podgrzewacz płynu chłodniczego.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, Haki, Qto, VIP

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5669
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » ndz wrz 06, 2009 10:57

piter_s pisze:to twoim zdaniem jakie napięcie ze sterownika idzie na załączenie przekaźnika??.
ło matko ! piter_s, żadne napięcie, masa to nie napięcie, ile razy trza Ci pisać, na załączonym przez Ciebie schemacie masz zasilanie z "trzydziestki" - i to jest plus (zasilanie) oraz dwa przewody z ECU (masa) czarnobrązowy na J360 i czarnoniebieski na J359 sterujące masą.


Obrazek

Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » ndz wrz 06, 2009 10:59

właśnie patrzyłem do autodaty i jest jasno w rozpisce złącza ECU że jest podawane 12v na sterowanie przekaźnikami.
jak chcesz to ci to wszystko prześlę, ale jest trochę zabawy.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5669
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » ndz wrz 06, 2009 11:12

na schemacie masz jasno rozpisane, że napięcie na przekaźniki jest z zacisku "30" a ECU steruje cewkami przekaźników masą.


Obrazek

Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » ndz wrz 06, 2009 11:17

Obrazek
rozpiska kostki ECU

Obrazek
schemat nie od trzydziestki
pamiętaj że tu jest mowa o 1Z

tak przekaźniki są sterowane masą, a +12v jest wpięte na stało, zgadza się, a że zmienimy bieguny w cewce przekażnika to i taj będzie działał jak trzeba.
Ostatnio zmieniony ndz wrz 06, 2009 11:36 przez piter_s, łącznie zmieniany 1 raz.



DejaVu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 300
Rejestracja: sob kwie 10, 2010 14:56
Lokalizacja: Ełk

podgrzewacz płynu chłodniczego.

Post autor: DejaVu » sob gru 18, 2010 17:31

U mnie jest przekaźnik 53 i 100 a też chyba mam podgrzewacz płynu?
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek


Mk4 1.9sdi AGP

GRIZLI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 415
Rejestracja: wt sie 22, 2006 19:31
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

podgrzewacz płynu chłodniczego.

Post autor: GRIZLI » wt sty 04, 2011 23:12

Sztomel prawdę prawi, :pub: mu dać.

DejaVu cosik te zdjęcia nie weszły


Octavia 1.8Turbo 4x4 by TUNE-UP ---[/i]

Awatar użytkownika
martinezz123
DZIADZIA
DZIADZIA
Posty: 938
Rejestracja: ndz paź 15, 2006 20:59
Lokalizacja: kamienna góra
Kontakt:

podgrzewacz płynu chłodniczego.

Post autor: martinezz123 » śr mar 09, 2011 00:53

no wiec tak co w temacie słychać , pytam bo u mnie te świeczki nie dostają napięcia to znaczy nie grzeja , mam z tym problem odkąd kupiłem auto no i postanowiłem sie za to wziąść denerwujące jest że nie działa auto grzeje się o wiele dłużej potrzebował bym jakies schematy do golfa 4 silnik ALH 1.9 tdi 99 r


vw golf IV 1.9 tdi MARTINEZZ
www.vwjgora.pl
diagnoza VAG COM / TACHO

Toledziak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 418
Rejestracja: ndz lut 22, 2009 00:45
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

podgrzewacz płynu chłodniczego.

Post autor: Toledziak » śr mar 09, 2011 12:27

A powiedzcie mi Panowie jak najprościej sprawdzić czy swiece grzeją w podgrzewaczu? U mnie wygląda to tak, że 2 plastiki są jakby nadtopione. Auto mi się zimą dłużej grzeje, jak temu zaradzić?? Podajcie Panowie jakąś prostą instrukcję.



Awatar użytkownika
martinezz123
DZIADZIA
DZIADZIA
Posty: 938
Rejestracja: ndz paź 15, 2006 20:59
Lokalizacja: kamienna góra
Kontakt:

podgrzewacz płynu chłodniczego.

Post autor: martinezz123 » śr mar 09, 2011 13:09

kolego tak na szybko ci podam u mnie fajki były zaśniedziałe w środku i nie przekazywały prądu :( i tu cała tajemnica


vw golf IV 1.9 tdi MARTINEZZ
www.vwjgora.pl
diagnoza VAG COM / TACHO

Awatar użytkownika
JacekB
let it green.
let it green.
Posty: 780
Rejestracja: śr mar 09, 2011 14:57
Lokalizacja: DPL

podgrzewacz płynu chłodniczego.

Post autor: JacekB » śr mar 09, 2011 15:09

Witam.

Nie będę zakładał tematu więc tylko zapytam was- tych, którzy mają pojęcie na temat układu grzania płynu, bo wiele osób jakie pytam nie ma pojęcia, że taki układ istnieje.

Kupiłem parę miesięcy temu VW Bora z silnikiem 1,9TDI AJM 115KM. Mam ten układ ale był i jest on rozłączony- dlaczego, tego nie wiem. Chciałbym go podłączyć, ale za cholerę nie mogę nasadzić tych fajek na te świece. Nie wiem za bardzo co chodzi. mógłby mi ktoś to jakoś wyjaśnić bądź sfotografować jak wyglądają te świece bez nałożonych fajek oraz z nałożonymi fajkami? Wiem, że to może wydawać się dziwne, ale mam po prostu problem z nałożeniem fajek na świece, nie wiem jak to wyjaśnić, ale tak jest. Proszę o jakąś pomoc w tym temacie.

Pozdrawiam


Obrazek

Kupię:
- fotele 5d recaro lub półkubły czarno-białe
- dystanse przelotowe 20mm 5x100 z śrubami

jointone
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 200
Rejestracja: śr wrz 08, 2010 17:58

podgrzewacz płynu chłodniczego.

Post autor: jointone » śr mar 09, 2011 19:54

Fajki na swiece podgrzewacza zakładasz tak samo jak na świece żarowe :P Czyli wciskasz uzywając siły aż uslyszysz klikniecie znaczy ze jest ok założona. Ja mialem problem z wyciągnieciem fajki ale włożenie to raczej łatwo. Aha jak masz świece spalone to mozliwe ze beda zasniedziale, mozesz tez omomierzem sprawdzic. Umnie opor na cieplym 1.5 -1.7 ohma na zimnym 0.5.



Awatar użytkownika
martinezz123
DZIADZIA
DZIADZIA
Posty: 938
Rejestracja: ndz paź 15, 2006 20:59
Lokalizacja: kamienna góra
Kontakt:

podgrzewacz płynu chłodniczego.

Post autor: martinezz123 » śr mar 09, 2011 21:39

kolego mogło ci się zdażyć tak że one się lekko przytopiły dołem i teraz nie chca najść , więc zobacz je dołem , może wystarczy leciutko nadciąć do okoła palstik i będzie git :)


vw golf IV 1.9 tdi MARTINEZZ
www.vwjgora.pl
diagnoza VAG COM / TACHO

Awatar użytkownika
gatokane
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: sob paź 31, 2009 22:37
Lokalizacja: Przemysl

podgrzewacz płynu chłodniczego.

Post autor: gatokane » pt cze 10, 2011 19:42

U mnie natomiast mam te trzy świece ,ale żadnych fajek czy przewodu do podpięcia ich do zasilania.Gdzie mozna je podpiąć(wiadomo kabel z fajkami wpierw skołować) i czy to możliwe i warte zachodu teraz i wogóle.A może u mnie nie ma potrzebnych przekażników itd. ,bo chyba oryginalnie u mnie nie bylo(swap) ?



Awatar użytkownika
martinezz123
DZIADZIA
DZIADZIA
Posty: 938
Rejestracja: ndz paź 15, 2006 20:59
Lokalizacja: kamienna góra
Kontakt:

podgrzewacz płynu chłodniczego.

Post autor: martinezz123 » sob cze 11, 2011 21:22

daj zdjęcie spod maski to ci powiem czy masz czy nie przekaźniki :) i czy warto czy nie :)


vw golf IV 1.9 tdi MARTINEZZ
www.vwjgora.pl
diagnoza VAG COM / TACHO

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: jarazm i 9 gości