Strona 1 z 1

a4 tdi 1z

: pt lip 31, 2009 21:36
autor: daro1976
rozleciała mi się skrzynia CPC, czy mogę założyć DHF, a właściwie od czego ona jest, lub jakieś inne skrzynie..............napiszcie,,,,,,,,,,, chciałbym aby parametry były mniej więcej takie same

: pt lip 31, 2009 23:30
autor: Sztomel
jest jedna rzecz, do Twojej A4 z silnikiem 1Z zakładano tylko jeden typ manualnej skrzyni biegów i jest to właśnie skrzynia CPC, jeśli chodzi o skrzynię DHF to zakładana ona była do silnika AFN,
dam Ci link do typów skrzyń biegów w silnikach diesla m.in. dla A4 :
http://www.dieselschrauber.de/Getriebe_Main.html
a tu masz specyfikacje i przełożenia konretnych skrzyń, które jako zamienniki mogłyby Ci podpasować (ale musisz pamiętać aby dobierać odpowiednie wzorując się na typach skrzyń z pierwszego linku bo pozostałe skrzynie są do silników poprzecznych a nie wzdłużnych) :
http://www.dieselschrauber.de/GKB.html

wzoruj się zwłaszcza na typach skrzyń montowanych do silnika AHU jako odpowiednika 1Z czyli skrzynie typu : DHL, DVS i EAB.

: pt lip 31, 2009 23:35
autor: Adamm
Sztomel, wydaje mi sie ze od AFNa tez powinna podejsc ewentualnie bedzie miala ciut inne przelozenia

w koncu konstrukcyjnie 1Z i AFN nie roznia sie niczym poza osprzetem

: pt lip 31, 2009 23:45
autor: Sztomel
Adamm nie bardzo jednak zrozumiale wychodzi przetłumaczenie takstu "Achsantrieb für 1. bis 4. Gang, wenn Achsantrieb 2 vorhanden, sonst für alle Gänge" na polski przez translatora ale praktycznie idealnie pasowałaby mu skrzynia DHL - w niej wszystko jest identyczne poza drobniutką różnicą w przełożeniu na 3 biegu, w skrzyni DHF właśnie rozbieżne są wartości w rubryce, której teks zacytowałem powyżej a jak przypuszczam będzie to różnica przełożeń z przekładni głównej na osie napędowe co wpłynie również na ostateczne wartości przełożeń na poszczególnych biegach a tym samym na uzyskiwane na nich prędkości maksymalne, przy skrzyni DHL te prędkości nie ulegną zmianie.

: sob sie 01, 2009 09:27
autor: daro1976
teraz to zabiliście mi kołka, serwis stwierdził, że tylko CPC,CLF, DFH, ja chciałbym założyć DHF jej przełożenie główne to 37:10, wobec 35:9 w moim 90km tdi, co o tym myślicie jak będzie się zachowywało auto przy ruszaniu(aktualnie bez gazu) i jaka będzie jego prędkość maksymalna, AFN 225Nm/1700obrotów wobec 1Z 202/1900, NAPISZCIE COŚ...........

[ Dodano: 01 Sie 2009 09:38 ]
CZY SKRZYNIA BĘDZIE WOLNIEJSZA PRZY TYM PRZEŁOŻENIU