EGR 1.9 TDI 100 KM AXR

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

kompan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 284
Rejestracja: wt cze 17, 2008 00:18
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: kompan » czw lis 26, 2009 11:48

Widzę, że jest tam pokaźnich rozmiarów sprężyna, czy przy próbie odginania tej srebrnej pokrywy ta sprężyna nie wyszczeli mi prosto w twarz ? :kac: :crazy:

I czy jest jakiś sposób by sprawdzić bez demontażu, czy ta membrana jest pęknięta czy nie?
Ostatnio zmieniony czw lis 26, 2009 11:50 przez kompan, łącznie zmieniany 1 raz.


Do sprzedania parę części do MK4 (Boczki bagażnika (hatchback), popielniczka tył, przycisk otwierania klapki paliwa, filtr paliwa 1.9TDI MANN, gumy stabilizatora FEBI, blenda nad radio, korek wlewu paliwa.

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » czw lis 26, 2009 18:05

sprężyna jest o takiej samej sile jak w siłowniku podciśnieniowym sterującym zmienną geometrią turbosprężarki (czyli umiarkowanej) i nawet jeśli dostaniesz dekielkiem w twarz to siniaka nie nabije ;) można sprawdzić sprawność membrany i sprężyny bez zdejmowania dekielka siłownika ale musisz mieć wymontowaną obudowę EGR (odłączoną od kolektora ssącego i rurki doprowadzającej spaliny do EGR), ze zdjętym zaworem EGR i rurą dolotu powietrza doładowanego z niego ale z założonym wężykiem podciśnienia na króciec siłownika zaworu, jedna osoba uruchamia silnik i zostawia go na wolnych obrotach a Ty w tym czasie już od momentu uruchamiania silnika, trzymając obudowę EGR w ręku patrzysz od jej spodu czy zawór uchyla się do wnętrza obudowy i czy trzyma tak w otwartej pozycji przez około 2 minuty (po 2 minutach ponownie się zamknie, wtedy lekko dodać gazu na luzie na moment i puścić pedał - zawór ponownie powinien się uchylić na 2 minuty) - to proste sprawdzenie jeśli nie ma się do dyspozycji Vaga by zrobić output test. Nie trzeba się przy tym obawiać, że silnik będzie pracował na wolnych obrotach z puszczonym luzem wężem powietrza doładowania oraz otwartym wlotem kolektora ssącego.

[ Dodano: 26 Lis 2009 17:15 ]
chyba, że na zamontowanym na kolektorze ssącym zaworem EGR i klapą gaszącą, zdejmiesz z nich wąż powietrza doładowania i przyświecając sobie do wnętrza latarką będziesz w stanie zagłębić tam głowę i dostrzec ruch tłoczka zaworu EGR ale to jednak już ekwilibrystyka ;)
Ostatnio zmieniony czw lis 26, 2009 18:07 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

kompan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 284
Rejestracja: wt cze 17, 2008 00:18
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: kompan » czw lis 26, 2009 18:34

Sztomel pisze:Nie trzeba się przy tym obawiać, że silnik będzie pracował na wolnych obrotach z puszczonym luzem wężem powietrza doładowania oraz otwartym wlotem kolektora ssącego.
A czy zgaszę silnik poprawnie? Pytam, bo przecież będzie zdemontowana klapa gasząca ... silnik mimo to da się zgasić, tylko nim zatelepie?
Sztomel pisze:do dyspozycji Vaga by zrobić output test.
Posiadam Vaga, jak wykonać ten output test? (generalnie jak logowałem grupę 003 Basic Settings to pokazywało EGR OFF/EGR ON na zmiane w kolumnie 2, z tym, że ta zmiana następowała co 10 sekund a nie co 2 min).
Sztomel pisze:chyba, że na zamontowanym na kolektorze ssącym zaworem EGR i klapą gaszącą, zdejmiesz z nich wąż powietrza doładowania i przyświecając sobie do wnętrza latarką będziesz w stanie zagłębić tam głowę i dostrzec ruch tłoczka zaworu EGR ale to jednak już ekwilibrystyka
Jeśli się da to zdecydowanie najszybszy sposób :grin:



Generalnie to czy mogę z tym jeździć? Bo auto jezdzi normalnie. Mocy mu nie brak, nie kopci. Kreci się bez problemu pod czerwone pole. Jedyna oznaka to po uruchomieniu silnika komunikat Emission Workshop i paląca się kontrolka w kształcie silnika.


Do sprzedania parę części do MK4 (Boczki bagażnika (hatchback), popielniczka tył, przycisk otwierania klapki paliwa, filtr paliwa 1.9TDI MANN, gumy stabilizatora FEBI, blenda nad radio, korek wlewu paliwa.

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » czw lis 26, 2009 18:39

Bez klapy gaszącej silnik zgaśnie normalnie bo pompowtryski nie dostaną zasilania a silnikiem tylko telepnie bez klapy - tak jak napisałeś;
co do output testu to właśnie robi się tak jak napisałeś (wymusza to otwieranie i zamykanie zaworu z większą częstotliwością więc mniej czasu poświęcisz na sprawdzenie);
jeśli silnik z tym komunikatem na blacie nie przechodzi w tryb pracy awaryjnej i pracuje normalnie to decyzję czy jeździć z tym czy usunąć usterkę pozostawiam Tobie.
Ostatnio zmieniony czw lis 26, 2009 18:41 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

kompan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 284
Rejestracja: wt cze 17, 2008 00:18
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: kompan » czw lis 26, 2009 18:46

Sztomel pisze:co do output testu to właśnie robi się tak jak napisałeś (wymusza to otwieranie i zamykanie zaworu z większą częstotliwością więc mniej czasu poświęcisz na sprawdzenie);
W takim razie zrobię ten output test jeszcze raz ze ściągniętą rurą doprowadzającą powietrze z turbo. i zobaczę czy ten grzybek się porusza czy nie. I tu mam 2 pytania.

1) Czy to normalnie, że silnik sam w trybie BS podnosi obroty do 1400 przy logowaniu grupy 003?

2) Czy jak mi na VAGu pokazuje EGR ON / EGR OFF to mimo to grzybek niekoniecznie może chodzić i membrana może być pęknięta?
Sztomel pisze:jeśli silnik z tym komunikatem na blacie nie przechodzi w tryb pracy awaryjnej i pracuje normalnie to wybór czy jeździć z tym czy usunąć usterkę pozostawiam Twojemu wyborowi.
Nie przechodzi w tryb awaryjny. Tak czy siak to naprawie, bo nie lubie jak z autkiem jest coś nie tak. Tyle, że auto użytkuje na codzień i jest mi potrzebne. I zastanawiam się czy nie wyrządzam większych szkód z tym jeżdżąc.

Dzięki wielkie za zainteresowanie i odpowiedzi :)


Do sprzedania parę części do MK4 (Boczki bagażnika (hatchback), popielniczka tył, przycisk otwierania klapki paliwa, filtr paliwa 1.9TDI MANN, gumy stabilizatora FEBI, blenda nad radio, korek wlewu paliwa.

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » czw lis 26, 2009 18:55

kompan pisze:1) Czy to normalnie, że silnik sam w trybie BS podnosi obroty do 1400 przy logowaniu grupy 003?

2) Czy jak mi na VAGu pokazuje EGR ON / EGR OFF to mimo to grzybek niekoniecznie może chodzić i membrana może być pęknięta?
Ad. 1 - tak to normalne
Ad.2 - jeśli membrana będzie pęknięta to grzybek będzie stał w miejscu, chyba że pęknięcie będzie niewielkie to tłoczek zaworu może się nieco unieść - na kompie zauważysz czy wartości przy przejściu z ON na OFF będą się zmieniać - jeśli nie to membrana dziurawa (pod waruniem, że instalacja podciśnienia tj. N18 i wężyki do niego i do EGR szczelne).


Obrazek

kompan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 284
Rejestracja: wt cze 17, 2008 00:18
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: kompan » czw lis 26, 2009 19:06

Sztomel pisze:na kompie zauważysz czy wartości przy przejściu z ON na OFF będą się zmieniać - jeśli nie to membrana dziurawa
Chodzi o wartości w grupie 3 (zaznaczone na czerwono na zdjęciu poniżej) ? Orientujesz się ile powinny wynosić przy EGR ON, a ile przy EGR OFF ?

Obrazek

Generalnie auto łapie błąd przy jeździe z niską prędkością na niskich obrotach (ok. 60km/h na 4 biegu). Na biegu jałowym nie łapie błędu.
Ostatnio zmieniony czw lis 26, 2009 19:08 przez kompan, łącznie zmieniany 1 raz.


Do sprzedania parę części do MK4 (Boczki bagażnika (hatchback), popielniczka tył, przycisk otwierania klapki paliwa, filtr paliwa 1.9TDI MANN, gumy stabilizatora FEBI, blenda nad radio, korek wlewu paliwa.

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » czw lis 26, 2009 19:23

na tym logu widać, że nie ulega ona zmianie wcale, czy to na OFF czy na ON, tu masz tabelkę wartości bloku 003 dla silnika PD :
http://www.tdi-tuning.pl/tools/tabela%2 ... %20003.jpg
http://www.tdi-tuning.pl/tools/tabela%2 ... %20003.jpg

najlepiej jak wejdziesz sobie w dział "Diagnostyka" i tam porównasz logi 003 w BS wklejone przez kolegów z silnikami AXR lub ATD.

[ Dodano: 26 Lis 2009 18:26 ]
jeśli nie posiadasz bloków wartości mierzonych dla silnika PD to tu masz te wartości :
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=224&start=0


Obrazek

kompan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 284
Rejestracja: wt cze 17, 2008 00:18
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: kompan » czw lis 26, 2009 19:54

Sztomel pisze:na tym logu widać, że nie ulega ona zmianie wcale, czy to na OFF czy na ON
To moje logi wykonane po tym jak błąd się pojawił po raz pierwszy. Czyli widzę, że ten grzybek jednak nie chodzi góra/dół. Sprawdzę jeszcze raz ze ściągniętą rurą z klapy gaszącej.

Chciałbym wykluczyć N18 i rurki podciśnienia. Więc ściągnę wężyk z EGR i chciałbym zrobić jakoś podciśnienie ... czy masz pomysł jak to zrobić ?


Do sprzedania parę części do MK4 (Boczki bagażnika (hatchback), popielniczka tył, przycisk otwierania klapki paliwa, filtr paliwa 1.9TDI MANN, gumy stabilizatora FEBI, blenda nad radio, korek wlewu paliwa.

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » czw lis 26, 2009 20:04

są specjalne pompki podciśnienia do diagnostyki ale nie sprawdzałem ich dostępności w sklepach motoryzacyjnych i ich ceny.


Obrazek

kompan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 284
Rejestracja: wt cze 17, 2008 00:18
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: kompan » czw gru 03, 2009 01:13

Wszystkie doświadczenia wskazują, że membrana jest pęknięta.

Na działającym silniku świeciłem latarką przez klapę gaszącą i obserwowałem "grzybek" - niestety sie nie poruszał.
Pojechałem też do znajomego warsztatu i tam pompkę podciśnieniową sprawdzili mi ten zawór. Niestety nie udało się zrobić podciśnienia, co wskazuje, że membrana jest pęknięta.

Na próbę polecili mi usunąć błąd i wężyk od egr czymś zaślepić. Pojeżdżę tak jakiś czas i zobaczę czy błąd się znowu pojawi.

Pozdrawiam i dzięki za pomoc.


Do sprzedania parę części do MK4 (Boczki bagażnika (hatchback), popielniczka tył, przycisk otwierania klapki paliwa, filtr paliwa 1.9TDI MANN, gumy stabilizatora FEBI, blenda nad radio, korek wlewu paliwa.

Awatar użytkownika
wallygraf
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: wt maja 02, 2006 23:08
Lokalizacja: Pomorze /GPU/
Kontakt:

Post autor: wallygraf » sob gru 05, 2009 00:19

Też mam AXRa ale z 2002 roku. Mam pytanie czy oprócz błędu jest odczuwalna różnica w pracy silnika ???
Mam też zepsuty EGR i wydaje mi się że jest.


Mk4 TDI

kompan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 284
Rejestracja: wt cze 17, 2008 00:18
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: kompan » sob gru 05, 2009 01:09

Auto dłużej się nagrzewa, bo egr nie działa. Po za tym nie zauważyłem innych zmian. A co się dzieje u Ciebie?


Do sprzedania parę części do MK4 (Boczki bagażnika (hatchback), popielniczka tył, przycisk otwierania klapki paliwa, filtr paliwa 1.9TDI MANN, gumy stabilizatora FEBI, blenda nad radio, korek wlewu paliwa.

Awatar użytkownika
wallygraf
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: wt maja 02, 2006 23:08
Lokalizacja: Pomorze /GPU/
Kontakt:

Post autor: wallygraf » sob gru 05, 2009 09:34

No właśnie też teraz bardzo wolno się nagrzewa i tak jakby miał trochę "kulawe" obroty.
No i najważniejsze błąd wyskakuje sporadycznie...


Mk4 TDI

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 38 gości