Strona 1 z 1

70 lub 90 stopni temp...

: pt cze 12, 2009 00:29
autor: Hz
Witam... mam 1.9 TDi ( 1Z ) auto zadziwia mnie temp gdy jeźdze spokojnie max 2,5 tys obrotów nawet nie przewaznie koło 2,0 - 2,2 zmieniam bieg bo nie katuje auta to mam 70 stopni a gdy ktoś mnie podpuści ( oczywiście auto już jest nagrzane te 70 stopni) to go przegonie troche i przewietrze turbine to tak do 3,5 czasami go walne to mi daje 90 stopni...

I teraz pytanie czy 70 stopni przy jeździe z lekka nogą to dobrze czy powinno być 90??

Pytanie drugie kiedy jeźdzę od teścia autem on ma 1.9 TD ( AAZ ) jak się nie mylę to u niego po 10 km już jest 90 stopni i cały czas tak stoji czy jade do 2,2-2,5 czy do 3,5 to cały czas stoji czy cos u mnie czy cos u niego ??

Czy ja mam dobre płyny chłodnicze itp itd ? A może dlatego ze mam dziurawą chłodnice co jakiś czas muszę dolewa ( chłodnica będzie wymieniana w ciągu 2-3 tygodni )


Każdemu dziękuję za rozsądna odpowiedź

: pt cze 12, 2009 00:35
autor: fleshu
Pierwszych 8 - 10 km przy takiej pogodzie jak dziś i masz 90 stopni > i ma być ciągle te 90. A reszte napisałem wcześniej:
Hz, No ale pytanko - jak zwolnisz to opada czy tak zostaje? Jak Opada to to samo co u kolegi - termostat i płyn - to i tak powinno śę zmieniać max raz na 2 latka - tylko u ciebie więcej roboty - bo w MK4 to 20 min razem z piciem piwka(bezalkocholowego). Jak to nie podziała to zostaje czujnik - no ale napisałem - jak nie podziała!

: pt cze 12, 2009 00:35
autor: krisgolf
Powinno być 90. Możliwe że termostat nawalił i się za szybko otwiera

: pt cze 12, 2009 00:36
autor: Hz
fleshu pisze:jak zwolnisz to opada czy tak zostaje?
Jak go butuje to jest 90 gdy już jade spokojnie to lekko spada...

: pt cze 12, 2009 00:38
autor: fleshu
Czyli zmienić płyn i termostat - sprawdzić efekt > na końcu zagryzać czujnik i to wszycho!

: pt cze 12, 2009 00:40
autor: Hz
fleshu, ok dziękuję kolego... Zrobię i odpisze czy coś się zmieniło ale za jakieś 2-3 tygodnie najpierw chłodnica potem sprawy płynów + termostatów

: pt cze 12, 2009 00:43
autor: fleshu
No to na te 2 tyg dosyp do płynu 2 małe łyżeczki kwasku cytrynowego > potem zmieniasz płyn razem z termostatem! Będzie git!

: pt cze 12, 2009 07:08
autor: piter_s
najlepiej porównać temp do temp na vagu, jak są różnice to czujnik szwankuje, a jak jest po równo a temp spada na desce z 90 na mniej to termostat, silnik powinien złapać 90 tak ok po 8-10 km bez butowania i 90 ma stać jak pal na środku ani w jedną ani w drugą, nie ważne czy jedziesz w korku czy w trasie 140.
dla pewności jak zagrzeje ci się do 70 od zimnego staru to zobacz czy dolny wąż od chłodnicy jest zimny, jak ciepły przy 70 to termostat na bank.

: pt cze 12, 2009 08:31
autor: Hz
piter_s, Ok kukne dziękuję za radę;)