 2010 18:22
italiano_83, wrzucałem logi tutaj ->
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325647
i tam jest kąt wtrysku ok, możesz sprawdzić

Z tego wynika, że muszę zmienić dawkę nastawnikiem i sprawdzić rozrusznik i alternator (akumulator sprawdzony i jest ok).
Macie jeszcze jakieś pomysły co można sprawdzić ?
WKS Śląsk Wrocław
-
italiano_83
- V.I.P.

- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Post
autor: italiano_83 » śr maja 05, 2010 19:06
Jaaro pisze:i tam jest kąt wtrysku ok, możesz sprawdzić

Faktycznie gra
A więc eliminacja- akumulator musi być naładowany - rozrusznik kręcić jak "szlifierka"
w przewodach paliwowych- paliwo bez pęcherzyków powietrza.
Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm
Ducati Monster 696+

-
Jaaro
- TDI Power

- Posty: 147
- Rejestracja: pn mar 29, 2010 23:38
- Lokalizacja: VWrocłaVW
-
Kontakt:
Post
autor: Jaaro » śr maja 05, 2010 20:14
italiano_83, rozrusznik właśnie nie kręci jak szlifierka, ale jakoś kręci, nie wiem jak w innych, ale wydaje mi się że kręci cały czas tak samo (nie przyspiesza obrotów) i w końcu auto zaskakuje.
Dzisiaj na noc podlączam aku do prostownika.
W przewodach paliwowych są pęcherzyki powietrza - nawet jak silnik pracuje, nie dużo ale są (podejrzałem w Audi AGR i jest tam podobnie a nie ma problemów z odpalaniem).
Próbowałem zrobić tak: przekręcałem kluczyk (zapłon i OFF) tak z 5 razy i odpalił tak po 4sekundach kręcenia, więc troche szybciej. Co o tym sądzicie?
WKS Śląsk Wrocław
-
tjwasiak
- Gadatliwa bestia

- Posty: 579
- Rejestracja: sob paź 20, 2007 23:39
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: tjwasiak » śr maja 05, 2010 21:23
To że masz tak słabe ładowanie wcale nie oznacza że masz alternator do roboty... To może być kwestia akumulatora.
-
Jaaro
- TDI Power

- Posty: 147
- Rejestracja: pn mar 29, 2010 23:38
- Lokalizacja: VWrocłaVW
-
Kontakt:
Post
autor: Jaaro » czw maja 06, 2010 08:01
tjwasiak, akumulator naładowany "po szyjkę"

Nawet jak podłączam pod aku z T4, który ma ponad 100Ah to dalej długo kręci.
Więc zostaje rozrusznik i dawka paliwa (alternator chyba nie ma nic wspólnego z odpalaniem).
WKS Śląsk Wrocław
-
marcin999
- Forum Master

- Posty: 1129
- Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
- Lokalizacja: LJA/LU
Post
autor: marcin999 » czw maja 06, 2010 11:12
Jaaro pisze:Więc zostaje rozrusznik
Wymień sobie szczotkotrzymacz i tulejki w rozruszniku. To pomoże, a koszt nieduży około 50zł.
W dziale FAQ jest fotoporada jak zregenerować rozrusznik.
SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)
-
Jaaro
- TDI Power

- Posty: 147
- Rejestracja: pn mar 29, 2010 23:38
- Lokalizacja: VWrocłaVW
-
Kontakt:
Post
autor: Jaaro » czw maja 06, 2010 13:48
marcin999, dzięki za info, niestety nie mam za bardzo czasu, miejsca ani narzędzi potrzebnych do naprawy.
Dzisiaj rano zostawiłem Golfa u mechanika.
Jak mu powiedziałem co jest do zrobienia, że sprawdziłem na vag'u itp. to mnie wyśmiał, powiedział, że on za vaga zapłacił 1400zł a taki kabelek z Alledrogo + program z neta to mogę sobie w d**pę wsadzić. On podłączy swojego i mu pokaże całkiem inne wartości.
Wyśmiał też wszystkich, którzy używają tego typu kabli + laptop = czyli myślę jakieś 80% forumowiczów.
Nawet nie chciał słuchać co miałem mu do powiedzenia dalej na temat samochodu, którym to ja jeżdżę na codzień a nie on.
Zobaczymy jak odbiorę auto.
WKS Śląsk Wrocław
-
marcin999
- Forum Master

- Posty: 1129
- Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
- Lokalizacja: LJA/LU
Post
autor: marcin999 » czw maja 06, 2010 14:22
Jaaro pisze:Nawet nie chciał słuchać co miałem mu do powiedzenia dalej na temat samochodu, którym to ja jeżdżę na codzień a nie on.
Jakiś wiejski filozof. Zobaczymy co tam wymyśli.
SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)
-
xxxGlaDxxx
- ...

- Posty: 1200
- Rejestracja: śr wrz 23, 2009 23:50
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: xxxGlaDxxx » czw maja 06, 2010 14:38
Jaaro co to za warsztat jeśli można wiedzieć ?
-
Jaaro
- TDI Power

- Posty: 147
- Rejestracja: pn mar 29, 2010 23:38
- Lokalizacja: VWrocłaVW
-
Kontakt:
Post
autor: Jaaro » pt maja 07, 2010 22:04
Koledzy tutaj jest link jak się skończyła wizyta u mechanika.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=328942
Jutro jadę na reklamację, później opiszę co było i podam jaki warsztat i gdzie w odpowiednim temacie.
WKS Śląsk Wrocław
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 31 gości