Strona 1 z 2

Padło turbo...

: śr kwie 22, 2009 22:57
autor: Gacekk
Witam. Mam problem otóż jechałem na pełnym gazie i raptem samochód osłabł i kłęba dymu. Zgasiłem go i jak po chwili odpalilem to zaczal sie sam na obroty wkrecac i dymic okropnie, wyłączenie zaplonu nic nie dalo ale wylaczylem go pstryczkiem przy nadkolu co odcina paliwo bodajze.

Że turbo sie wysrało to jestem prawie pewien, ale czemu na te obroty zaczał sie wkrecac??

: śr kwie 22, 2009 23:00
autor: bradley
Bo zaczal spalac olej ;) Ciesz sie, ze dalo sie go w miare normalnie zgasic bo ludzie, ktorym pada turbo i nie moga zgasic normalnie samochodu za pomoca kluczyka zazwyczaj panikuja :P

: śr kwie 22, 2009 23:03
autor: Gacekk
No na szczescie byl ten guzik bo kluczyk juz w reku trzymalem a on dalej chodzil. Czyli jak go zgasilem mial niskie w miare obroty to poza turbo nic nie powinno pasc??

: śr kwie 22, 2009 23:16
autor: PinkFloyd
Gacekk pisze:No na szczescie byl ten guzik bo kluczyk juz w reku trzymalem a on dalej chodzil. Czyli jak go zgasilem mial niskie w miare obroty to poza turbo nic nie powinno pasc??
jesli sam nie zgasł i zdazyłes go zdusic zanim wszedł na czerwone pole to bedzie ok. Pozostaje turbinka do regeneracji i czyszczenie dolotu-intreculera z oleju.

: śr kwie 22, 2009 23:27
autor: Gacekk
to Poprawiles mi humor bo nawet 3tys nie zdazyl zalapac.

Jak można namierzyć Karambola powie ktoś??

: śr kwie 22, 2009 23:42
autor: Gr@rM!
A takie pytania na przyszłość ... mam nadzieję że nigdy w takiej sytuacji nie będę :) Co robić jeśli nie zgaśnie po wyłączeniu zapłonu? Jak go zdusić? Strzał ze sprzęgła :grrr: ?

: śr kwie 22, 2009 23:48
autor: bradley
Gr@rM!, 5 bieg i strzelamy ze sprzegla oraz liczymy na cud :grin:
A jak nie to dzwonic na straz pozarna hehe

: czw kwie 23, 2009 09:16
autor: Gacekk
Jaki turbo wziąc z oferty karambola, najlepiej zeby weszlo bez przerobek?

: czw kwie 23, 2009 10:43
autor: bradley
Gacekk, do 1Z? Kazde trzeba przerabiac bo sa VNT a nie na WG. Chyba, ze to AWX w podpisie oznacza, ze miales tam kolektor wydechowy z turbina AWXa a nie kolektor ssacy :P

: czw kwie 23, 2009 11:31
autor: trefil
a czy w MKIV jest taki przycisk do odcięcia paliwa?

: czw kwie 23, 2009 15:19
autor: Gacekk
Tak to było turbo AWX razem z kolektorem AWX, temato raczej ogarniety bo jutro ma przyjechać do mnie hybryda AWX/ARL.

Wypłukałem IC i przewody od niego.

Czy powinienem coś jeszcze czyscić?? :grrr:

: czw kwie 23, 2009 17:04
autor: Sztomel
trefil pisze:a czy w MKIV jest taki przycisk do odcięcia paliwa?
w Mk4 nie trzeba takiego przycisku odcięcia paliwa bo i tak by nie pomogło, w Mk4 jest w TDI klapa gasząca, która przy wyłączaniu silnika odcina dopływ powietrza doładowanego i tym samym oleju z turbiny do kolektora ssącego - więc wystarczy tylko przekręcić kluczyk w pozycję gaszenia silnika,
Gacek miał szczęście :
Gacek pisze:No na szczescie byl ten guzik bo kluczyk juz w reku trzymalem a on dalej chodzil. Czyli jak go zgasilem mial niskie w miare obroty to poza turbo nic nie powinno pasc??
odcięcie dopływu paliwa w tym przypadku nie załatwia sprawy.

: czw kwie 23, 2009 19:29
autor: Gacekk
to w takim razie od czego jest ten guzik, który momentalnie zdusił silnik??

: pt kwie 24, 2009 19:43
autor: Sztomel
wklej nam jego zdjęcie to może się wyjaśni.