Strona 1 z 1

Demontaż turbiny AJM

: ndz sie 09, 2009 09:39
autor: Neoarti
Postanowiłem przeczyścić w końcu turbawkę w moim AJM-mie autko od pewnego czasu późno zaczyna ładować najpierw ok 1800 obr a wczoraj podaczas powrotu z pracy wychodził z dziury dopiero ok 2500 obr stawiam na zapieczne kierownice bo ich ruch podczas pracy silnika to ok 1cm zresztą jak autko dostanie solidnie w palnik to mu przechodzi na jakiś czas
tu moje pytanie jak wygląda demontaż turbiny w tym silniku jest jakiś skomplikowany ? jakie kupić uszczelki ? może ma ktoś schemat na którym są pokazane wszystkie śruby itp ?
z góry dzięki :)

: pn sie 10, 2009 05:58
autor: Sztomel
ten link powinien pomóc (demontaż turbiny z silnika ASV ale w AJM jest tak samo) :
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1091794-60.html

no i przyda Ci się tak obrobiony klucz aby odkręcić dopływ oleju do turbiny bez jego uszkadzania :
ObrazekObrazek

przy okazji jak już będziesz miał kolektor ssący na stole to można go wyczyścić z nagaru wewnątrz, obudowę zaworu EGR również, można też zaślepić EGR i wywalić odmę z dolotu, jedna robota a korzyści z niej będzie wiele :grin:

: pn sie 10, 2009 21:04
autor: Neoarti
Dzięki kolego czo do erg i odmy to muślę nad zaślepieniem ale nie mogę się zdecydować bo zdania na ten temat są podzielone z tego co wiem to po zaślepieniu będzie mniej syfu w kolektorze dolotowym tak ?

: pn sie 10, 2009 22:30
autor: Sztomel
Neoarti pisze:po zaślepieniu będzie mniej syfu w kolektorze dolotowym tak ?
zgadza się, nie będzie się do dolotu dostawał olej z odmy a gorące spaliny z EGR-a nie będą tego oleju przypiekać i nie będzie kolektor zarastał nagarem.

: wt sie 11, 2009 07:37
autor: Neoarti
OK więc warto wywalić może jakaś krótka porada jak to zrobić ?

: wt sie 11, 2009 08:28
autor: harrygo1