Rozrząd....czy to możliwe?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
SylwiaMM
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 21:48
Lokalizacja: GDYNIA

Rozrząd....czy to możliwe?

Post autor: SylwiaMM » pn gru 08, 2008 12:53

Jeżeli na jakimś wątku jest odpowiedź, to przepraszam...nowa i zagubiona jestem, ale przeczytałam już chyba wszystko to TU i gdzie indziej napisano o wymianie rozrządu i im więcej czytam, tym większe mam wątpliwości.. :shock:

Po kolei...od roku mam Golfa IV kombiaczka, TDI, 90 KM, rocznik 2003, przebieg 96 tys (kupiony z przebiegiem 78 tys - serwisowany u dilera, z polskiego salonu, od pierwszego właściciela). Miesiąc temu kupując filtry, oleje itp (przegląd nadchodził), pan w sklepie stwierdził, że "biegusiem, biegusiem na wymianę rozrządu!".... sprawdziłam u dilera VW po numerze VIN - wg nich wymiana dopiero po 150 tys!!!! To samo mówi tabelka odkopana w necie.... a gdziekolwiek nie zacznę czytać, to o takim przebiegu nie ma mowy, max 120 tys, a prawie wszyscy wymieniają po 90 tys...
Boje się żeby nie rozwalić silnika w das auto...

help ... wierzyć dilerowi bezgranicznie?
dzięki
Ostatnio zmieniony pn gru 08, 2008 12:57 przez SylwiaMM, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Marioprestiz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 129
Rejestracja: czw mar 27, 2008 13:42
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Marioprestiz » pn gru 08, 2008 13:03

moim zdaniem lepiej wymienic, koszta jakies ogromne nie sa a przynajmniej spokoj bedzie :) przy okazji wymienic filtry, olej i golfik bedzie zadowolony ; )



Awatar użytkownika
chosen
Forum Master
Forum Master
Posty: 1266
Rejestracja: czw sty 04, 2007 01:25
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: chosen » pn gru 08, 2008 13:10

SylwiaMM, ja na twoim bym miejscu bym nie wierzyl i wymieniał....


Moje mk2 g60
viewtopic.php?f=87&t=402388" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pn gru 08, 2008 13:11

SylwiaMM, wymieniaj co 90 tys bedziesz spala spokojnie, koszt wymiany nieporownywalnie mniejszy niz koszt silnika :)


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
SylwiaMM
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 21:48
Lokalizacja: GDYNIA

Post autor: SylwiaMM » pn gru 08, 2008 14:07

Przeglądów, wymian oleju, filtrów i wszelakich życiodajnych płynów pilnuję jak oka w głowie, raz do roku, przed zimą (w każdym samochodzie tak robiłam), więc tu kłopotów nie ma..tylko ten cholerny rozrząd....Właśnie te 90 tys mnie męczy, bo jeżeli wszyscy się mylą, łącznie z autoryzowaną stacją VW...to może być bieda, zwłaszcza, że w lutym w Alpy śmigam.
Mówicie ...90 tys? No cóż, chyba przyjdzie się rozstać z większą kwotą ... ale nie tak wielką jaka mogła by być gdyby nie daj Boże...tfu tfu..

Dzieki za odpowiedzi :bajer:

[ Dodano: 08 Gru 2008 14:56 ]
No dobra...rozrząd idzie pod nóż w przyszłą środę o świcie.
Dzięki za namówienie mnie, będę spać spokojniej :bigok:



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9201
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: wesol » pn gru 08, 2008 15:56

SylwiaMM,

W sumie to nie podaleas jaki masz silnik dokladnie ale wg autodaty to albo 60 albo 80 tys mil czyli 96 lub 128 tys km. Ogolnie nie trzeba sie bac ze peknie pasek jesli rolki sie nie zacieraja ito bo paski sa tak robione ze maja zapas wytrzymalosci 100%. Podaj oznaczenie silnika jak mozesz albo chociaż czy to na pompowtryskach czy na pompie rotacyjnej.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: AFN140KM » pn gru 08, 2008 18:49

Według moich obliczeń:

Golf IV Variant 2003r., TDI, 90KM - to podała SylwiaMM, wiec to jest AGR lub ALH. Jeden i drugi to pompa rotacyjna - przebieg do wymiany 120.000km, więc nie zaszkodzi wymienić wcześniej. Koniecznie z pompą wody!!! Pompa wody OE lub SKF. Rozrząd OE, SKF, LUK-INA.

Pozdrawiam.


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

Awatar użytkownika
SylwiaMM
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 21:48
Lokalizacja: GDYNIA

Post autor: SylwiaMM » pn gru 08, 2008 19:12

AFN140KM pisze:Według moich obliczeń:

Golf IV Variant 2003r., TDI, 90KM - to podała SylwiaMM, wiec to jest AGR lub ALH. Jeden i drugi to pompa rotacyjna - przebieg do wymiany 120.000km, więc nie zaszkodzi wymienić wcześniej. Koniecznie z pompą wody!!! Pompa wody OE lub SKF. Rozrząd OE, SKF, LUK-INA.

Pozdrawiam.
Pompa rotacyjna :D Silnik ALH
Umówiłam się na next środę, oczywiście do wymiany idzie komplecik, również pompa :D
Na liczniku jest prawie 100 tys, das auto jeździło głównie po mieście...nie czekam, wymieniam. Spokojniej będę jechac na narty :bajer:



wielblad2
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 903
Rejestracja: czw sty 10, 2008 12:13
Lokalizacja: POZNAŃ
Kontakt:

Post autor: wielblad2 » wt gru 09, 2008 15:02

a czemu tak póżno?


pozdro dieselek. Golf zawsze i wszędzie.Golf był,jest i będzie.

Awatar użytkownika
SylwiaMM
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 21:48
Lokalizacja: GDYNIA

Post autor: SylwiaMM » wt gru 09, 2008 15:13

wielblad2 pisze:a czemu tak póżno?
Co późno? Wg wszelkich danych i info z VW to w tym przypadku wymiana rozrządu na 150 tys...ale o tym pisałam na początku.
Więc nie późno tylko wcześnie...bo miałam wątpliwości :D



wielblad2
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 903
Rejestracja: czw sty 10, 2008 12:13
Lokalizacja: POZNAŃ
Kontakt:

Post autor: wielblad2 » wt gru 09, 2008 17:41

czasami lepiej zapobiegać niż leczyć


pozdro dieselek. Golf zawsze i wszędzie.Golf był,jest i będzie.

Awatar użytkownika
maroTdi
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 873
Rejestracja: czw lip 05, 2007 20:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maroTdi » wt gru 09, 2008 17:50

SylwiaMM, jak auto jezdzi glownie po miescie to lepiej wymieniac wczescniej..
i male OT zagladnij tutaj.. http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=171840



Awatar użytkownika
SylwiaMM
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 21:48
Lokalizacja: GDYNIA

Post autor: SylwiaMM » śr gru 10, 2008 12:13

Wiem, wiem i dlatego to robię, za tydzień.
Dziękuję za zainteresowanie tematem :)



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9201
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: wesol » śr gru 10, 2008 15:25

AFN140KM pisze:Golf IV Variant 2003r., TDI, 90KM - to podała SylwiaMM, wiec to jest AGR lub ALH.
Myslalem jeszcze o TDI PD - ANU i tez ma 90KM.

Autodata podaje roznie dla tego silnika- ogolnie to 60tys mil czyli 90 tys km a drugim razem podaje ze 80 tys mil- 120 tys km. w tym roczniku to 120 tys km i wymiana.
Co do wczesniejszych wymian to ja do tego podchodze troszke inaczej bo zachodzi wtedy podejrzenie ze auto mialo krecony przebieg( bynajmniej jak mialbym kupować taki wózek tak bym sobie pomyslal). Jak bedziemy tak podchodzic do sprawy to moze wymieniajmy juz opony jak juz maja bieznik 4 mm, zawieszenie na wszelki wypadek wymieniajmy raz na rok, czyscmy zbiornik paliwa tez raz w roku. Wymienmy wtryski na wszelki wypadek i moze pompe bo moe zaraz pasc a turbine to moze miec w zapasie najlepiej w grazu. Popadniemy w paranoje i z auta zrobi sie skarbonka. Jak juz podawalem nie raz paski maja zapas 100% wiec bez obaw a nawewt autodata podaje zeby sprawdzac stan paska, naciag itp o czym nikt nie wspomina.
Ostatnio zmieniony śr gru 10, 2008 15:29 przez wesol, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 65 gości