[MK4 TDI] Wymiana skrzyni biegow z 5 na 6 biegow

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

mik370
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: ndz paź 05, 2008 20:39
Lokalizacja: B-STOK

[MK4 TDI] Wymiana skrzyni biegow z 5 na 6 biegow

Post autor: mik370 » ndz maja 31, 2009 09:45

Mam pytanie co potrzebne jest przy wymianie skrzyni biegow z 5 na 6 biegowa i czy jest taka mozliwosc silnik alh 90 KM



Boosterpl
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: czw paź 27, 2005 00:52
Lokalizacja: Jelenia Gora
Kontakt:

Post autor: Boosterpl » śr paź 14, 2009 00:05

Dokladam sie do tematu, silnik AHF 110KM po delikatnym chipie 125KM wypadaloby 6 biegowa juz zalozyc pytanie czy podejdzie?



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr paź 14, 2009 02:38

Jak najbardziej taki swap jest do zrobienia, kolega jaro4444 dawno temu już to praktykował :
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=111458


Obrazek

Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » śr paź 14, 2009 08:33

Też ogarniałem ten temat, ale po podliczeniu kosztów. No i tego, że zawsze może coś nie pasować odpuściłem sobie. Co innego jakby mi skrzynia padła, ale narazie sie na to nie zapowiada.


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6854
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Post autor: Piasek » śr paź 14, 2009 10:19

No jakby nie patrzył - kosztowna inwestycja. U mnie styknęła by już ( i w zasadzie tylko i wyłącznie) seryjna 5-tka od jakiegoś Mk3 lub Mk4. Te już maja wystarczająco dłuższe przełożenia 3-4-5 biegu. 6-tka nie podejdzie bo to przecież buda od Polo 6N1 jak by nie patrzył...


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » śr paź 14, 2009 12:30

Są skrzynie 5 dłuższe kumpel ma w A4 B6 taka ze przy 3tys obr ma 160. Czyli juz na polskie drogi by byla ok.


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » śr paź 14, 2009 18:27

marcin999 pisze:Są skrzynie 5 dłuższe kumpel ma w A4 B6 taka ze przy 3tys obr ma 160. Czyli juz na polskie drogi by byla ok.
Pytanie tylko czy podejdzie to do MK4 bez żądnych większych komplikacji.
Swoją drogą też chciałem zrobić swapa z 5 biegowej na 6 ale koszta wszystkiego :panna: i pozostaję na razie przy tym co mam.

Jak możesz Marcin to podaj kod tej skrzyni z A4


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » śr paź 14, 2009 18:44

Oj tego to Ci nie powiem niestety. Z A4 na pewno nie podejdzie bo tam jest motor wzdłuż a w golfach nie wiem czy byly takie długie 5, ale jakby dorwać taka długa piateczke to mogloby miec sens. Ciekawe czy tylko PD mialy te dłuzsze skrzynie. Z drugiej strony VP do dłuższej szyni to tylko z chipem żeby na osiągach nie stracic.


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

Awatar użytkownika
morfeusz86r
Forum Master
Forum Master
Posty: 1234
Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58

Post autor: morfeusz86r » śr paź 14, 2009 19:25

ggu najłuższ 5tka
przy 2000obr masz 100km/h



Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » śr paź 14, 2009 21:01

morfeusz86r pisze:przy 2000obr masz 100km/h
a przy 3000 140???? wlasciwie to nie wiem ile mam przy 2000 bo nigdy tyle nie jezdze;d przy 2600 jest chyba 120


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

Awatar użytkownika
morfeusz86r
Forum Master
Forum Master
Posty: 1234
Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58

Post autor: morfeusz86r » śr paź 14, 2009 21:19

marcin999 pisze:a przy 3000 140????
prędkości dla poszczególnych skrzyni przy 2000obr/min
----CYP-------ASD---------GGU
1_ 18,6-------21,3---------18,6
2_ 34,1-------36,2---------34,1
3_ 52,2-------53,8---------54
4_ 72,7-------76,7---------78
5_ 94,6-------98,1---------100,5

prędkości dla poszczególnych skrzyni przy 3000obr/min
----CYP-------ASD----------GGU
1_ 27,9-------32------------27,9
2_ 51,1-------54,3----------51,1
3_ 78,3-------80,7----------81
4_ 109--------115---------- 117
5_ 142--------147-----------151



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » śr paź 14, 2009 22:44

Tu zaś chłopaki świetnie rozpisali co i jak potrzebne do swapów.. http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=111458 :pub:


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Zimny Chirurg
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 339
Rejestracja: pn cze 22, 2009 21:31
Lokalizacja: Wałbrzych
Silnik: AHF
Kontakt:

Post autor: Zimny Chirurg » czw paź 15, 2009 01:53

siemka

Wiem 1 ze 6 były dopiero od silników co miały 116 km. Do 90 i 110 nie wkładano. Co do zmiany to mozliwe jest to ze obudowa skrzyni 6- biegowej moze nie pasowac do obudowy silnika co miała wczesniej 5 biegowa skrzynie. Ale moge sie mylić. W niektórych markach tak własnie jest np w TOYOCIE.

Pozdro

Zc



Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » czw paź 15, 2009 08:38

Haki pisze:Tu zaś chłopaki świetnie rozpisali co i jak potrzebne do swapów.
Jeszcze jakby to na koniec podliczyli. Pewnie druga fura by wszyła.

morfeusz86r, masz moze taka rozpiske skrzyni EGZ bo coś mi świta ze u mnie taka jest. Co np jest dziwne dla mnie bo mam golfa 110km ktorego vmax podane przez producenta to 193 a passat b5 z tym samym silnikiem ma 196. W pasku mam chyba skrzynie CYP

Powiedz jeszcze czy jak sie jezdzi na tej GGU ogolne wrazenia osiagi spalanie itp.


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 62 gości