Strona 1 z 5

Swap z 1v na sb lub jr

: sob lis 14, 2009 18:18
autor: maniek8855
Witam. Mam teraz mk2 ze slabym td 1v, chce zrobić swap na sb lub jr. Teraz pytanie czy warto kupić silnik sb lub jr i czy trzeba coś przerabiać itd? Czy może lepiej zająć sie silnikiem 1v, zmienić pompę na inną, jeśli tak na jaką, żeby pasowało?

: sob lis 14, 2009 18:47
autor: t0mal
Policz sobie, zrobienie JR z 1V to konieczność zmiany turbo+pompy, są jeszcze inne wtryski, ale nie są aż tak istotne, zrobienie coś na kształt SB z 1V to troche trudniejsze bo sb ma oprócz pompy i lepszych końcówek wtrysków także intercooler i turbo chłodzone cieczą (nic to nie daje)
Właściwie, żeby mieć około 80 km to nic nie musisz zmieniać, rusz dawkę i doładowanie i już :)

: sob lis 14, 2009 19:31
autor: bongo
t0mal pisze:turbo chłodzone cieczą (nic to nie daje)
Daje,daje.Może nie zwiększa osiągów,ale dzięki temu jest idiotoodporne i wytrzymałe :bigok:

: sob lis 14, 2009 21:02
autor: Ł-u-k-a-s-z
moim zdaniem niema sensu zmieniac silnika jak chcesz miec tyle koni co sb to wystarczy go podkrecic ale doradzam zmiane pompy bo eko pompa ma mala wydajnosc

[ Dodano: 14 Lis 2009 20:07 ]
a tak wogole poszukaj w wyszukiwarce jest sporo o tych silnikach i potkrecaniu :helm:

: ndz lis 15, 2009 00:15
autor: skibszczok
Podstawa jet zmiana na pompe paliwa z LDA.
t0mal, podobno na wtryskach z 1V pompa z LDA pada dosyc szybko. Arwan tak pisal wiec to pewno jest prawda :P No i nie pomijajac faktu ze z JRa sa wydajniejsze :P Wiec wiekszy przyrost mocy.

W zasadzie jezeli masz zdrowy silnik 1V to zmieniaj pompe, wtryski i turbo i masz wkoncu auto ktore porzadnie jezdzi. Z czego turbo mozesz wymienic pozniej :P to z 1V z pompa z LDA tez powinno dac rade. Tylko cisnienie podniesc i lata. Bo co z tego ze zmienisz silnik caly jak nigdy nie wiadomo w jakim jest stanie i pozniej i tak bedziesz musial dorzucic w jego naprawe. :bigok:

: ndz lis 15, 2009 02:00
autor: t0mal
Nie wydaje mi się, żeby wtryski od 1V nie dawały rady z pompą 9mm, miałem u siebie i nic się nie działo, dopiero teraz jak mam 11mm widać, że przydałyby się wydajniejsze.

: ndz lis 15, 2009 11:04
autor: skibszczok
arwam pisze:ja bym nie czekał ze zmianą końcówek bo już przypadek mojego kolegi pokazał że końcówki od 1V są tak restrykcyjne że mogą załatwić pompę wtryskową.
arwam pisze:gdyby to nie był 1V to można by nawet pompę 11mm założyć na wtryskach od 1.6TD ale nie od 1V.
koledze potrafiło w tylko 9mm pompie zajechać tłokorozdzielacz.
Tutaj caly temat: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3295739#3295739

: ndz lis 15, 2009 11:26
autor: Michał_1977
skibszczok pisze:arwam napisał/a:
ja bym nie czekał ze zmianą końcówek bo już przypadek mojego kolegi pokazał że końcówki od 1V są tak restrykcyjne że mogą załatwić pompę wtryskową.


arwam napisał/a:
gdyby to nie był 1V to można by nawet pompę 11mm założyć na wtryskach od 1.6TD ale nie od 1V.
koledze potrafiło w tylko 9mm pompie zajechać tłokorozdzielacz.
skibszczok, zastanawiam się czy arwam nie miał tu przypadkiem na myśli mnie i mojej pompy...
Co do wtrysków to zgadzam się-jeśli mody to nie z tymi od 1V.

: ndz lis 15, 2009 12:20
autor: maniek8855
Dziękuję Panowie za odpowiedzi.

Teraz mam pytanie jak znajdę pompę od Sb lub od Jr i będę chciał ja włożyć w miejsce starej to nic nie muszę przerabiać,żadnych dodatkowych przewodów paliwowych itd, słabo jestem obeznany w temacie dlatego może moje pytania są dla Was oczywiste :grin: , Jakie oznaczenie ma pompa od Sb, a może ktoś z Was miałby taką pompę w dobrym stanie do sprzedania?

Następny etap to wtryski, jakiej firmy najlepiej kupić i ile to może kosztować? Bo rozumiem,ze jak chcę zmienić pompę najlepiej od razu brac się za wtryski, a jak fundusze pozwolą to wtedy turbo bo to może poczekać?

: ndz lis 15, 2009 12:26
autor: Michał_1977
Trzeba zamontować króciec w kolektorze dolotowym,żeby podpiąć wężyk do LDA w pompie.
Jak nie będziesz modził tej pompy,to wtryski od 1V mogą zostać.
Turbo K-14 też możesz zostawić,a jak zapragniesz więcej kucyków pod maską,to zamienisz na K-24 lub T-3.Wtedy też wtryski out.

: ndz lis 15, 2009 12:38
autor: jarekkoval
skibszczok,
wtryski z 1V na pompie z LDA daja rade
u mnie 80k km na opale po zmianie pompy i jest ciostko :0

: ndz lis 15, 2009 12:45
autor: Michał_1977
jarekkoval, dadzą radę jak pompa nie jest modzona.
Ja miałem pompę 9mm modzoną i tłoko-rozdzielacz w niej padł,bo wtryski mają małą wydajność.Zmieniłem tłoko-rozdzielacz i...zarżnąłem drugi,bo wtryski zostały te same.
Teraz mam wtryski od Merca DNO SD 261 i tłoko-rozdzielacz 10mm od TDI i hula.Nic się nie dzieje :bigok:

: ndz lis 15, 2009 12:55
autor: maniek8855
Michaś_1977 pisze:Trzeba zamontować króciec w kolektorze dolotowym,żeby podpiąć wężyk do LDA w pompie.
Bardzo to skomplikowana operacja?

a co do turbo to i tak to pewnie pójdzie do regeneracji więc zastanowię się nad zmianą na K-24
jarekkoval pisze:wtryski z 1V na pompie z LDA daja rade
a modziłeś coś jeszcze czy bawiłeś się tylko z pompą?

: ndz lis 15, 2009 12:58
autor: Michał_1977
maniek8855 pisze:Bardzo to skomplikowana operacja?
Odkręcasz to kolanko znad kolektora,wiercisz w nim otworek,gwintujesz i wkręcasz kawałek cienkiej rurki.Następnie zakładasz na to wężyk i podpinasz do LDA.