Wymiana oleju

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

slawek317
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: śr cze 20, 2007 22:11
Lokalizacja: Lubelszczyzna
Kontakt:

Wymiana oleju

Post autor: slawek317 » czw maja 07, 2009 14:30

Witam, chodzi mi ogólnie o tą uszczelkę w misce olejowej (wymienię na Elring 447.340).
Wyczytałem gdzieś na forum, że do odkręcenia miski olejowej nie potrzeba podnosić nieco silnika, tylko jest mały kłopot z dwiema śrubami od strony skrzyni - trudny dostęp.
1. Czy aby zdjąć starą uszczelkę blaszana będę musiał odkręcać również smok pompy?
2. I czy nowy filtr oleju zalać świeżym olejem i przykręcić czy przykręcić pusty?
Z góry dzięki za odpowiedź.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14090
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » czw maja 07, 2009 15:20

Tak,trzeba zdjąć pompę.
Nowy filtr można zalać olejem,ale nie jest to wymagane.
A te dwie śruby najlepiej się wykręca najmniejszą grzechotką z przedłużką i przegubem kardana.



slawek317
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: śr cze 20, 2007 22:11
Lokalizacja: Lubelszczyzna
Kontakt:

Post autor: slawek317 » czw maja 07, 2009 22:14

Dobra zdjąć pompę to dam rade ale w instrukcji wyczytałem, że aby ją z powrotem założyć to trzeba odkręcić pompę podciśnieniową. A czy nie da rady zdjąć tylko tego smoka pompy aby założyć nowa uszczelkę z blacha? Pytam się bo jeszcze tego nie robiłem a jutro z rana chciałbym ją wymienić.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14090
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » czw maja 07, 2009 22:42

Ja ostatnio wymieniałem tą uszczelkę w 1Y,ale to jest to samo co AAZ i opuściłem całą pompę.Jedyną filozofią w tym wszystkim jest założenie,bo trzeba trafić wałkiem w wycięcie-łatwizna :bigok: .Nie trzeba wykręcać pompy podciśnieniowej.
Poradzisz sobie na pewno.
Ostatnio zmieniony czw maja 07, 2009 22:44 przez Michał_1977, łącznie zmieniany 1 raz.



slawek317
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: śr cze 20, 2007 22:11
Lokalizacja: Lubelszczyzna
Kontakt:

Post autor: slawek317 » czw maja 07, 2009 22:46

aha czyli tej pompy podciśnienia nie muszę odkręcać tak?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14090
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » czw maja 07, 2009 22:48

Nie musisz...



slawek317
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: śr cze 20, 2007 22:11
Lokalizacja: Lubelszczyzna
Kontakt:

Post autor: slawek317 » czw maja 07, 2009 22:50

ok! punkcik dla ciebie a jutro zdam relację, dzięki



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14090
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pt maja 08, 2009 09:08

Jak będziesz dokręcał misę olejową,to staraj się dokręcać wszystkie śrubki równomiernie,bo w przeciwnym razie,znów zacznie puszczać olej :wink:



slawek317
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: śr cze 20, 2007 22:11
Lokalizacja: Lubelszczyzna
Kontakt:

Post autor: slawek317 » pt maja 08, 2009 20:33

Witam, i jestem już po zabiegu, troszki się napracowałem bo wymieniałem bez kanału ale dało rade. Uszczelka wymieniona, stara była mocno szczepiona z miska, ale jak na razie nic nie cieknie tylko coś mi się wydaje że chyba spod podstawy filtra oleju się zapociło, myślałem przed wymiana że to odma to złącze przy bloku silnika obok filtra (wymieniłem oring) ale to chyba jednak spod podstawy filtra no ale zobaczymy jak sie bedzie mocniej sączyć to wtedy pomyślimy. Pozdrawiam i wielkie dzięki za porady



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14090
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pt maja 08, 2009 20:51

No problem :bigok:



Awatar użytkownika
xlsss
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 487
Rejestracja: czw gru 18, 2008 17:03
Lokalizacja: Opole/Wróblowice
Auto: MK3
Silnik: AAZ
Kontakt:

Post autor: xlsss » sob maja 09, 2009 23:32

A ja mam pytanie. Wiecie ile może wchodzi oleju silnikowego do mk3 1.9 TD wersja New Orlean's z roku 1994 ? Przymierzam się do wymiany oleju i nie wiem ilu litrowy kupic. Od razu moglibyście mi polecic jakis dobry olej. Przebiegu mam 190 tyś.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony sob maja 09, 2009 23:33 przez xlsss, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14090
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz maja 10, 2009 07:00

xlsss, kup sobie 5 litrów,powinno wystarczyć.,a nawet trochę zostać.
Polecam Mobil,ale osobiście jeżdżę na Fuchs TITAN cfe 10W40 z dodatkiem molibdenu.Jest to czarny olej,którego zaletą jest to,że po zgaszeniu silnika,olej ten nie spływa w całości do misy olejowej,lecz utrzymuje się na wszystkich częściach i zapewnia natychmiastowe smarowanie zaraz po odpaleniu silnika.Bardzo dobry na krótkie podjazdy,ale i na trasę także.
Szczerze polecam :bigok:



Awatar użytkownika
xlsss
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 487
Rejestracja: czw gru 18, 2008 17:03
Lokalizacja: Opole/Wróblowice
Auto: MK3
Silnik: AAZ
Kontakt:

Post autor: xlsss » ndz maja 10, 2009 13:42

Okej ale moj poprzedni (Shell Helix Super Diesel) był 15W40 mineralny, czy nie będzie żadnych powikłań jak wleję ten co Ty polecasz 10W40 ?



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » ndz maja 10, 2009 13:50

xlsss, jeśli twoj silnik to AAZ to olej zalecany na nasz klimat to 15W40 specyfikacja API/ACEA:CF/B2 4,3L wraz z filtrem.


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 55 gości