VW 130KM TDI 2002r bierze olej,problem

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Tomi19
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 740
Rejestracja: sob mar 14, 2009 17:50
Lokalizacja: Chełmno

VW 130KM TDI 2002r bierze olej,problem

Post autor: Tomi19 » wt sty 05, 2010 15:33

Witam!mam problem z silnikiem ASZ VW 130KM TDI, kupilem go z samochodem jako uszkodzony bo bral olej i gosciu juz wlal do niego olej mineralny,objawy byly takie ze na zimnym silniku kopcil na niebiesko i na cieplym jak sie ruszalo np na swiatlach to tez kopcil i jak stal w miescu to rownierz kopcil na niebiesko zuzycie oleju ponad 1l na 1000km,wiec postanowilem to zrobic i zaczalem od Turbiny,dalem do regeneracji poniewaz turbo mialo juz luz wzdluzny,zalozylem turbo zregenerowane oczywiscie musialem chwile pojezdzic zeby bylo widac jakies zmiany no i na dzien dzisiejszy wyglada to tak:
z rana na zimnym silniku kopci na niebiesko no i jak na zimnym rusze to tez no i przejade jakis 1 km i nie ma zadnego kopcenia i pozniej przy jezdzeniu w miescie i przy ruszaniu gwaltownym tez nie kopci no ale za to oleju ubywa mu caly czas i to nie malo:(
az tak dobrze sie nie znam dlatego pisze i prosze o pomoc poniewaz ja podejzewam albo gumki na zaworach albo pierscienie ale wolałbym miec pewnosc co moze byc nie tak,
no i jeszcze poprzedni wlasciciel mowil ze mial przy nim taki przypadek ze oderwal mu sie waz ten ktory idzie od turbiny do filtra powietrza i jezdzil tak jakis czas nie wiedzac o tym i dlatego byla troche turbina uszkodzona bo w tym wezu bylo duzo piasku no i moze przez to dostal tez silnik???
prosze o pomoc???
Ostatnio zmieniony wt sty 05, 2010 15:41 przez Tomi19, łącznie zmieniany 1 raz.



oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » wt sty 05, 2010 15:55

Pierwsze co powinieneś zrobić to pomiar ciśnienia sprężania - na ile odbiega od nominalnego.
Jak pali z ranku?
Silnik z turbo raczej nie będzie podbierał oleju na prowadnicach(nadciśnienie w kolektorze).
Zmieniłeś turbinę - jak zmieniło się zużycie oleju.

Piasek...no tu wszystko jest możliwe...
Opisz możliwie wszystko co zauważyłeś i w jakim momencie - może będą wnioski.


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Awatar użytkownika
Tomi19
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 740
Rejestracja: sob mar 14, 2009 17:50
Lokalizacja: Chełmno

Post autor: Tomi19 » wt sty 05, 2010 16:46

Rano golfik pali bez zadnych problemow, nie drży mu silnik jak jest zimny tylko chodzi rowno no ale odrazu pojawia sie z tlumnika niebieski dym,ogolnie to silnik z tylu za turbina jest mokry od oleju i wyglada to jakby kapalo z kolektora ssacego bo z uszczelki pod glowica i pod pokrywa nie leci olej,



oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » wt sty 05, 2010 16:52

Ile ubywa oleju po wymianie turbo???
Masz intercooler?-czyściłeś?
Przyśpieszenie - ma?
Zużycie paliwa - jakie?
Napisz możliwie dużo - miejsca wystarcza... :pub:


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » wt sty 05, 2010 16:55

Tak jak napisał kolega oldstaszek bez badania ciśnienia się nie obejdzie.
Podejrzewam ,że pierścienie mają dość - albo już są na kompletnym wykończeniu.
Auto odpala , ale to dymienie .. na niebiesko i do tego pewnie smród palonego oleju - świadczy o tym.

Wykonaj badanie - i podaj wyniki. Swoją drogą kto do ASZ-a wlewa MINERALA :bajer:


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
robertsobol1983
Forum Master
Forum Master
Posty: 1000
Rejestracja: wt lis 25, 2008 10:42
Lokalizacja: Milicz

Post autor: robertsobol1983 » wt sty 05, 2010 16:59

Tomi19 pisze:gosciu juz wlal do niego olej mineralny,
Masakra!!! Sprawdz co się dzieje z pompowtryskami bo jak ten typ zalał mineralny do PD to tych pompek moze już nie być. Z tego co się orientuje to nawet nie ma oleju mineralnego do pompowtryskiwaczy (wiec jesli silnik na takim oleju pracował to moze byc juz nie ciakawie bo do pompek jest spacjalny olej) co najmniej jest pół syntetyk i taki sie po pełnym leje a potem to tylko na złom a nie mineralny


Ani Mazda, ani Merca gwiazda nie da Ci tyle, co VW JAZDA :)

NIE UDZIELAM PORAD I NIE ANALIZUJE LOGÓW NA PW

oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » wt sty 05, 2010 16:59

@HAKI
Usiłuję dojść do jakiegoś wniosku..
Możliwe że zapieczone pierścienie olejowe, możliwe że...itd.
Potrzeba jak najwięcej szczegółów eksploatacyjnych a tych brakuje... :pub:


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Awatar użytkownika
Tomi19
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 740
Rejestracja: sob mar 14, 2009 17:50
Lokalizacja: Chełmno

Post autor: Tomi19 » wt sty 05, 2010 17:01

po wymianie turbo pali 1L oleju na 1000km
paliwa pali na 7l/100km czyli dobrze i sile tez ma bo przyspieszenie jest niezle, mocy mu nie brakuje, no a z tlumnika to rzeczywiscie nawet jak nie widac dymu to czuc przepalony olej,

[ Dodano: 05 Sty 2010 16:04 ]
a o jakie szczegoly chodzi dokladnie?
Ostatnio zmieniony wt sty 05, 2010 17:01 przez Tomi19, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
gacol
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: ndz lip 26, 2009 22:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: gacol » wt sty 05, 2010 17:07

Wymień uszczelniacze zaworowe na początek, podobne objawy miałem w audi b4 1.9 TDI po wymianie uszczelniaczy problem zniknął. :hmm:



Awatar użytkownika
Tomi19
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 740
Rejestracja: sob mar 14, 2009 17:50
Lokalizacja: Chełmno

Post autor: Tomi19 » wt sty 05, 2010 17:08

gacol ; a tez kopcil ci tylko jak byl zimny?



oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » wt sty 05, 2010 17:11

Nie masz przecieku na układzie smarowania turbo?

Opis pokazuje że ciśnienie sprężania powinno być w miarę dobre.
Co mogę zrobić zanim rozbiorę silnik?
Mogę go wypłukać/wyczyścić za pomocą odpowiednich preparatów(nie są to koszty) i zmienić olej na właściwy.Dalej - zależnie od efektu - są dwie drogi... :pub:


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Awatar użytkownika
Tomi19
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 740
Rejestracja: sob mar 14, 2009 17:50
Lokalizacja: Chełmno

Post autor: Tomi19 » wt sty 05, 2010 17:14

nie w ukladzie smarowania do turbiny nie ma przecieku,a co masz na mysli mowiac przeczyscic?jak to zrobic?a jak to nie pomoze to o jakich drogach mowisz?



oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » wt sty 05, 2010 17:24

Co zastosować ...jest moja oferta pod linkiem.
Aby mnie tu nie odsądzano od...i tak dalej(w tym autoreklamy) - na prive.

Macie inną propozycję?
Moderator ma prawo wyciąć a nie zależy mi na "podpadnięciu" :pub:


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Awatar użytkownika
Tomi19
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 740
Rejestracja: sob mar 14, 2009 17:50
Lokalizacja: Chełmno

Post autor: Tomi19 » wt sty 05, 2010 17:34

a co to oznacza ze pierscienie tlokowe sa zapieczone?od czego to sie wogole robi?jakie sa objawy?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 54 gości