Strona 1 z 1
chłodnica z korkiem i brak zbiorniczka wyrównawczego w diesl
: sob maja 09, 2009 13:00
autor: JABcok20
witam. czy taka chlodnice można założyć do diesla( z korkiem)
zlikwidowałem zbiorniczek wyrównawczy i jestem ciekawy czy bez przewodu przelewowego można jezdzić??????
czy przez korek nie bedzie mi uciekala woda bo wiadomo pompa pompuje ciagle wode a jasli termostat zamknie obieg w chłodnicy bedzie wzrastalo cisnienie.
czyli chłodnica bedzie cały cas pełna aż po sam korek a on czy nie bedzie upuszczal ciśnienia( korek ma pod soba jaką blaszke i wygląda troszke inaczej niż zwykły od zbiorniczka
[ Dodano: Sob Maj 09, 2009 13:01 ]
tak wyglada chłodnica
http://moto.allegro.pl/item621227233_ch ... f_mk1.html
: sob maja 09, 2009 13:33
autor: munior
Nieradzę jeżdzić bez zbiorniczka ,będzie ci wywalało płyn (wodę ) .Ciecz po nagrzaniu zwieksza swoją objętość i musi mieć gdzie się podziać (zbiorniczek).Brak zbiorniczka wczesniej czy pużniej skończy się przegrzaniem silnika
: sob maja 09, 2009 15:20
autor: krisgolf
JABcok20, ta chłodnica może być za mała do TD. Przy ostrej jedzie będzie się grzał. Miałem taką chłodnicę w golfie 1.5 benzyna i płynu chyba się lało pomiędzy te dwie kreski przy wlewie.
: sob maja 09, 2009 17:54
autor: JABcok20
wczeniej jezdzilem na chłodnicy od 1.5 diesla i nie grzal sie(takiej samej wielkości ale ciut grubsza. termostat mam 87 stopni wiec może jak zmienie na 80stopni to może bedzie dobrze
: sob maja 09, 2009 21:43
autor: krisgolf
JABcok20, taki układ chłodzenia będzie miał znacznie mniejszą objętość -mniejsza chłodnica i brak zbiorniczka. Wymiana termostatu na taki od 1.5D może pomóc ale do pewnego stopnia. Przy dużym obciążeniu silnika po prostu nie da rady go chłodzić. Nawet na ori chłodnicy przy ostrej jeździe potrafi wskazówka zasuwać w prawo.
Do tego zestawu może przykombinuj dodatkowo chłodnicę oleju od mk1 GTI
Widzę że chłodnica już kupiona
: sob maja 09, 2009 21:53
autor: JABcok20
chłodnice oleju mam:)
ale jak ja rozebralem ostatni byłem ciekawy czy dziala i jej termostat wpakowałem do wrzatku i co...
nie otworzył sie :>
dopiero go rozebralem i zlożyłem zaczal ładnie sie wysuwać .
moja chłodnica od diesla jest grubsza troche
.
A czy ktos próbował przekładać zbiorniczki boczne z jednej chłodnicy do drugiej?
ojciec kiedys zrobil taki manewr, po uszczelnieniu silikonem czerwonym nawet trzymała, ale musiał nasypac tego uszczelniacza do układu:/
: śr maja 13, 2009 00:21
autor: arwam
JABcok20, myślę że za dużo kombinujesz.
lepszy jest układ ze zbiorniczkiem wyrównawczym.
ten układ który teraz kombinujesz do tego silnika raczej nie zda egzaminu. prędzej z 1.9się sprawdzi niż z 1.6 bo silniki 1.6 są bardziej wysilone i przez to znacznie bardzeij się grzeją.
ja jak miałem jeszcze 1,6 to sprint do 200km i wskaźnik był już na ponad 3/4 skali a na tej samej chłodnicy 1.9 jadąc w trasie nie jestes go w stanie wychylić bardzo za połowę i to przy sprawnym termostacie.
myślę że zrobiłeś gafę ale to już jest twoje auto i zrobisz z nim co będziesz chciał i to jest twoja sprawa.