Strona 1 z 1
					
				za wysoka temperatura .
				: śr paź 01, 2008 12:16
				autor: Grabarzg6
				witam mam takie pytanie po wymianie termostatu dzisiaj wymieniał mi mechanik  temperatura wchodzi na 100 stopni wczesniej nie chciała wejsc na 80 stała na 70 nie wiem co jest i co zrobic  gdyz mam problema poniewaz nie chodzą mi wentylatory mam na krótko podłaczone . co to moze byc nowy termostat musi sie  jakoś ułozyc czy co ze on do takiej temperatury sie grzeje  co mam zrobic pomózcie mi prosze termostat nowy kupiłem w sklepie
			 
			
					
				
				: śr paź 01, 2008 12:33
				autor: damcio151
				jakiej firmy ten termostat ?
			 
			
					
				
				: śr paź 01, 2008 13:00
				autor: grandi
				Proponuje wymienić czujnik wentylatora w chłodnicy , jak kolega pisze jaki termostat , przypomne że chłodnica w 1.6/9 jest wielka jak byk
			 
			
					
				
				: śr paź 01, 2008 18:36
				autor: andrew.zbyrko
				Obstawiam na termostat, kiedyś wymieniłem 2 takie NOWE które sie wogole nie otwierały, 
Wymieniłem na Wahlera i trzyma 90 st 

 
			
					
				
				: śr paź 01, 2008 18:39
				autor: GRIZLI
				Sprawdź, czy gdy silnik jest juz nagrzany, dolny wąż  od chłodnicy jest gorący, ciepły czy zimny. Jeśli osiągnie tak wysoka temperaturę a dolny wąż będzi zimny, oznacvza to uszkodzony termostat. W okolicach 90 stopni, termostat powinien zacząć się otwierać i rura powinna robić się ciepła, potem gorąca. Jeżeli dolna rura jest tak samo gorąca jak górna a temperatura cieczy faktycznie wynoci ok 100 stopni, warto sprawdzić pompę wody -mogła ulec uszkodzeniu, lub mechanik coś spaprał(nie założył paska?). Dla pewności, temperaturę nalepiej kontrolować termometrem elektronicznym lub rtęciowym(ew.spiytusowym) w zbiorniczku aby wyeliminować błąd wskazania wskaźnika. 
W taką pogodę jeśli masz sprawny termostat TDIka nie zagotujesz w normalnej eksploatacji. Wentylator raczej nie ma szans włączyć się. Dlatego na razie nie przejmuj się termowłącznikiem wentylatora w chłodnicy i nie kombinuj na krótko. Jeżeli faktycznie termostat jest uszkodzony, chłodzenie silnika odbywa się tylko na małym obiegu bez udziału chłodnicy. Możesz wtedy włączyć 5 wentylatorów a i tak nic to nie da. Tak samo w przypadku uszkodzenia pompy. Jeśli to tylko termostat, włącz ogrzewanie na maksimum, okna w dół aby się nie upiec i jazda do warsztatu.
			 
			
					
				
				: śr paź 01, 2008 18:43
				autor: andrew.zbyrko
				GRIZLI pisze:Sprawdź, czy gdy silnik jest juz nagrzany, dolny wąż od chłodnicy jest gorący, ciepły czy zimny. W okolicach 90 stopni, termostat powinien zacząć się otwierać i rura powinna robić się ciepła, potem gorąca. Jeżli dolna rura jes tak samo gorąca jak górna a temperatura cieczy faktycznie wynoci ok 100 stopni, wart sprawdzić pompę wody -mogła ulec uszkodzeniu, lub mechanik coś spaprał(nie założył paska?).
też może być
pompe mozna łatwo sprawdzic, odkręcajac korek zbiorniczka, i ma płyąć płyn z tego wężyka cienkiego do zbiorniczka[przelewowy/odpowietrzający]
 
			
					
				
				: śr paź 01, 2008 18:49
				autor: GRIZLI
				pompe mozna łatwo sprawdzic, odkręcajac korek zbiorniczka, i ma płynąć płyn z tego wężyka cienkiego do zbiorniczka[przelewowy/odpowietrzający
No nie za bardzo jest to pewne. To jest tylko przelew i nie pokazuje faktycznej wydajności układu. Gdy ktoś nie ma pojęcia, nie określi czy przelew jest prawidłowy, czy za mały. 
Pewniejsze jest nagrzanie silnika i po ściśnięciu b.mocnym górnej rury, dodanie gazu.  Powinien  być zauważalny wzrost ciśnienia wody w wężu.  Gdy termostat jest zamknięty, można to samo zrobić na którymś z reszty tych cieńszych z tym, że ten sposób zadziała także na zimnym silniku..