Strona 1 z 3
					
				Klin AAZ - Przeróbka wału... !!
				: ndz sie 09, 2009 21:56
				autor: Misiekm2
				Witam 
Mam problem z kołem zębatym wału korbowego silnika aaz, mianowicie są luzy na kole zębatym 

  (koło jest nowe i dokręcone na maxxa ) prawdopodobnie znów ścina klin  
 
Chce przerobić końcówkę wałka na taka od TDI-ka, da rade ? ( z tego co wiem to w TDI jest tam coś w stylu pół Księżyca) 
Proszę o jakieś info co i jak, jeżeli była by taka możliwość.. 
Wiem ze kiedyś był już taki temat tu na forum ale nie umiem się doszukać ..    

 
			 
			
					
				
				: ndz sie 09, 2009 21:59
				autor: To_mas
				Misiekm2,  to szukaj lepiej....
gdzieś bylo o wsadzeniu wału z TDI i spokój
			 
			
					
				
				: ndz sie 09, 2009 22:04
				autor: Misiekm2
				właśnie ja nie chce zmieniać wału.. Wał jest w idealnym stanie.. Autko ma na trzaskane tylko 140 tyś km. 
Wiem że były tematy jak zeszlifować końcówkę wałka. 
A tak w ogóle od jakiego typu silnika podejdzie wałek ?
			 
			
					
				
				: ndz sie 09, 2009 22:06
				autor: t0mal
				Co do zakładów przerabiających wał, to się nie wypowiem, chciałem natomiast może poradzić wymianę wału korbowago na wał od TDi AFN - jest on wzmocniony co otwiera  furtkę do grubszego dłubania silnika. Koszt zakupu wału z kołem nie powinien przekroczyć 200 zł. 
[ Dodano: 09 Sie 2009 22:09 ]
Jeśli nie planujesz jakiegoś niewiadomo czego to i od 1Z bedzie dobry, generalnie da się przełożyć właściwie każdy wał od TDi na pompie, wyglądają tak samo.
			 
			
					
				
				: ndz sie 09, 2009 22:10
				autor: Misiekm2
				ale Wałek od AFN podejdzie bez problemu do silnika AAZ ?
			 
			
					
				
				: ndz sie 09, 2009 22:10
				autor: t0mal
				A skąd masz pewność, że to klin, a nie np tłumik drgań w kole? 
[ Dodano: 09 Sie 2009 22:11 ]
Nie powiem ci tak bo nie zakładałem u siebie, ale widziałem je i sa takie same, kolega arwam ma załoźony wał od AFN u siebie w AAZ
			 
			
					
				
				: ndz sie 09, 2009 22:12
				autor: Misiekm2
				bo się rozrząd mi przesunął ;/ wraz z kątem wtrysku już 2 razy 

:(
 
			 
			
					
				
				: ndz sie 09, 2009 22:20
				autor: t0mal
				Więc tak wg ETKI wał jest taki sam w AEY, 1Z, i AFN, AHU, ALE wał od 1Y i AAZ różni się tylko końcową literą w numerze i różni się końcówką i kołem pasowym, inna (dłuższa) jest też śróba mocująca koło pasowe. 
[ Dodano: 09 Sie 2009 22:22 ]
Czyli wygląda na to że wał od AFN nie jest jakoś szczególnie wzmacniany... 
[ Dodano: 09 Sie 2009 22:23 ]
http://www.allegro.pl/item709573631_wal ... de464.html
tu masz np wał za 100 zł
 
			 
			
					
				
				: ndz sie 09, 2009 23:45
				autor: arwam
				Misiekm2 pisze:ale Wałek od AFN podejdzie bez problemu do silnika AAZ ?
tak ja na takim jeżdżę i sobie chwalę nie ma żadnych schodków
 
			 
			
					
				
				: wt sie 18, 2009 15:20
				autor: mlodyyx
				ja mam taki problem ...
latalo kolo to wymienione zostalo na nowe febi.. ale dalej lata - wał.. nie chcem planować a nowy wał... ale jak kupie wał od tdi czy sdi to co musze jeszcze zmienic ? to koło?
			 
			
					
				
				: wt sie 18, 2009 17:35
				autor: Misiekm2
				jeżeli kupisz od Afn -a to podejdzie na 100 % bo sam ostatnio wymieniłem i podeszło bez przeróbek  
 
cena tak jak podawana, nie powinna przekroczyć 500 zł (wał+ panewki+ koło zębate)  

 
			 
			
					
				
				: śr sie 19, 2009 11:43
				autor: arturo
				Misiekm2 pisze:właśnie ja nie chce zmieniać wału.. Wał jest w idealnym stanie.. Autko ma na trzaskane tylko 140 tyś km.
Wiem że były tematy jak zeszlifować końcówkę wałka. 
Po tych 140tyś to raczej by się nic nie rozwaliło. A z tego co sie orientuje to wał od AAZ-ta da się porządnie naprawić tylko po wyjęciu i zawiezieniu do porządnego zakładu. Kolega miał podobny problem i po naprawie jest ok! już 50tyś km.
 
			 
			
					
				
				: śr sie 19, 2009 19:31
				autor: Misiekm2
				zależy, ja jeżdżę cały czas po mieście (bardzo krótkie trasy), wiec często klin jest narażony na potężne przeciążenia (start silnika i ruszanie) wiec u mnie klin bardzo szybko ulegał ścięciu 
 
A wał można też przerobić bez wyciągania 

 ale to już zależy od umiejętność wykonywającego i sprzętu 

 
			 
			
					
				Klin AAZ - Przeróbka wału... !!
				: sob sty 12, 2013 12:29
				autor: walus501
				na czym polega przeróbka walu? Co trzeba zrobić i kupić żeby go nie wyjmować? 
A jak wyglądała by naprawa bujającego sie koła pasowego?
Co radzicie zrobić żeby było tanio i wytrzymalo max 50 tys może być i więcej?