Sprzęgło/Zgrzyt wsteczny

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
luciusdz
VW4EVER
VW4EVER
Posty: 1370
Rejestracja: wt sty 19, 2010 22:46
Lokalizacja: Sieradz
Kontakt:

Sprzęgło/Zgrzyt wsteczny

Post autor: luciusdz » ndz mar 14, 2010 12:35

Witam,

Mam problem z Golfikiem, otóż wczoraj chcąc wrzucić bieg wsteczny usłyszałem/poczułem zgrzyt. Do tego chyba sprzęgło poszło w dół o jakieś 5cm.

Jaka może być przyczyna ?

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14090
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz mar 14, 2010 12:52

luciusdz, często tak bywa,że przy wrzucaniu wstecznego lubi zgrzytnąć.Dzieje się tak ponieważ gęsty olej napędza wałki,a wsteczny nie ma synchronizatora,więc zazgrzyta...
Wystarczy lewarek przed wrzuceniem wstecznego skierować w stronę innego biegu (lub nawet wbić),wtedy wałki wyhamują i zgrzytu przy wstecznym nie będzie.
luciusdz pisze:Do tego chyba sprzęgło poszło w dół o jakieś 5cm.
Właśnie nie wiem jak to rozumieć?...Czyżbyś do tej pory nie wysprzęglał do końca?Bo podłoga chyba się nie zapadła?... :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
luciusdz
VW4EVER
VW4EVER
Posty: 1370
Rejestracja: wt sty 19, 2010 22:46
Lokalizacja: Sieradz
Kontakt:

Post autor: luciusdz » ndz mar 14, 2010 13:26

Chodzi mi o to że sprzęgło ma około 4-5 cm skoku. Wyraźnie widać że sprzęgło w porównaniu do innych jest zapadnięte.


Obrazek

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14090
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz mar 14, 2010 14:03

luciusdz, to może być uszkodzona tarcza,zapowietrzony układ lub walnięty wysprzęglik


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
gOOzOl
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: pt mar 16, 2007 21:11
Lokalizacja: tarnowskie góry
Kontakt:

Post autor: gOOzOl » ndz mar 14, 2010 14:07

stawiam na wysprzeglik, pare dni temu mialem podobnie ;) dolalem płynu, odpowietrzyłem, recznie je "wycisnalem" i na razie ok :bajer:
Ostatnio zmieniony ndz mar 14, 2010 14:08 przez gOOzOl, łącznie zmieniany 1 raz.



damiano_mo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 287
Rejestracja: pt maja 23, 2008 19:08
Lokalizacja: dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: damiano_mo » ndz mar 14, 2010 14:25

ja miałem przypadek że pękła mi łapa od wysprzęglania. koszt w ASO 113 PLN :bigok:


fuck air ride

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 94 gości