Strona 1 z 1
					
				Wymiana rolki napinacza paska wieloklinowego
				: czw mar 26, 2009 18:03
				autor: TDIoman
				Witam. Ma problem w moim mk3, muszę wymienić rolkę napinacza paska wieloklinowego, czy da się to zrobić bez kanału ? jak to odkręcić ? może ktoś wymieniał i podpowie jak to wygląda ? jest to silnik 1Z. Z góry dziękuje za wszytskie info.
pozdrawiam
			 
			
					
				
				: czw mar 26, 2009 18:35
				autor: To_mas
				przecież ta rolka jest widoczna od góry po co Ci kanał ?
(chyba ze myslę nie o tej co autor tematu )
			 
			
					
				
				: czw mar 26, 2009 19:22
				autor: GSOWIEC
				TDIoman pisze:czy da się to zrobić bez kanału ? jak to odkręcić ? może ktoś wymieniał i podpowie jak to wygląda ?
Z kanału, ciężko będzie to zrobić  

 Zaopatrz się w jakąś breszkę lub długi śrubokręt, podważ rolkę, zdejmij pasek. Potem wykręcasz rolkę i zakładasz nową.
15 minut roboty.  

 
			 
			
					
				
				: czw mar 26, 2009 20:50
				autor: piter_s
				dokładnie, od góry wszystko zrobisz, rolkę odciągniesz kluczem wsadzając go na pręt rolki.
			 
			
					
				
				: czw mar 26, 2009 21:06
				autor: TDIoman
				dzięki.
Czyli nie trzeba luzować alternatora ?.
Wkładam klucz lub śrubokręt, podważam rolkę, zdejmuje na bok pasek i odkręcam
			 
			
					
				
				: czw mar 26, 2009 21:35
				autor: marrcin
				
			 
			
					
				
				: czw mar 26, 2009 21:58
				autor: Razal
				TDIoman pisze:dzięki.
Czyli nie trzeba luzować alternatora ?.
Wkładam klucz lub śrubokręt, podważam rolkę, zdejmuje na bok pasek i odkręcam
Dokładnie tak. 
Alternator zostawiasz w spokoju 

 
			 
			
					
				
				: pt mar 27, 2009 00:09
				autor: To_mas
				TDIoman pisze:Wkładam klucz lub śrubokręt, podważam rolkę, zdejmuje na bok pasek i odkręcam
 tylko ze tak łatwo to ona nie idzie 3a albo mieć długi klucz albo sie wysilić szczólnie by potem pasek nałożyć 

 
			 
			
					
				Re
				: pt mar 27, 2009 08:38
				autor: Razal
				To_mas pisze:TDIoman pisze:Wkładam klucz lub śrubokręt, podważam rolkę, zdejmuje na bok pasek i odkręcam
 tylko ze tak łatwo to ona nie idzie 3a albo mieć długi klucz albo sie wysilić szczólnie by potem pasek nałożyć 

 
Hehh  no tak dokładnie, a napinacz trzyma mocno...  Ale spokojnie przy odrobinie wysiłku idzie to bez problemu zdjąć i założyć. Dobrze mieć coś dłuższego jak kluch co byś sobie zrobił dłuższą dźwignię - mniej siły będzie potrzebne do użycia, a i lepszą kontrolę będziesz miał nad tym prętem...
 
			 
			
					
				
				: pt mar 27, 2009 09:56
				autor: prusax
				jak już ściągniesz rolkę to wyjmij pręt na którym ona pracuje i nasmaruj go, tam lubi popiskiwać i blokować ramię
			 
			
					
				
				: pt mar 27, 2009 10:05
				autor: Robertuss
				GSOWIEC pisze:Zaopatrz się w jakąś breszkę lub długi śrubokręt
albo klucz typu "żabka" 

 
			 
			
					
				
				: pt mar 27, 2009 15:25
				autor: kkolekk
				lebszy dostęp będziesz miał po ściągnięciu obudowy filtra powietrza
			 
			
					
				
				: pt mar 27, 2009 15:30
				autor: Pruszkowiak
				Razal pisze:Dobrze mieć coś dłuższego jak kluch co byś sobie zrobił dłuższą dźwignię - mniej siły będzie potrzebne do użycia, a i lepszą kontrolę będziesz miał nad tym prętem...
To wynika z prawa fizyki (siła razy ramię)=moment
Im dłuższe ramie tym większym momentem  można zadziałać na napinacz i łatwiej go będzie odciągnąć.Ja dobre narzędzia się weźmie to góra 15 minut i rolka zmieniona 

 
			 
			
					
				
				: sob mar 28, 2009 08:08
				autor: jaszczur
				Pruszkowiak pisze:Ja dobre narzędzia się weźmie to góra 15 minut i rolka zmieniona  
dokładnie dlatego breszka jest wskazana