Strona 1 z 2
					
				Wymiana rozrządu 1.6TD RA
				: pt gru 26, 2008 12:57
				autor: motowalus
				Witam. zakupilem audi 80 1.6TD 80KM oznaczenie silnika RA. chce wymienic pasek rozrzadu wraz z rolka napinajaca. i tu rodzi sie pytanie. czy do wymiany potrzebuje jakies specjalne narzedzia? chodzi mi glownie o zablokowanie kol pompy rozrzadu, walka rozrzadu i walu korbowego. czy mozna po prostu ustawic kola na znaki bez jakiegokolwiek przyrzadu blokujacego i zdjac pasek bez strachu  ze cos samoczynnie sie nie obroci?
			 
			
					
				
				: pt gru 26, 2008 14:08
				autor: woj-tek
				tam jest zo prosty rozrząd potrzebny jest kołek blokujący pompę jednak śmiało mozesz go zastąpić dowolnym stalowym swożniem czy śróbą o takiej średnicy aby na styk wszedł w otwór koła pompy .  a wałek rozrządu blokujesz z tyłu po zdjęciu pokrywy zaworów nacięcie musi być w lini głowicy. jak ci auto chodi ok. to najprościej weź marker zaznacz położenie kół i tyle. dla pewności nie odpalaj po ustawieniu tylko ręcznie przekręć wał dwa obroty do przodu tak jak chodzi silnik i sprawdz jescze te znaki .
			 
			
					
				
				: pt gru 26, 2008 14:12
				autor: vision
				motowalus pisze:walu korbowego
 nie blokuje się tylko na znak ustawiasz
motowalus pisze:kol pompy 
 na znak i możesz zablokować np: śrubą 
motowalus pisze:walka rozrzadu
 koło jest na stożek powinno się zablokować wałek rozrządu np; płaskownikiem ok 5 mm z tyłu
 
			 
			
					
				
				: pt gru 26, 2008 14:16
				autor: woj-tek
				no i co z tego że jest na stożek przecież nie musi go zdejmować
			 
			
					
				
				: pt gru 26, 2008 14:23
				autor: vision
				woj-tek pisze:no i co z tego że jest na stożek przecież nie musi go zdejmować
to naciągnij pasek rozrządu
 
			 
			
					
				
				: pt gru 26, 2008 14:28
				autor: woj-tek
				nie słuchaj gościa pompa ma miejsce na blokowanie i wałek rozrządu też a wał korbowy ustawiasz na punkt  w okienku obudowy sprzęgła na kole zamachowym jest punkt  oznaczony  ''0'' mam przed sobą autdatę i jak ci zalezy to wysle screena i niech kolega vision sobie też zobaczy
			 
			
					
				
				: pt gru 26, 2008 14:33
				autor: zaprzal
				walek ma miejsce na blokowanie, ale prawidlowo kółko walka rozrzadu powinno sie zbic ze stozka przy ustawianiu, tak jak mowi vision, 
motowalus, w podwieszonych tematach masz ksiazke "sam naprawiam" 1.6d td - tam masz wszystko bardzo dobrze opisane
			 
			
					
				oto schemat rozrządu 1.6 td
				: pt gru 26, 2008 14:35
				autor: woj-tek
				
 
[ Dodano: 26 Gru 2008 13:38 ]
vision to mówi że pompy sie nie blokuje  wysłałem wam schemat bo co ja będe się spierał a kółko zbija się jak trzeba jesli znaki sie pokrywają i płetwa wchodzi luźno po wymianie to nie ma sensu zdejmowac kkoła bo po co wytłumacz mi .
 
			 
			
					
				
				: pt gru 26, 2008 14:38
				autor: tede TD
				Ustaw wał na znak(na kole zamachowym),pompę wtryskową na bolec,wałek rozrządu zablokuj płaskownikiem(z tyłu wałka jest wcięcie),poluzuj śrubę wału rozrządu,następnie napinacz.Przy zakładaniu-zamontuj pasek i napinacz,napnij napinacz(nie za mocno) i go dokręć  ,dokręć śrubę wału rozrządu sprawdź znaki,powyciągaj płaskownik i bolec.Jeśli coś źle napisałem niech koledzy sprostują. 

 
			 
			
					
				
				: pt gru 26, 2008 14:41
				autor: woj-tek
				myślę że widzicie jasno i teraz nie macie już watpliwości  najprostrzy rozrząd na swiecie a tyle pisania. 
[ Dodano: 26 Gru 2008 13:45 ]
tede napisałeś dobrze  tylko gdyby miał kłopoty z płaskownikiem musi zdjąć koło wałka rozrządu i tyle z tym problemem
			 
			
					
				
				: pt gru 26, 2008 14:53
				autor: To_mas
				zaprzal pisze:ale prawidlowo kółko walka rozrzadu powinno sie zbic ze stozka przy ustawianiu
 rzadko kto to robi bo nieraz widziałem jak wymieniają a 2 sprawa to zbicie tego kółka wcale nie jest takie proste. (bo walić młotem po nim raczej nie powinno sie 

)
 
			 
			
					
				
				: pt gru 26, 2008 15:01
				autor: woj-tek
				dlatego nie polecam go od razu zbijać komus kto nigdy tego nie robił jesli płetwa blokujaca po wymianie paska wchodzi bez kłpotów w wałek to ma dobrze wymieniony rozrząd bez zbijania koła czy sie zgodzisz . 
[ Dodano: 26 Gru 2008 14:03 ]
a jak już wszyscy tu tacy szczegółowi to powinno sie jeszcze wkręcić czujnik zegarowy w pompę wtryskową i dokładnie ustawić kont wtrysku. ale komu się chce tak bawić co?
			 
			
					
				
				: pt gru 26, 2008 15:12
				autor: zaprzal
				To_mas, w oslonie rozrzadu jest taki specjalny otworek bardzo pomocny przy zbijaniu kola
woj-tek, wiadomo, ze jak walek jest na znaku i pasek idealnie wchodzi na kolo walka to nie ma najmniejszego sensu go zaczepiac. Co do ustawiania na zegarek to niektorym sie chce - tylko jak auto to stary kibel i na przyklad cisnienie wtryskow ma rozregulowane to ten zegarek tez mozna o kant dup* pobic 

 
			 
			
					
				
				: pt gru 26, 2008 19:07
				autor: motowalus
				wiec ogolnie pompe i walek rozrzadu trzeba zablokowac? czy mozna w ogole nie blokowac pompy i walka rozrzadu, zrobic znaki markerem zeby niczego nie przestawic i zachowujac wielka ostroznosc wymienic rozrzad? chodzi mi o to czy samoczynnie cos sie obroci...
i jeszcze jedno. chcac obrocic silnik zeby ustawic go na znakach chwycic kluczem za srube kolka rozrzadu na wale korbowym? bo tak sie zastanawiam czy w ogole dam rade skoro w dieslach mamy taki duzy stopien sprezenia.