Strona 1 z 2
					
				. do wykasowania
				: czw sty 07, 2010 00:48
				autor: rhl
				.
			 
			
					
				Drgawki
				: czw sty 07, 2010 00:50
				autor: ZbyszekGolf
				Witam a sprawdziłeś czy do swiec dochodzi prad bo swiece mogą byc dobre ale do nich nie dochodzi prąd
			 
			
					
				
				: czw sty 07, 2010 00:53
				autor: rhl
				Tak, dochodzi prąd do świec
			 
			
					
				
				: czw sty 07, 2010 01:00
				autor: kwietek
				Najlepiej będzie jak podepniesz vaga jeśli nie masz własnego, w warsztacie to kosztuje ok 30zł.
			 
			
					
				
				: czw sty 07, 2010 01:10
				autor: rhl
				Zero błędów, mam vaga
			 
			
					
				
				: czw sty 07, 2010 09:36
				autor: tomek507
				Ja dolewam juz długo sam castrol TDA przez cały rok i jest ok, tankuje na orlenie zawsze ta sama stacja i verva on. A ten mixol to na co sie leje? Moze juz za duzo tych dodatków masz w paliwie...
			 
			
					
				
				: czw sty 07, 2010 10:48
				autor: rhl
				tomek507, mixol dolewam 100ml na cały bak paliwa co 5 tankowanie, a dodatek STP co drugie, wg zaleceń na etykiecie.
mixol - smaruje i czyści pompę i wtryski, zalecił mi go mechanik do T4 (2.5TDI) i tam pomogło, a były problemy z rozruchem, więc i do swojego zacząłem wlewać co jakiś czas.
Co nieco o dodatkach:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=28219
Wracając do tematu, skąd mogą pochodzić takie drgawki? Co jest tego przyczyną i jak to naprawić?
 
			 
			
					
				
				: czw sty 07, 2010 11:36
				autor: michszym11970
				rhl pisze:szklanki - kupione nowe, czekają na wymianę, bo przy przebiegu 273kkm zaczęły już być słyszalne 
Być może właśnie któryś popychacz się podwiesza lub gubi ciśnienie i stąd to telepanie na zimnym silniku, wymień te "szklanki" wtedy przynajmniej to będzie można wykluczyć, oprócz tego sprawdziłbym jeszcze dawkę paliwa i kąt wtrysku w VAG-u
 
			
					
				
				: czw sty 07, 2010 11:51
				autor: rhl
				michszym11970 pisze:Być może właśnie któryś popychacz się podwiesza lub gubi ciśnienie i stąd to telepanie na zimnym silniku
kiedy ostatnim razem wymieniałem rozrząd - bodajże przy 217kkm, było delikatnie już słychać ich cykanie zaraz po odpaleniu, a mimo to drgawek nie było, czy to może mieć się zmieniać z upływem czasu?
 
			
					
				
				: czw sty 07, 2010 13:08
				autor: michszym11970
				Oczywiście, że mogło to się zmienić, wtedy gdy zmieniałeś rozrząd popychacze mogły jeszcze nie mieć na tyle luzu, żeby sie zawiesić i praca silnika była stabilna, w silnikach z takimi przebiegami cykanie zaraz po odpaleniu jest raczej normalne, zimny olej potrzebuje kilka sekund, żeby wytworzyć ciśnienie w popychaczach, ale jeśli cyka nonstop, to znaczy, że szklanki są zużyte i nie trzymają już ciśnienia, przez co mogą sie też zawieszać. Nie twierdze, że przyczyną tych drgawek w Twoim silniku są na 100% szklanki, ale jest to bardzo możliwe, u mnie też zaraz po odpaleniu zimnego silnika przez ok. 3 sekundy cykają, a potem już jest cisza.
			 
			
					
				
				: czw sty 07, 2010 13:33
				autor: vw-bora
				koledzy podepne sie do tematu też mi lekko drga cała buda ale tylko jak jest zimny potem przestaje. A co to są te szklanki???
			 
			
					
				
				: czw sty 07, 2010 14:16
				autor: michszym11970
				vw-bora pisze:A co to są te szklanki???
"szklanka" to inaczej popychacz hydrauliczny, krótko mówiąc jego zadaniem jest wyeliminowanie luzu między krzywką wałka rozrządu, a zaworem, 
tu masz więcej:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Popychacz_hydrauliczny
vw-bora pisze:lekko drga cała buda ale tylko jak jest zimny potem przestaje
nie wiem, co to za drgania, ale diesel jak jest zimny, to zawsze bardziej drży i głośniej pracuje, taki już urok diesla
 
			
					
				
				: czw sty 07, 2010 17:01
				autor: rhl
				czy może być jeszcze coś odpowiedzialnego za te drgawki?
Ze szklankami czekam jeszcze, do momentu wymiany rozrządu by jak zacznie się już zabawę to bawić się na całego 

 
			
					
				
				: pt sty 08, 2010 01:36
				autor: michszym11970
				rhl pisze:czy może być jeszcze coś odpowiedzialnego za te drgawki? 
tak jak wcześniej wspomniałem, podłącz pod VAG-a i sprawdź parametry silnika m.in. dawkę paliwa i kąt wtrysku
a jak auto zachowuje się podczas jazdy? szarpie, przerywa? czy jedzie normalnie?