Strona 1 z 2

Wysokie obroty-niska prędkość.

: czw kwie 01, 2010 20:55
autor: taurus06
Witam

Pisze w sprawie porady , mianowicie w swoim autku podejrzana (tak mi sie wydaje ) od pewnego czasu działają obroty.

Na biegu nr 3. przy prędkości ok 40-45 km/ obroty wskakują aż do 2500-2800.
Na biegu nr 4 przy prędkości 60-70 km/ obroty wskakują do 2500-3000
Na biegu nr 5 przy prędkości 100 km/ 2600-3000

Ogólnie rzecz ujmując prędkość z którą jade jest nie adekwatna co do obrotów.

Czy objawy sa spowodowane którąś z części w układzie sprzęgła ?!

: czw kwie 01, 2010 21:01
autor: italiano_83
Jeśli podczas przyspieszania obroty wzrastają gwałtownie a prędkość pozostaje ta sama- to sprzęgło przepuszcza- ślizga się. Prosty test 4 bieg 60km/h i gaz w podłogę jeśli wskazówka obrotomierza skoczy gwałtownie a auto nie przyspieszy- to masz upalone sprzęgło.

: czw kwie 01, 2010 23:25
autor: munior
taurus06 pisze:Na biegu nr 5 przy prędkości 100 km/ 2600-3000
Nie ma takiej opcji przy sprawnym sprzęgle żeby ci obroty rosły a szybkość pozostawała bez zmian .Potwierdzam to co pisze italiano_83, Tarcza sprzegła ci się ewidentnie slizga

: czw kwie 01, 2010 23:30
autor: marcinotdi
dokładnie sprawdź sprzęgło

: pt kwie 02, 2010 00:15
autor: ZbyszekGolf
Witam jezeli obroty wzrastają a prędkośc nie proporcjonalnie do obrotów to sprzęgło do wymiany

: pt kwie 02, 2010 12:14
autor: mateusz_kajtek
taurus06 pisze:Na biegu nr 5 przy prędkości 100 km/ 2600-3000
na 5 biegu prz prędkości 100 km/h obroty powienieneś mieć 2600 (bo AAZety mają takie krótkie skrzynie) a że oborty przy tej prędkości rosną ci do 3000 to już zapewne sprzęgło sie ślizga tak jak pisali poprzednicy...

: ndz kwie 04, 2010 13:34
autor: trebron7
mam podobny problem, przy ostrym depnieciu np na 5 biegu czasami obroty rosna szybciej niz predkosc, silnik zawyje,(pisalem kiedys chyba nawet o tym na forum) ale ma wtedy takiego kopa ze wciska w fotel. jezdze juz tak 2 i pol roku i nic sie ze sprzeglem nie dzieje. sprawdzalem na I biegu, hamulec na maxa w podloge i ruszanie bez gazu autko gasnie wiec chyba sprzeglo ok ?? nie wiem co jest grane ale mi to nie przeszkadza bo autko o wiele szybciej przysopiesza jak sie "niby slizga" u mnie sprzeglo :-)

: ndz kwie 04, 2010 13:47
autor: italiano_83
Pewnie masz nagły strzał momentu obrotowego i dlatego masz uczucie wciskania w fotel i bez wątpienia sprzęgło wtedy się ślizga- przepuszcza. Na 1-2 biegu są za małe opory aby sprzęgło się ślizgało - 3,4,5 już prędzej- Każde sprzęgło ma jakiś limit momentu obrotowego ( Nm ), które może przenieść i nawet ja będzie "zdrowe" to się u ślizgnie szczególnie jak występuje nagły strzał momentu obrotowego.

: pn kwie 05, 2010 17:09
autor: muaythai7
A ja mam trochę inny problem, mianowicie sprzęgło OK przyspiesza dobrze, ale!!! problemem jest V-max na 5 biegu maksymalnie lece 120 i wyjew jak cholera!!! na prostej albo lekko pod górkę 100 max i też wyje i nic więcej.

Może ktoś jest w stanie pomóc??

: wt kwie 06, 2010 08:36
autor: taurus06
italiano_83 pisze:Jeśli podczas przyspieszania obroty wzrastają gwałtownie a prędkość pozostaje ta sama- to sprzęgło przepuszcza- ślizga się. Prosty test 4 bieg 60km/h i gaz w podłogę jeśli wskazówka obrotomierza skoczy gwałtownie a auto nie przyspieszy- to masz upalone sprzęgło.
Zrobiłem jak napisałeś italiano 83 , prędkość ładnie wzrastała z obrotami tak że sprzęgło raczej OK.

No ale z ta prędkością na 5 biegu to fakt iz mam 2600-2800 tyle ze jak chialbym jechać więcej to nie wiem jakie obroty by były 3500 ?! to co druga przepustnica mi sie otworzy :jezor: ?!

Ponoć fabrycznie powinien ma jechać 160 km tyle że chyba z górki. :kac:

: wt kwie 06, 2010 08:48
autor: djsurround
U mnie przy 100 km/h ma też prawie 3000 tys obrotów :)

: wt kwie 06, 2010 12:51
autor: munior
muaythai7 pisze:A ja mam trochę inny problem, mianowicie sprzęgło OK przyspiesza dobrze, ale!!! problemem jest V-max na 5 biegu maksymalnie lece 120 i wyjew jak cholera!!! na prostej albo lekko pod górkę 100 max i też wyje i nic więcej.
A ja widzę że masz taki sam problem jak taurus06,Będę nudny ale się powtórzę:opisane objawy świadczą ewidentnie że ślizga wam się tarcza sprzęgła na 5 tym biegu i tyle .Nie ma innej opcji i jest to tak samo pewne jak 2x2=4 .

: wt kwie 06, 2010 15:53
autor: djsurround
Przy 100 km/h mam 3000 tys obrotów. Max jechałem nim 160 km/h - na prostej przy ponad 4500 obrotów czyli V-max prawie odcięcie. Więc chyba jest okej, no ale jeśli max 120 to nie wiem, może kolega dobrze pisze, sprzęgło się ślizga. Cóż też miałem ten problem, że max jechał 120 km/h i wył, ale okazało się, że uszkodzone są przewody paliwowe i ono gdzieś tam uciekało, nawet dużo do 2l na 100 km. Teraz jest już okej. Może też być tak, że za mało paliwa dostaje...

: wt kwie 06, 2010 18:02
autor: muaythai7
To może ktoś poleci mi jakieś dobre porządne sprzęgło (skrzynia ATH).

Najlepiej aby sprawdzić co jest z motorem to oddam go na diagnostykę.
Chyba to najlepsze rozwiązanie. Ale i tak sprzęgło teraz zmienię.